bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har blivit ca 3,5 mil med hojen idag och den går hyfsat bra, lite väl fett just över tomgång och lite snålt just då man drar på men sjunker direkt.
Vad jag har problemen med är kallstarten, jag fick i princip tömma batteriet innan hojen började tända till och börja att gå, var samma sak vid förra testkörning. Verkar vara svårt att få fram bränslet till toppen vid kallstart vet inte om det är värre då denna förgasare har vanligt chokespjäll och övriga förgasare haft kallstartskrets.
Funderar på hur det skulle bli om man tog en primer från en skoter? Frågan är väl hur en sån klara av laddtrycket om man monterar den så bränslet sprutas in i vakuum uttagen på toppen. Andra alternativet är väl att att som på en skoter spruta in bränslet vid förgasaren men det borde vara bättre att spruta in bränslet nära toppen.
Vad jag har problemen med är kallstarten, jag fick i princip tömma batteriet innan hojen började tända till och börja att gå, var samma sak vid förra testkörning. Verkar vara svårt att få fram bränslet till toppen vid kallstart vet inte om det är värre då denna förgasare har vanligt chokespjäll och övriga förgasare haft kallstartskrets.
Funderar på hur det skulle bli om man tog en primer från en skoter? Frågan är väl hur en sån klara av laddtrycket om man monterar den så bränslet sprutas in i vakuum uttagen på toppen. Andra alternativet är väl att att som på en skoter spruta in bränslet vid förgasaren men det borde vara bättre att spruta in bränslet nära toppen.