bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det skumma är att lambdan låser sig och sen kommer E9 felkoden för lågspänning om felet skulle ligga på signalsidan via sonden så tycker jag att man inte borde få felmeddelandet för lågspänning utan bara knäppa mätvärden. Detta gör att jag misstänker att man har för mycket störningar i likspänningen. Att köra med löst batteri till att börja med är nog första testet man bör göra funkar det så får man försöka filtrera och stabilisera spänningen till lambdan.
Är inne på att skärma med aluminium eller koppartejp, tror det finns enkom sådan skärmtejp som brukar användas i bla elgitarrer och då jag jag för mig att även klistret är elektriskt ledande. Kan tänka mig att jordeningen också bör ses över då den brukar vara känslig för att slippa störningar vilket märks tydligt i gitarrförstärkare han tänka mig att tändspole CDI boxen bör jordas till en punkt och att egentligen också primärlindningen ska jordas till den punkten hur det nu ska gå till.
Är inne på att skärma med aluminium eller koppartejp, tror det finns enkom sådan skärmtejp som brukar användas i bla elgitarrer och då jag jag för mig att även klistret är elektriskt ledande. Kan tänka mig att jordeningen också bör ses över då den brukar vara känslig för att slippa störningar vilket märks tydligt i gitarrförstärkare han tänka mig att tändspole CDI boxen bör jordas till en punkt och att egentligen också primärlindningen ska jordas till den punkten hur det nu ska gå till.