Monterade 29 mm original vakuumförgasaren oxh UNI-filtret och testade den men det var väldigt dåligt gas svar, helt totalt värdelöst och snålade ut sig direkt. Testade att shimsa upp nålen med fyra brickor ca 2,5-3 mm eller nåt sånt och fick lite bättre gassvar och gav mig ut på en testtur men vände efter 300 m då hojen gick snålt hela tiden så fort man gasade just över tomgång.
Dock gjorde jag upptäckt att hojen gick väldigt jämnsnålt runt AFR 16-17 hela tiden, kollade lite snabb bland munstyckena med min bristfällig syn på nära håll och hittade ett 175 munstycke (tror jag, hålet såg ut hyfsat stort) så det fick bli huvudmunstycke, sen flyttade jag huvudmunstycket som satt i som kanske är 112 eller nåt sånt till secondary main jet.
Test startade och nu gick den lite fett på tomgång runt AFR 10 men nu hade jag gassvar, gav mig ut på en testrepa och nu gick hojen helt klart bäst hittils den gick faktiskt helt okej. Hade hyfsat bra gassvar men den snålar ut sig lite vid gaspådrag men inte så mycket att den direkt motar men den är uppe och vänder just på ca AFR 16,5. Hojen går annars lite fett AFR 10-11 nu rakt igenom utom just vid gaspådraget.
Tyvärr fick jag en felkod E9 på bredbandslambdan och hojen lät lite orolig på tomgång så jag ville inte stanna 5 km hemifrån så jag körde hem och startade om och då funkade den igen.
Blir att läsa på hur detta med secondary main jet funkar och sen kan jag tänka mig att man får sänka nålen något och kolla över bestyckningen. Tror också att något mer motstånd att lyfta trotteln skulle vara bra, fjädern har ju knappt nåt motstånd alls så jag misstänker att trotteln använder sin egen tyngd för att få motstånd vid lyftet så jag funderar på om man inte kunde vikta trotteln några gram så den bli tyngre?
Denna förgasare har ju inget membran och det borde gå att stoppa i nån vikt ovanpå skruven till trotteln nålen.