Ja det vete fan inte i alla fall närmast milen, raksträckor är det inte brist på men nån form av beläggning som duger att köra 100+ på är det värre med. Visst finns det rakor men då är det typ, färja och den går inte ännu, eller 2 mil grusväg och den är knappt farbar och lerig så den räcker och blir över, eller åka ner 15 km mot samhället och sen åka tillbaka upp mot byn andra sidan älven. Jag lär nog först behöva ca 500 m för att gasa mig förbi stupningarna så man sen kan dra fullt.
Hade inte så mycket för min ikväll så då monterades CR33 förgasaren på hojen och sen blev det testkörning, resultatet är ungefär samma som då jag körde med slipade trotteln innan jag tog för mycket. Hojen är körbar men stupar vid gaspådrag men om man bara tar det lugnt med gasen så är den okej.
Hojen går lite fett på tomgång 10-12 beroende på "blower surge" vid gaspådrag så stupar hojen lätt och går snålt då man drar på gasen för att sen gå nedåt och ligger man och kör på typ 1/4 till 1/2 gas ligger den mellan 12-13 men så fort man ökar på gasen även försiktigt så går sen snålt 15-18 för att sen gå till baka mot 13 då man håller stilla gasen. Har kört vad jag kan (efter mina förutsättningar på denna väg) efter den dåliga vägen så jag fick till och med till ett mindre hopp (lättade något) i 120 km/h.
Frågan är ju frågan varför hojen stupar. På jänkarna med kompressor kör dom ju med spjäll på insuget, har försökt googla men jag vet inte riktigt vad jag ska söka på hade varit intressant att få reda på vad spjällen gör för funktionen. Känns ju lite lurt på att det skulle vaea bra att strypa luften vid början av gaspådraget.
Jag ska kolla om jag kan hitta grejer till en bänk, har två elmotorer från jobbet men dom är nog så små men tror jag har en hydraulpump man kanske kunde driva och strypa flödet till. Har också en kornkross och frågan är om man kunde ta valsarn från den och göra nåt klokt av som en bromsbänk men risken är väl att valsarna är för lätta. Annars så har jag en gröpkvarn med plattrem som drevs av remskivan på den tiden traktorerna hade sånt, att driva den med Hondan vore kanske ett alternativ men det skulle ju se ut ganska roligt, snacka om att bli idiotförklarad.
Just nu känns det nästan ut som att det blir att kolla vidare om jag kan fixa mig en bänk för att kunna köra under mer kontrollerade forner.
Lite bilder från dagens övningar