Nu har jag testkört med accpump, dock bara efter vägen där jag bor och den är lång från optimal för detta. Har problem med spänningsmatningen till bredbandslambdan eller det måste vara så att laddregulatorn reglerar ner spänningen för mycket över ca 5000 rpm. AFR mätaren beter sig konstigt vid lägre fullgas accelerationer på höga varv först går den upp men kan låsa sig nån gång på vägen för att ofta gå botten sen kommer E9 felkoden för lågspänning, släpper man av på gasen så varven går ner under ca 5000 rpm kan den komma igång igen.
Känns ut som det är läge att bestycka ner first main jet lite hojen går lite fett och den verkar ändå hålla sig hyfsat nu under acc, runt 13. Hur som helst verkar den gå bättre men det finns en del kvar att göra, det första är att få splitvajern att gå lätt, måste se över vajerdragningen och jag kan säga att det inte var nån lek att få detta att lira ihop och sen kunna montera det hela på gasrullen.
Flyttade pumpen till framkant på förgasaren för att vara på säkra sidan att inte kedjan ska kunna komma åt slangarna eller armen på pumpen då hojen är ihopfjädrard.
Så här blev det