Probotector
Piratiserad
Tråkigt men detta är ett nödvändigt steg då dagens trafikrelaterade skatter inte går dit dom ska så någonstans måste man få in extra pengar för att dölja sitt misslyckande.
En sådan jävla bananrepublik jag bor i.
Mutor och korruption, på alla nivåer inom offentlig förvaltning.
Upplopp, kravaller och bilbränder i förorterna. Gängkrig och kriminalitet, bomber och skottlossning på öppen gata.
Infrastruktur i sönderfall, spåriga och gropiga vägar med tjälskador och trasig belysning och vattenledningar som springer läck och orsakar översvämning var och varannan månad.
Bland Sveriges sämsta skolor i de rankningar som gjorts, äldreomsorgen skall vi inte bara tala om.
Ovanpå detta så ligger vi bland de högsta i sverige vad gäller kommunalskatt.
Sedan har dessutom politkerna mage att säga att pengarna de redan har stulit ifrån mig inte räcker utan de måste ha mer i form av trängselavgifter.
Nu får det fanimig vara nog!
Hur räknade du nu? Max per passage är ju 18kr, så åker du till och från jobbet i rusningstrafik så blir det maximalt 36kr/dag. Räknar man med 22 vardagar per månad så blir det 792kr/månad. Maximal dagstaxa är 60kr, sen åker du gratis, då kommer du upp i 1320kr/månad.Detta systemet kommer kosta 1000-1500kr/mån per bil. Det blir en rejäl lönesänkning för folk men det verkar dom inte ha fattat. Tullar sätts på motorvägen E6an och de stora industrilederna runt stan för att plocka maximalt med pengar! inte för att ringa in en miljözon! Inga fördelar är planerade för dom som drabbas värst av detta.
Vi ska inte ha några tullar! Infrastruktur ska betalas med skatt!
Detta systemet kommer kosta 1000-1500kr/mån per bil. Det blir en rejäl lönesänkning för folk men det verkar dom inte ha fattat. Tullar sätts på motorvägen E6an och de stora industrilederna runt stan för att plocka maximalt med pengar! inte för att ringa in en miljözon! Inga fördelar är planerade för dom som drabbas värst av detta.
Stöd vägvalet http://www.vagvaletgbg.se/
En tågtunnel. Så om du vill brumma i den så får du sälja din Aprilia och köpa ett pendeltågÄsch vi får ju en tunnel till att brumma i
En tågtunnel. Så om du vill brumma i den så får du sälja din Aprilia och köpa ett pendeltåg
Vi ska inte ha några tullar! Infrastruktur ska betalas med skatt!
Edit:
Kan tillägga att jag är för en trängselavgift, inte skatt. Precis som i Oslo, eller nere på kontinenten. Förhoppningsvis så blir min arbetsmiljö lite bättre i Göteborg också.
Den skall betalas med avgifter, inte skatter. Skatter drabbar bara de inhemska brukarna, medans avgifter kan krävas av utländska brukare. Så att ALLA som använder aktuell sträcka är med och betalar för den.
Edit:
Kan tillägga att jag är för en trängselavgift, inte skatt. Precis som i Oslo, eller nere på kontinenten. Förhoppningsvis så blir min arbetsmiljö lite bättre i Göteborg också.
Hur räknade du nu? Max per passage är ju 18kr, så åker du till och från jobbet i rusningstrafik så blir det maximalt 36kr/dag. Räknar man med 22 vardagar per månad så blir det 792kr/månad. Maximal dagstaxa är 60kr, sen åker du gratis, då kommer du upp i 1320kr/månad.
...
Jaja, vi kommer iaf få se fler motorcyklar på vägarna i Götet framöver.......
Men det är ju klart. Fler hojar kommer ju antagligen att resultera i fler person skador. Är det kanske för att täcka dessa skador som de har vägtullarna
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|