Nu är hojen provstartad med VM32:an, kan konstatera att hojen med "2-takt snöskoter bestyckning" går snålt speciellt på tomgång och just då man lyfter trotteln, om man håller två fingrar för förgasaren på tomgång och tar bort dom precis då man gasar får man gassvar, höjde också nålen till max och då fick jag lite bättre gas svar. AFR på tomgången ligger på uppåt 15,5-16 men då man få lite varv på motorn går den ner till 12-13.
Nu har jag ju inte testkört så jag vet ju inte vad som händer under belastning men tomgången måste fetas till för att att få nåt gassvar alls sen får man väl ut och testa, nu sitter 25 tomgångsmunstycke i.
Detta var väl lite oväntat för att det hade ju förutspåtts att hojen skulle sura ner sig och inte som nu knappt gå för den går snålt på tomgång och precis då man lyfter trotteln.
Jag tror jag har 35 tomgångsmunstycke i VM32:an i Ski Doo Everesten så jag får väl testa att ta det munstycket för den behöver ändå bestyckas ner hur som helst men har på känn att man nog ska ha ännu större tomgångsmunstycke. Nu har jag ingen koll på vad nålarna heter i mina VM32
r med i Everesten sitter en mer konisk hål än i denna gasare så jag skulle inte vara förvånad om den nålen skulle vara bättre till denna hoj.
Detta var väl väntat att den skulle gå snålt på tomgång eftersom jag beställde små tomgångsmunstycken från Rinab då jag beställde luftfilter och lite andra grejer
Blir spännande att se vad som kan vara bästa förgasar lösningen, Mikuni VM32 eller Keihin CR33 eller nåt annat?