Träningstråden

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
maverick_750rr skrev:
Här e frivillig :mattias

Jag tränar varje dag tills jag antingen spyr eller svimmar. :banana
Jag hade nog "fått gång" dig Annchua :brynad
Du ska se vilken gaphals jag e på mina lektioner i TKD :4skrika

750RR

Haha, jo det tror jag nog att du hade fått. :)
fast jag vill ju inte träna så att jag svimmar för då vet man ju inte riktigt vad som kan hända.
Hade gärna tränat med dig Mavve, men det finns ju en nackdel, du bor en BRA bit ifrån mig. :( annars hade du kunnat räkna med mig!! *lova*

/AC

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Jaha!

Då har man blivit mordhotad på gymmet.

Idag jag körde mage hängade i den fasta chinsstången. En liten chip blir jagad av sin polare och springer rakt in i mig. Han blir hängande i mina ben, dumt stirrande.

Jag blänger tillbaka och trycker iväg honom varpå han faller pladask ner i golvet.
Han ser ut som den lilla barnunge han är, innan han tar mod och kaxar till sig med hjälp av sin polare.

"Vad gör du?" frågar chipen. "Jag tränar här. det här är ingen jävla lekstuga" svara jag. "Skall vi gå ut och göra upp" mässar chipen. Jag tittar på honom nedlåtande och pluggar in öronproppar till mp3-spelaren och tränar vidare.

Folk börjar samlas runt oss.

Chipen och hans polare står och mässar medans jag tränar trots att jag inte hör ett ord. Till slut inser chipen detta och måste hävda sig. Smartskaftet försöker gå igenom där jag reser upp benen varpå han håller på att få min fot i ansiktet.

Kalabaliken börjar ta fart. Folk runt omkring börjar bli inblandade och stämningen börjar bli hotfull med chipen och hans tre polare.

Hans polare står nu och gapar i ansiktet på mig. Jag tar ut orönpropparna och säger till honom att ta chipen och dra för nu börjar jag bli less. Hans två äldre polare börjar dra i honom i riktning mot omklädningsrummet, de inser väl attt situationen inte ser så bra ut för dem.

Jag tar två steg mot chipen och hans polare och säger att "Nu jävlar drar ni härifrån och det NU!" De backar och vid omklädningsrummet får chipen mer luft och säger "Jag skall mörda dig" och gör tecken med handen om att han skall skjuta mig. "Bra sa jag vill du upprepa det där för polisen? Det finns vittnen som hörde det där. Det räknas som mordhot"

Polarna drar in chiparna i omklädningsrummet och där tar det slut för idag.
Skall bli intressant om de vågar sig tillbaka.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kungen inom bodybuilding! :Bugar :Bugar :Bugar
Ronnie Coleman. (väntar o väntar på någon moralpredikar)

Bifogat

• dude_wheres_your_muscles.jpg
    dude_wheres_your_muscles.jpg
    41.1 KB · Visningar: 94

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Sweedo skrev:
Jaha!

Idag jag körde mage hängade i den fasta chinsstången. En liten chip blir jagad av sin polare och springer rakt in i mig. Han blir hängande i mina ben, dumt stirrande.

Jag blänger tillbaka och trycker iväg honom varpå han faller pladask ner i golvet.
Han ser ut som den lilla barnunge han är, innan han tar mod och kaxar till sig med hjälp av sin polare.

"Vad gör du?" frågar chipen. "Jag tränar här. det här är ingen jävla lekstuga" svara jag. "Skall vi gå ut och göra upp" mässar chipen. Jag tittar på honom nedlåtande och pluggar in öronproppar till mp3-spelaren och tränar vidare.

Chipen och hans polare står och mässar medans jag tränar trots att jag inte hör ett ord. Till slut inser chipen detta och måste hävda sig. Smartskaftet försöker gå igenom där jag reser upp benen varpå han håller på att få min fot i ansiktet.

Kalabaliken börjar ta fart. Folk runt omkring börjar bli inblandade och stämningen börjar bli hotfull med chipen och hans tre polare.

Hans polare står nu och gapar i ansiktet på mig. Jag tar ut orönpropparna och säger till honom att ta chipen och dra för nu börjar jag bli less. Hans två äldre polare börjar dra i honom i riktning mot omklädningsrummet, de inser väl attt situationen inte ser så bra ut för dem.

Jag tar två steg mot chipen och hans polare och säger att "Nu jävlar drar ni härifrån och det NU!" De backar och vid omklädningsrummet får chipen mer luft och säger "Jag skall mörda dig" och gör tecken med handen om att han skall skjuta mig. "Bra sa jag vill du upprepa det där för polisen? Det finns vittnen som hörde det där. Det räknas som mordhot"

De tror sig veta vad respekt är... :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Sweedo: Eftersom ni tränar på samma gym så försök få honom avstängd. Va fan e d för jävla sätt?
Backa inte en sekund för en sån nolla. Jag antar att du är flera år äldre och därmed även större än honom, han kaxa sig bara för att han hade publik.
Du hade chansen att sparka honom i huvet när du skulle ner och borde tagit den ;)

Vem är det Acrid?

750RR

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Sweedo skrev:
Jaha!

Vilka Idioter.. *sucka* konstiga människor finns det gott om. Gjorde inte dom som jobbade på gymmet något åt det som hände?? Skulle ngt sånt där hända när jag jobbade på e2 skulle jag skicka ut cp:et på en gång o sen spärra kortet under utredning på människan... nej fy.. hoppas dom inte går längre, ska du göra en polisanmälan??

/natti natti, imorgon e jag leeeeeeeedig.. :) eller idag blir det ju

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
maverick_750rr skrev:
Sweedo: Eftersom ni tränar på samma gym så försök få honom avstängd. Va fan e d för jävla sätt?
Backa inte en sekund för en sån nolla. Jag antar att du är flera år äldre och därmed även större än honom, han kaxa sig bara för att han hade publik.
Du hade chansen att sparka honom i huvet när du skulle ner och borde tagit den ;)
750RR
Ingen idé att ödsla energi från träning på att spöa på en liten skit.
Ja, jag fick honom avstängd. Tror jag i vilket fall men han kommer inte få vara kvar många sekunder om han är där någon gång jag tränar.
Då åker han ut på öronen direkt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sweedo skrev:
Ingen idé att ödsla energi från träning på att spöa på en liten skit.
Ja, jag fick honom avstängd. Tror jag i vilket fall men han kommer inte få vara kvar många sekunder om han är där någon gång jag tränar.
Då åker han ut på öronen direkt.

Försök ta adressuppgifter om de finns lagrade på gymet så har du det om han skulle dumma sig på allvar med dig senare.

Vad är det för sorts gym du tränar på?
På mitt gym hittar man mest överklassen som bara går dit för att finnas där o tro att de gjort nåt. Fast sen kostar det mer än det smakar. Men e man fler så spelar det ju ingen roll, bara man trivs....

Finns ju billigare gym med fler puckon so to speak.

Han var ordentligt friskt tränad Acrid :tummenupp

750RR

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
tja!! :hej pojkar o flickor..jag klarar knappt 70 i bänkenhar tränat i ca 8 år men kan fan inte prestera i bänken :va
bra bröstövningar för massa önskas...får inte nåt tryck i bringan :confused:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
twinner666 skrev:
tja!! :hej pojkar o flickor..jag klarar knappt 70 i bänkenhar tränat i ca 8 år men kan fan inte prestera i bänken :va

Ställ dig i mitten på en sån konstig maskin man drar från båda hållen.
Benen lite brett isär och fatta dem från var sitt håll och kör med lätt böjda armar underifrån och jobba dig upp ovanför huvet med armarna. Låt dem mötas vid maghöjd och sen föser du upp dem.
Sakta tillbaka och kör några sånna.
Det ger kalaspattar :D

750RR
edit: som tack för hjälpen lägger du upp en fin bild på din egen hoj ;)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
maverick_750rr skrev:
Ställ dig i mitten på en sån konstig maskin man drar från båda hållen.
Benen lite brett isär och fatta dem från var sitt håll och kör med lätt böjda armar underifrån och jobba dig upp ovanför huvet med armarna. Låt dem mötas vid maghöjd och sen föser du upp dem.
Sakta tillbaka och kör några sånna.
Det ger kalaspattar :D

750RR
edit: som tack för hjälpen lägger du upp en fin bild på din egen hoj ;)

jo jag måste nog fixa lite nya övningar :) men den du beskriver är ju svår att få tryck i :va .. måste ta mig en funderare,,,

go natt!! :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
twinner666 skrev:
jo jag måste nog fixa lite nya övningar :) men den du beskriver är ju svår att få tryck i :va .. måste ta mig en funderare,,,

go natt!! :hej

:D Jag vet inte vad alla möjliga övningar heter eller vad ens maskinerna heter. Jag går dit, belastar de muskler jag skall träna och äter det jag vill. Vem vill bry sig om vad det kallas?
Jag styrketränar :rofl

Men fråga tjejerna du träffar ute om du får känna på deras pectoralis major ;) för o se hur tränad den är....

750RR

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
maverick_750rr skrev:
:D Jag vet inte vad alla möjliga övningar heter eller vad ens maskinerna heter. Jag går dit, belastar de muskler jag skall träna och äter det jag vill. Vem vill bry sig om vad det kallas?
Jag styrketränar :rofl

Men fråga tjejerna du träffar ute om du får känna på deras pectoralis major ;) för o se hur tränad den är....

750RR

föredrar GLUTEUS medium :rodnar kände på ett par silikonpeccar för et tag sen :Bugar

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
twinner666 skrev:

Du kör redan en massa hantelpress hoppas jag? Annars är ju det en grym övning.
Gå in på www.ast-ss.se och klicka dig fram till deras träningsguide annars. Där finns det en del bra övningar beskrivna med bilder och så, om man bara orkar se genom all reklam för deras produkter. :tummenupp

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Hmm, alltså det du måste veta är ju att om du vill gå ner i vikt så ska du inte lägga på 5 kg till och hoppas på att du förbränner ännu mer. Spring mycket på rullbandet och cyklarna där det är då du förbränner fett. Men det är svårt och veta vad ditt mål är med träningen så släng gärna in ett PM till mig om ditt mål med träningen osv så kan jag skiva mer till Dig.

Och vill påminna er alla här, räkna inte med att till sommaren så ska du ha ett tvättbräda och ett par feta bröstmuskler på ½år för om du tittar lite på bodybuildarna i tidningar etc så har dem tränat i 10tal år och hur aktivt som helst så ta det lugnt och öka mer och mer och kör som >DU< känner o skit i om det är vackra brudar eller din polare säger "aah va e detta släng på lite mer kg nu då"

mvh quaya

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Quaya skrev:
Och vill påminna er alla här, räkna inte med att till sommaren så ska du ha ett tvättbräda

mvh quaya

Du vet att de på TV-shop lovar dig en rock hard tvättbräda på 2 veckor?
Klart det funkar står det, om man ändrar sina kostvanor samtidigt.

Tränar man stenhårt har man sin sk. tvättbräda till sommaren. Men de som misslyckas varje år gör det för att de ger upp i december eller så.
Man får träna varje muskelgrupp stenhårt hela tiden annars händer ju ingenting, eller bara lite. Det i kombination med 4000kcal/dag så blir det tvättbrädor :)

750RR

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
twinner666 skrev:

Skulle föreslå att du ställer dig i cablecrossen (som mavve snacka om) men kör med de övre trissorna istället då tränar du nedre delen av pect. Den övningen mavve syftade på tränar först o främst övre delen av pecsen.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...