Nu har jag varit ut och kört igen, utan huvudmunstycke i hopp om att få motorn att surna ihop. Ingen större skillnad möjligen något mindre stupningar vid acceleration men kan lika gärna vara placeboeffekten.
Vrider jag fullt storknar motorn med AFR på 22, nånting mätaren i botten, släpper jag då så kommer motorn igång igen och AFR går ner till 12-13 gasar jag sen så storknar motorn igen men ligger man och gasar försiktigt släpper, gasar, släpper osv så lyckades jag tillslut köra på full gas med nedåtgående AFR men vid 14 på full gas var jag tvungen att släppa pga att vägens skick och då det gick fort med denna hoj. Så om den surar ner sig vet jag inte men AFR var på väg nedåt.
Om hojen som det nu verkar gå med hyfsat rätt AFR på jämn gas men snålt vid gaspådrag blir det väl svårt att ändra nåt med munstycken och nålar eller finns det nåt knep? Det är ju nu som jag misstänker att accpumpen saknas, för ligger jag på jämn gas så ligger ju AFR hyfsat vettigt men den går snålt så fort man ska öka.
Om man nu ska ha spjäll, vilket i och för sig skulle vara jäkligt häftigt att ha istället för en sidokåpa på höger sida men säkert ett jäkla jobb och micklande att få att funka är ju nästa fråga hur man styr dessa? Tänker att mekaniskt kopplat till gasen så stryper ju spjället efter trottelposition och inte då man accelererar. Är det vakuumstyrning som vore bäst här så att spjället stänger då vakummet minskar, visst blir det så vid gaspådrag?