Träningstråden

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Sweedo skrev:
Det är bara att tjurskalligt köra ett par månader tills man kommit över tröskeln med att det är tungt och tråkigt. Ja, det är tråkigt. :fatta!
När man sedan kommit igång så får man abstinens om man inte får sin dos endorfin och muskelvärk :D

Va säger du?! Det är inte alls tråkigt...det är superkul! Ja skrattar som fn när ja tränar :tummenupp Sen är överkroppen 4 milj gnger roligare att träna än ben...det om ngt suger rejält med :arsele

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Acrid skrev:
Va säger du?! Det är inte alls tråkigt...det är superkul! Ja skrattar som fn när ja tränar :tummenupp Sen är överkroppen 4 milj gnger roligare att träna än ben...det om ngt suger rejält med :arsele

motionera suger, muskler är roligt att träna oavsett m-grupp... :banana

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
twinner666 skrev:
vafan! har du bytt nick?

ja det har jag, men det gamla skulle du garanterat inte känna igen. skrev inte en post med det nicket!

så du tar nog fel på person...

//andreas

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
fred00 skrev:
Hejsan! Jag har en liten fråga till alla er här på Sporthoj som är mer bevandrade i träning än vad jag är (verkar vara ganska många). Jag styrketränar tre gånger i veckan, kör två spinningpass (45 min/pass) och på Söndagarna spelar jag innebandy. Jag kör ingen benträning på styrketräningspassen utan har hela tiden trott att det räcker med spinningen och innebandyn. Känns som att dessa pass belastar benen rejält. Vad tror ni? Kommer jag att bli en "Discobyggare" om jag inte börjar träna benen på styrkepassen eller räcker spinningen och bandyn? Om inte: Hur ska jag träna benen på bästa sätt?

P.S
Jag tränar inte på gym (dyrt) så jag har inte tillgång till en massa (dyra) maskiner. Däremot har jag självklart skivstång och hantlar.

/Fredrik

Varför byter du inte ut ett (eller båda) spinningpass mot ett benpass? Om du inte tycker du får nog kardio-träning av innebandyn så kan du ju alltid avsluta ett styrkepass med en mindre joggingrunda el dyl. Detta är även att föredra för alla som vill gå ner i vikt (kolhydraterna körs slut på i gymmet vilket tvingar kroppen att använda fett som energikälla på joggingpasset). Bodybuilding/styrketräning handlar lika mycket om symmetri som om massa, så sätt igång och träna ben. Finns inget värre än de där "discobyggarna" som har jättearmar och sen ingenting mer :6surkart . Problemet är att du inte har tillgång till gym. Men skivstången kan du göra mycket med! Kör alla basövningarna squat (alternera fotställningen för variation), marklyft (be någon visa som verkligen KAN!!!), raka marklyft (för baksida lår, kör inte tungt! Risk för ryggskada om du gör fel!), utfall (kontrollerat! Sätt gärna främre foten på något upphöjt), sissysquats (håll i en hantel när du blir starkare), etc. Vaderna vet du nog redan hur du tränar med hantel eller stång.

Edit: Oki, såg nu att du har svårt att få upp skivstången för knäböjsövn. Kör sissysquats dårå. Håll i en dörrkarm med ena handen så tappar du inte balansen. Du får pm:a om det är några frågor på nåt (kollar inte forumet så mycket).

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
d1ce skrev:
ja det har jag, men det gamla skulle du garanterat inte känna igen. skrev inte en post med det nicket!

så du tar nog fel på person...

//andreas

kan nog ha varit så:) vad fel det kan bli :banana

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Acrid skrev:
Tråkigt tills man får endorfin-abstinens ja!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har en rolig grej:

Vad innebär överträning?
Är det när man klarar mer än man ska? :3freak
Muskelförslitning? De lagar sig ju.

En till:

Varför behöver jag inte sova mer än 6h och ändån vakna pigg&alert när jag under tiden jag inte tränade sov i 12-14h per dag?
Är det det som kallas powernap? :va

750RR :banana

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
maverick_750rr skrev:
Jag har en rolig grej:

Vad innebär överträning?

En till:

Varför behöver jag inte sova mer än 6h och ändån vakna pigg&alert när jag under tiden jag inte tränade sov i 12-14h per dag?
Är det det som kallas powernap? :va

Antagligen så sover du mycket effektivare nu när du är slutkörd efter ett hårt träningspass.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Acrid skrev:
Reggade mig där efter Bodymass-storhetsvansinnestid...Är dock inte där så ofta.

Men du har iaf kvar dit konto? Eller försvann det i "nu-rensar-vi-konton-för-snuten-är-kanske-här-härvan"?

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Sweedo skrev:
Det är bara att tjurskalligt köra ett par månader tills man kommit över tröskeln med att det är tungt och tråkigt. Ja, det är tråkigt. :fatta!
När man sedan kommit igång så får man abstinens om man inte får sin dos endorfin och muskelvärk :D

Jag tycker iofs inte det är så jätte tråkigt, det är mer disciplinen som tryter.. hamnar alltid att snacka med någon. Får nog ta o åka tidigare till jobbet innan vi öppnar o träna o sola. så man kan poppa högt i högtalarna. Det är alltid skoj att träna sålänge man märker resultat o får lägga på mer vikter.
Muskelvärk är så otroligt skönt p ångt sätt.. :) lite sådär lagom, inte så att man knappt kan röra sig dagen efter. får väl ta o satsa fram till jul nu då.. :rodnar

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Annchua skrev:
Jag tycker iofs inte det är så jätte tråkigt, det är mer disciplinen som tryter.. hamnar alltid att snacka med någon. Får nog ta o åka tidigare till jobbet innan vi öppnar o träna o sola. så man kan poppa högt i högtalarna. Det är alltid skoj att träna sålänge man märker resultat o får lägga på mer vikter.
Muskelvärk är så otroligt skönt p ångt sätt.. :) lite sådär lagom, inte så att man knappt kan röra sig dagen efter. får väl ta o satsa fram till jul nu då.. :rodnar
Finns bara en bot för dig = :whip
Skaffa en träningsnarkonam som partner i gymmet. :banana

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sweedo skrev:
Skaffa en träningsnarkonam som partner i gymmet. :banana

Här e frivillig :mattias

Jag tränar varje dag tills jag antingen spyr eller svimmar. :banana
Jag hade nog "fått gång" dig Annchua :brynad
Du ska se vilken gaphals jag e på mina lektioner i TKD :4skrika

750RR

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
maverick_750rr skrev:
Jag har en rolig grej:

Vad innebär överträning?

Gissar att du är ironisk och oseriös precis som vanligt... Men det finns väl vissa som inte vet vad överträning är så:

Ja visst de lagar sig, och borde dessutom bygga upp mer muskelmassa än du hade innan för att klara ansträngningen bättre nästa gång. Vilar man inte och äter ordentligt så hinner de inte laga sig utan bryts bara ner mer och mer... dvs man blir lika spinkig som dig mavve i slutändan! :FU

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Suomalainen skrev:
Gissar att du är ironisk och oseriös precis som vanligt... Men det finns väl vissa som inte vet vad överträning är så:

Ja visst de lagar sig, och borde dessutom bygga upp mer muskelmassa än du hade innan för att klara ansträngningen bättre nästa gång. Vilar man inte och äter ordentligt så hinner de inte laga sig utan bryts bara ner mer och mer... dvs man blir lika spinkig som dig mavve i slutändan! :FU

sant!! :3freak
:arsele

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suomalainen skrev:

Jag var seriös och är inte spinkig.
En stressad muskel är en bra muskel.

:FU

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Jag var seriös och är inte spinkig.
En stressad muskel är en bra muskel.