View attachment 356150
Om man kikar på kartan över var de planerade betalstationerna skall ligga så är det ju uppenbart att det är folkförakt, av de styrande, att kalla det hela trängselskatt. Att avgiftsbelägga att ta sig till Hisingen (
exkl. Kornhallsfärjan då) är inget annat än stöld från medborgarna. Hisingen är fanimig ingen turistattraktion och som ni ser på kartan ligger ju inte Älvsborgsbron direkt i innerstan´. Att Hisingen har stadens största industri (Volvo) samt en hel del andra stora arbetsgivare är ju däremot väldigt lämpligt ur intäktssynpunkt. Om någon förbindelse till Hisingen skulle avgiftbeläggas, så skulle det snarare vara just Kornhallsfärjan (till oss bikers förtret).
Men, men ... som man röstar får man skatta. Hur många av er här röstade på
Vägvalet förresten?
Jag hörde att då trängselstraffet infördes i Stockholm så blev kommunpolitikerna befriade från avgiften. De behövde ju resa genom tullarna så ofta.
Vilka subventioner våra egna lokalpolitiker har beslutat att få vet jag inte ... men jag skulle inte bli chockad om det senare visar sig att de får bonus beroende på intänktsutfallet. Göteborgsandan å allt ...
Stockholmaren skrev att vi är bonnjävlar. En riktig bonnjävel hade
i.a.f slängt hästskit på stadshuset. Vi står med mössan i hand. Igen!