Jag ska se om jag inte kan få dit original chokereglaget, tror det ska gå på nåt sätt. Att köra 100+ efter vår väg och sen dra fullt samtidigt som jag ska dra "pipmelchoke" låter ut onödigt spännande
Ska i alla fall börja med att testa om jag lyckas sura ner den i garaget.
En fundering allmänt om nålmuvstycket I "normala fall", om man har hyfsat AFR genom hela registret men inte gassvar kan då ett större nålmunstycke och grövre nål vara lösningen så att man får fram mer soppa på full gas men ändå behåller vettig blandning på 1/4-3/4 gas?
Vakumförgasare är kanske värt ett test, jag har ju original bryggan med två 29 mm förgasare om jag minns rätt. Frågan är ju hur det går att dela på dessa utan att förstöra dom, vill helst inte göra åverkan om man nån gång skulle tvingas att återställa hojen. Är det nån som ligger med en vettig vakuumfugge över så är jag intresserad.
Om man metanol, etanolkonvertetar så lär man väl behöva större munstycke av allt som jag fattat det så större nålmunstycke borde väl krävas då?
Hur mycket påverkar flottörnivån blandningen? Funderar på om det skulle sjunka sakta vid acc om der inte skulle orka mata fram bränsle via kran, filter och ledningar? Dock så glömde jag slå på kranen vid en testkörning och märkte ingen direkt skillnad innan hojen bara dog.
Kan man hitta eller bygga en extern accpump? Tänker mig att det borde vara typ en primer till skotern. Är väl i princip "bara" en kolv och två backventiler, sen att få det hela att funka vettig är väl en annan femma och förmodligen inte lätt.
Tror jag ska Maila australiensaren igen för att höra om han haft liknande problem vid acceleration, han kör ju på metanol och vad jag vet med en 32 mm Mikuni med accpump, HSR32 eller TM32. Men det borde väl inte spela så stor roll vad man kör på borde inte motorn bete sig ganska lika på bensin och metanol i det fallet även om det krävs olika bestyckning?
Ska testa full gas tillsamman med choke i garaget, tror jag också ska testar koppla på extern bränsletank i garaget bara för att kolla om den får soppa. Sen ska jag vänta in FCR37:an som ska vara på väg om den förgasaren med accpump kunde tänkas funka. Detta är planen just nu.