Jag bygger alla mina filter av Ramair lösa filterark, de har jag gjort i många år de finns inget bättre. Man limmar ihop dem med vanligt smältlim för de tål soppa och olja. Ramair har bäst flöde av alla filter ink KN filter. Men kör inte filtret helt torrt (utan olja) för då släpper de igenom för mycket skit. Man behöver bara spraya på lite olja på utsidan så släpper de inte igenom någon skit alls. Jämför man inoljat KN filter med Ramair med olja så är Ramair 7 reser bättre. I mina damm tester som jag alltid gör mellan filterrengöring genom att fetta in insuget så ser man att KN filter är totalt livsfarligt för motorn , de släpper igenom fint grus så insuget ser ut som en öken efter ca 300-500 mil! Ramair släpper inte igenom lilla minsta dam förutsatt att man sprutar på filterolja. Torrt är de lika dåligt som ett inoljat KN filter!
Jag köper direkt av Ramair i England för de har såklart bäst utbud. De går köpa stora ark på uppimot 1m stora ark. Till din hoj behövs de förmodligen inget nät som håller ut filtret för de blir rel litet. Men bygg så stort som möjligt.
På denna sidan ser du lösa ark i olika storlekar.
Jag köper direkt av Ramair i England för de har såklart bäst utbud. De går köpa stora ark på uppimot 1m stora ark. Till din hoj behövs de förmodligen inget nät som håller ut filtret för de blir rel litet. Men bygg så stort som möjligt.
På denna sidan ser du lösa ark i olika storlekar.
Accessories - Automotive Air Filters | Ramair Filters
ramair-filters.co.uk