Träningstråden

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Victor costa helt klart.

Haha hur kan man se upp till någon som tar anabola? Man kan kanske tycka att det är fint kanske men aldrig att man ser upp till personen.

Men du ser upp till många andra elitidrottare? Inom löpning, skidor, hockey whatevva? (För deras steroidbruk inte är lika visualiserat?)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
De är viss skillnad på ifbb och Johan på ditt gym som toppar steroider. Jay som exempel är ekonomisk oberoende resterande av sitt liv.
Allt är beroende på vilket mål man vill ha. Jag anser att steroider är en väg att gå.

Det beror på vad man menar med ekonomisk oberoende resten av livet är. Dem som tävlar dör vid 50 års åldern. Kolla bara på Nasser El Sonbaty son dog denna/förra veckan typ. Resten har ju sjukt stora hälsoproblem.

Dem flesta som tävlar tar även synthol för att fylla i det som fattas om man säger så.

Känner en kille som tävlar i svensk bodybuilding som tar/tagit anabola, vet en annan som tränar på mitt gym som ska börja tävla som har tagit anabola, senast förra året.

Vill man ta anabola så är det upp till var och en, anser inte att han är en sämre människa för det men det roliga är hur alla dessa stora bodybuilders förnekar det nästan.

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Varför skulle dom inte förneka det, det är ju olagligt? Skulle du erkänna att du odlar gräs i garderoben om nån frågar? (Om du gjorde det)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Bifogat

• ABS3.jpg
    ABS3.jpg
    187.6 KB · Visningar: 72
  • 562034_482965281725350_1220489435_n.jpg
    562034_482965281725350_1220489435_n.jpg
    29.3 KB · Visningar: 67
  • imagesCAK65XSQ.jpg
    imagesCAK65XSQ.jpg
    7.5 KB · Visningar: 67
  • untitled.png
    untitled.png
    50.6 KB · Visningar: 75

tkdrille

Guest
Det beror på vad man menar med ekonomisk oberoende resten av livet är. Dem som tävlar dör vid 50 års åldern. Kolla bara på Nasser El Sonbaty son dog denna/förra veckan typ. Resten har ju sjukt stora hälsoproblem.

Dem flesta som tävlar tar även synthol för att fylla i det som fattas om man säger så.

Känner en kille som tävlar i svensk bodybuilding som tar/tagit anabola, vet en annan som tränar på mitt gym som ska börja tävla som har tagit anabola, senast förra året.

Vill man ta anabola så är det upp till var och en, anser inte att han är en sämre Imänniska för det men det roliga är hur alla dessa stora bodybuilders förnekar det nästan.

nu överdriver du. Arnold är väl en bit över 60 ;)

Klart att de har hälsoproblem. De har cyklister, löpare hovkeyspelare med. Elitutövare är onormalt för kroppen. Pass på 4-6 timmar om dagen ger hjärtat stryk.

Sen kvittar de väl om han dör nästa vecka eller om han blir 85. Han är snart pensionerad.

Synthol är dock för utseende till 100%. Gör man fel blir de farligt och fult.

Sen har vi i Sverige rätt löjliga regler. Jay som bor i LAS vegas bojkottar Sverige för att han kommer få problem när han landar. Hur sjukt är inte de?

Men för att vara lite icke fumlig så jag ser väldigt mycket upp till dessa giganter för att de ägnat hela sitt liv åt ett mål och går in till 1000% för vad de gör.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Haha hur kan man se upp till någon som tar anabola? Man kan kanske tycka att det är fint kanske men aldrig att man ser upp till personen.

Det är alltid ljusår mer imponerande med folk som fått sina resultat rent.

Men när det gäller alla de absolut största, som ställer upp i mr.olympia osv så kan jag ändå ha nån sorts förståelse för det. De har redan dedikerat all sin vakna tid, hela sitt liv, till sin träning och sina resultat. Det är ju inte direkt så att de var otränade, sen kör en kur steroider, lutar sig tillbaka med biran i ena handen och får sina resultat. Så deras insats och resultat är imponerande ändå.

Men alla amatörer som trycker för att bli lite större, bli lite hårdare eller få lite fler brudar eller vad det nu kan vara är bara pinsamt. Det är ofta samma råttor som gärna fuskar i allt annat också när de har chansen.

Det händer ju att det dyker upp folk på gymet, ofta lite yngre killar, som ser ut som sparrisar, aldrig lyft en vikt. 2 månader senare har de mest massa av alla, lagt på sig flera kg muskler, men är ändå HELT deffade. Lixom, kommer från ingenstans. Det är inte imponerande, det är skrattretande. Blir bara ett kvitto på att det bara var ytterligare en person som inte kan lyckas eller komma någonstans på egen vilja, disciplin och ansträngning.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Här i härliga indien kan man köpa välling med tillväxthormon i :D
Ifall ens ungar är pinsamt tunna antar jag

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Men när det gäller alla de absolut största, som ställer upp i mr.olympia osv så kan jag ändå ha nån sorts förståelse för det. De har redan dedikerat all sin vakna tid, hela sitt liv, till sin träning och sina resultat. Det är ju inte direkt så att de var otränade, sen kör en kur steroider, lutar sig tillbaka med biran i ena handen och får sina resultat. Så deras insats och resultat är imponerande ändå.

Jag såg frågan ställas, om varför alla stora bodybuilders idag ser likadana ut.

Ett av svaren löd att anabola steroider nu för tiden är så pass effektiva att den genetiska faktorn inte spelar in speciellt mycket i relation till steroiderna. Det känns inte så fresh tycker jag.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
+1

Men jag strävar inte efter ett sexpack. Jag ser mer upp till de tjejer som verkligen lyfter tungt. Det finns för många pommes frites :glömdet

Gillar inte heller sparrisarn utan det ska synas att de tränar - inte bara smala....

Ja lite som de tjejer på bilderna jag har laddat upp

Bifogat

• poster2.jpg
    poster2.jpg
    68.5 KB · Visningar: 85

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Det är alltid ljusår mer imponerande med folk som fått sina resultat rent.

Men alla amatörer som trycker för att bli lite större, bli lite hårdare eller få lite fler brudar eller vad det nu kan vara är bara pinsamt. Det är ofta samma råttor som gärna fuskar i allt annat också när de har chansen.

Det händer ju att det dyker upp folk på gymet, ofta lite yngre killar, som ser ut som sparrisar, aldrig lyft en vikt. 2 månader senare har de mest massa av alla, lagt på sig flera kg muskler, men är ändå HELT deffade. Lixom, kommer från ingenstans. Det är inte imponerande, det är skrattretande. Blir bara ett kvitto på att det bara var ytterligare en person som inte kan lyckas eller komma någonstans på egen vilja, disciplin och ansträngning.

Va inte för snabb med att dra anabola kortet ang unga killar. Visst är det så att VÄLDIGT MÅNGA noobs i sverige använder båla för att bli snygga till beachen...men dessa sopor får nästan aldrig resultat, polisen skulle tjäna mer på att testa folk som ser "vanliga" ut då det är fler "vanliga" som använder båla. De unga killarna som aldrig har lyft en vikt bygger snabbt muskler just pga av detta - att de aldrig har lyft. Om du inte minns det själv så gick det förjävla snabbt i början att bygga, man kunde äta vad som helst osv. Efter något år måste man tänka på en jävla massa för att fortsätta få resultat.

Jag har länge funderat själv på att använda båla faktiskt. Men när jag hör att bekanta har använt och dessutom tränat några år längre än mig så blir jag avskräckt...jag har alltid varit helt ren, tränat färre år men är ändå större. Maten är A och O - båla är inget mirakelmedel. Slutar man med båla så tappar man ALLT. Så de flesta fastnar ju därför i det träsket, tyvärr.

Paketmannen

Bannad
Gick med
18 Feb 2013
Hoj
Ostbåge
Jag håller 50-70-talet som den mest tilltalande eran inom bodybuilding då det var mer konst än freakshow.

Steve Reeves och Frank Zane är två personer man aldrig får nog av samt inte helt omöjliga mål för oss utan behov av steroider och dyl.

sreeves3.jpg

tumblr_llms32MtKc1qkwvzmo1_400.jpg

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Va inte för snabb med att dra anabola kortet ang unga killar. Visst är det så att VÄLDIGT MÅNGA noobs i sverige använder båla för att bli snygga till beachen...men dessa sopor får nästan aldrig resultat, polisen skulle tjäna mer på att testa folk som ser "vanliga" ut då det är fler "vanliga" som använder båla. De unga killarna som aldrig har lyft en vikt bygger snabbt muskler just pga av detta - att de aldrig har lyft. Om du inte minns det själv så gick det förjävla snabbt i början att bygga, man kunde äta vad som helst osv. Efter något år måste man tänka på en jävla massa för att fortsätta få resultat.

Alltså,, jag generaliserade lite.. jag vet att man bygger fort i början..
Men med risk för att vara fördomsfull så tycker jag ändå att det märks rätt tydligt på en del när de inte bara äter gröt till frukost.

Eller så är kommunens "smågansters" med tribaler överallt och IG i 50% av sina betyg genetiska underverk när det gäller att plötsligt lägga på sig massa.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Gillar inte heller sparrisarn utan det ska synas att de tränar - inte bara smala....

Ja lite som de tjejer på bilderna jag har laddat upp

Alltså de cheyerna du la upp är ju deffade. Jag är inte ens i närheten av det där och ändå är jag vältränad. Jag föredrar nog en mer offseason-form om jag ska ha någon förebild. Men sen är det självklart olika för alla. För mig är det inte hälsosamt att stirra mig blind på de deffade, men sen är jag ju som jag är också.

-----

Nu har jag varit på gymmet! Det tog bara 3 dagar för mig att komma igång igen :) 2 dagars förkylning sen var jag oförskämt pigg igår men ville ändå chilla.

Känns skönt att vara på gymmet och köra :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...