Varmstarten använder ingen på enstånkor som har dekomphandtag på styret. Hotstarten är tänkt att lufta ur insuget för att få bort ånglåsning som är vanligt på enstånkor , om de inte startar på första kicken. Men då är dekompen på styret som öppnar en av ventilerna bet effektivare att lufta ur motorn med. Varmstarten har jag aldrig använt ens på enstånkor som inte har dekomp. På din tvåcylindriga motor tror jag inte ens de kan bli ånglås och kompressorn ger ju mer insugsvolym så de är nog ingen fördel med hotstart. Om du någonsin får problem att starta den varm så kan du prova dra ut den.
Ang göra lågfartsmunstycken så är de enklare att borra upp dem och blir de för stor löder man igen dem igen med gaslåga eller stoooor lödkolv. De är bara att köpa ett gäng små borrar och en liten shuck du kan sätta i svarven. Löda igen dem gör du med vanligt lödtenn för elektroniklödning. Lågfart brukar jag sällan löda om men däremot löder jag igen alla högfartare och borrar om. De duger med borrar med 0,10mm steg, de blir bet billigare att köpa borrar från ex 1 mm1,1mm 1,2mm osv upp till 2mm för då klarar man de flesta förgasarmunstycken på hojar över 125cc-800cc. Gaslåga modell gasol eller bytangas funkar bra de är bara värma tills tennet sjunker i i borrhålet.. Enda krånglet med löda lågfart som har lufthål på sidan, är att även de hålen kan kläggas igen., Men pillar man in tunn trådig lödtenn i änden längst från hålen (gängsidan) brukar de suga in utan att klägga lufthålen.
Accpumpsmodden på kehin fcr gasare är effektiv men skit i oringar för de ger inte lika bra effekt som att naja fast pumparmen stumt för då ger den max vad pumpen kan ge. De är bara skruva in eller ut den fjäderbelastade skruven för att den ska få mer eller mindre pumpeffekt. Vanlig tunn spoltråd funkar bra att naja med. Kolla att accpumpen funkar för de brukar torka ihop invändigt så pumpen ärgar fast och accpumpsmunstycket kan klägga igen. De är ett elände att klyva gasaren för att få lös accmunstycket så jag hoppas du slipper det. Och fcr gasare som inte körts på länge kan bli helt knäpp så man inte får motorn att gå bra på tomg och låga varv. Oringar i tredje delningen är invecklade och brukar torka ut ,och då funkar de inte. Ha de i åtanke om du inte får den att gå bra på tomg och låga gasuttag. Men börja med att kolla att accpumpskolven rör sig lätt om den nu har kolv? Äldre fcr har kolv och nyare membranpump. Om kolven sitter fast som berget i cylindern (mycket vanligt) så ta tryckluft och blås lös den från inkommande soppaborrhål som går in under kolven.