Får tacka för alla svar.
Jag har tränat ganska kontinuerligt i 3år nu. Dock så har jag brutit armen 2ggr, första gången våren 2011 och nu senast våren 2012. Vilket i sin tur har lett till ca 3månader utan träning och sedan ytterligare 3-4månader för att komma tillbaka till det stället där jag var innan jag bröt armen.
De flesta övningar har jag sett en rejäl ökning i mot när jag började träna, förutom bröstövningarna där jag givetvis har ökat men inte alls lika mycket som i andra övningar.
Latsdrag brett grepp kör jag tex runt 85kg 6reps 3set, marklyft 130-140kg 6x3 och benpress 240-250kg 6x3 medans jag tycker bänkpress är tungt redan på 60kg 8x3..
På bänkpressen inbillar jag mig dock att det är mycket teknik och att jag är osäker när jag bänkar..
Kör jag lutande bänk i smith har jag oftast inga större problem med runt 80kg 6x3 men när det blir utanför smithen så rasar vikterna.
Kan väl vara värt att tillägga att jag hade lite mindre problem med en axel för ca 2,5år sedan som fick för sig att hoppa ur led under hantelpress. Jag har inte haft problem sedan dess men samtidigt är jag väl lite orolig både för axeln samt handleden i pressövningarna..
Men det är väl som ni säger.. Det är bara att nöta på och gå ner i vikter och fokusera på teknik och utförande