Träningstråden

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Alltså de cheyerna du la upp är ju deffade. Jag är inte ens i närheten av det där och ändå är jag vältränad. Jag föredrar nog en mer offseason-form om jag ska ha någon förebild. Men sen är det självklart olika för alla. För mig är det inte hälsosamt att stirra mig blind på de deffade, men sen är jag ju som jag är också.

-----


Nu har jag varit på gymmet! Det tog bara 3 dagar för mig att komma igång igen :) 2 dagars förkylning sen var jag oförskämt pigg igår men ville ändå chilla.

Känns skönt att vara på gymmet och köra :banana

Och andra sidan är du varken retuscherad eller har huvudvärk när bilderna tas :) Ljus är a och o med på bilderna, Alex som är chefsredaktör på Body har berättat att ljus är viktigt för att framhäva konturer och struktur.

Med lite deff kanske du ser minst lika bra ut :)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Och andra sidan är du varken retuscherad eller har huvudvärk när bilderna tas :) Ljus är a och o med på bilderna, Alex som är chefsredaktör på Body har berättat att ljus är viktigt för att framhäva konturer och struktur.

Med lite deff kanske du ser minst lika bra ut :)

Jo säkerligen, men det är ingenting jag bryr mig om. Spänner jag mig ser man ändå konturer och det duger för mig. :)

Och jag vet att bilderna är retuscherade, så bakom flötet är jag inte :D Varför jag säger att det är ohälsosamt för mig är helt enkelt för jag precis blivit friskförklarad från bulimi och tänker inte ge mig in i det som är triggande. Jag känner för första gången mig ganska lugn över min fysik och det är jag glad för. Målet är bara att fortsätta äta bra och träna så kommer resultaten därefter.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Och andra sidan är du varken retuscherad eller har huvudvärk när bilderna tas :) Ljus är a och o med på bilderna, Alex som är chefsredaktör på Body har berättat att ljus är viktigt för att framhäva konturer och struktur.

Med lite deff kanske du ser minst lika bra ut :)

Jo säkerligen, men det är ingenting jag bryr mig om. Spänner jag mig ser man ändå konturer och det duger för mig. :)

Och jag vet att bilderna är retuscherade, så bakom flötet är jag inte :D Varför jag säger att det är ohälsosamt för mig är helt enkelt för jag precis blivit friskförklarad från bulimi och tänker inte ge mig in i det som är triggande. Jag känner för första gången mig ganska lugn över min fysik och det är jag glad för. Målet är bara att fortsätta äta bra och träna så kommer resultaten därefter.
 

Paketmannen

Bannad
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Ostbåge
Varför jag säger att det är ohälsosamt för mig är helt enkelt för jag precis blivit friskförklarad från bulimi och tänker inte ge mig in i det som är triggande. Jag känner för första gången mig ganska lugn över min fysik och det är jag glad för. Målet är bara att fortsätta äta bra och träna så kommer resultaten därefter.

Kul att du tagit dig igenom. Jag vägde 59kg fördelat på 194cm när jag började träna och visst tog och hade man haft kunskapen idag hade man börjat i tonåren och missat så många år av gott gott :hihi
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Kul att du tagit dig igenom. Jag vägde 59kg fördelat på 194cm när jag började träna och visst tog och hade man haft kunskapen idag hade man börjat i tonåren och missat så många år av gott gott :hihi

Tack! :) Så sent som i måndags blev jag det. Har lidit någon form av ätstörning i hela mitt liv (Och jag kommer ha det resten av mitt liv, men jag kommer träna på att hantera mina tankar förvisso). Hade jag bara ätit ordentligt under min tid som gymnast hade jag blivit riktigt bra men nu blev det begränsat på grund av hur jag åt. Men så är det, livet går ut på att lära sig ett och annat (Nu talar jag inte för alla människor dock :näsblod).

Du måste ha sett ut som en vandrande skelett!!!
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Sådär. MAT efter ett behövligt pass.

Nu vill jag ha tips på hur man enklast märker om man drar för mycket i frivändningar? Ibland märker jag det, ibland inte.

Och det går bättre med mina knäböj. Jag blev bara omotiverad av att stanna i vikt så jag kör på progression och sänker igen ifall tekniken blir kass.

För övrigt, lite sugen på att maxa. Måste bara haffa nån kompis som kan passa, tränar jämt ensam.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Alltså de cheyerna du la upp är ju deffade. Jag är inte ens i närheten av det där och ändå är jag vältränad. Jag föredrar nog en mer offseason-form om jag ska ha någon förebild. Men sen är det självklart olika för alla. För mig är det inte hälsosamt att stirra mig blind på de deffade, men sen är jag ju som jag är också.

-----


Nu har jag varit på gymmet! Det tog bara 3 dagar för mig att komma igång igen :) 2 dagars förkylning sen var jag oförskämt pigg igår men ville ändå chilla.

Känns skönt att vara på gymmet och köra :banana

Klart som fan att de e deffade - off seasonbilder säljer ju inte så bra.

Själv försöker jag hålla en fettprocent på ca 18-20% lagom med fett men inte så man ser bulkig ut :tuttar
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Klart som fan att de e deffade - off seasonbilder säljer ju inte så bra.

Själv försöker jag hålla en fettprocent på ca 18-20% lagom med fett men inte så man ser bulkig ut :tuttar

Själv vet jag inte var jag ligger i BF och skiter i vilket. Tämligen säkert på högre än 20%.
 

Paketmannen

Bannad
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Ostbåge
Du måste ha sett ut som en vandrande skelett!!!

christian-bale-the-machinist.jpg


Sådär ungefär. Första gången jag bänkade klarade jag 30kg, marklyft 40 och knäböj 40 :glömdet
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Klart som fan att de e deffade - off seasonbilder säljer ju inte så bra.

Själv försöker jag hålla en fettprocent på ca 18-20% lagom med fett men inte så man ser bulkig ut :tuttar

18-20% på tjejer så ser man ju revbenen, skulle inte kalla det i närheten av att se bulkig ut :D
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
christian-bale-the-machinist.jpg


Sådär ungefär. Första gången jag bänkade klarade jag 30kg, marklyft 40 och knäböj 40 :glömdet

Det var som jag föreställde mig. Vet själv en tjej som var proffsjockey (maxvikt 56 kg) och typ 180 cm lång. Jag undrar hur hon orkade jobba och rida så många hästar varje dag (alla hade 5-6 hästar var att rida i ett stort stall). Att jobba i ett galopp- eller travstall är långt mer krävande än ett vanligt ridstall. :näsblod
 

Paketmannen

Bannad
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Ostbåge
Jag undrar hur hon orkade jobba och rida så många hästar varje dag (alla hade 5-6 hästar var att rida i ett stort stall). Att jobba i ett galopp- eller travstall är långt mer krävande än ett vanligt ridstall. :näsblod

Kvinnor har RIDA(olika typer av objekt) inbyggt i sina gener därav hennes förmåga att orka :hihi:hihi:hihi
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
18-20% på tjejer så ser man ju revbenen, skulle inte kalla det i närheten av att se bulkig ut :D

Nää, inga revben här tjejer ska normalt ligga på en fettprocent mellan 20-30% men straxt under 20% är ingen fara - man måste ju se helheten och inte stirra sig blind på en siffra.
Förra september låg jag på ca 28% och då såg jag fet ut - ja i mina ögon när jag jämförde med mig själv!

Man ska må bra av att träna och de flesta hittar en sund inställning till träning och mat!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top