tkdrille
Guest
tkdrille, här har du filmen!
Det ska vara riktiga knäböj
De är rätt =) Ända ner. Får se om jag tar bildbevis imorgon. Jag är rätt blyg inför kameran.
De är rätt =) Ända ner. Får se om jag tar bildbevis imorgon. Jag är rätt blyg inför kameran.
Ben även för mig idag, terrängmarschträning med 30kg packning, en dryg mil "fågelvägen" men ganska gott om backar för att ge lite extra
Plåthinken, ser bra ut men glöm inte hålla emot på vägen ner! Explosivitet och fart uppåt och sen långsamt långsamt ner för bästa effekt har jag alltid fått lära mig iallafall
Konstruktiv kritik är väl alltid okej.Uhm, är det tillåtet att komma med något annat än positiv kritik utan att folk tar illa upp? I så fall skulle jag nog säga att du bör gå tillbaka till ritbordet asap och börja om från början för det där var jättedåligt utförda böj och du har inte rörligheten för att gå ner så djup.
Det är i all välmening jag skriver. Knäböj är jävligt kul att köra men skaderisken är betydligt högre än i många andra övningar.
Uhm, är det tillåtet att komma med något annat än positiv kritik utan att folk tar illa upp? I så fall skulle jag nog säga att du bör gå tillbaka till ritbordet asap och börja om från början för det där var jättedåligt utförda böj och du har inte rörligheten för att gå ner så djup.
Det är i all välmening jag skriver. Knäböj är jävligt kul att köra men skaderisken är betydligt högre än i många andra övningar.
Jag har "nyligen" börjat köra böj och försöker fortfarande få in balansen och allt det. Så hittills är mitt max 50kg Fast jag skyller på att det är så lågt då jag alltid kör de som sista övningen på benpassen
Synd att det är alldeles för mycket "buttwink". Spänn magen och fram med bröstet så får du ordning på det
Tack! Ska tänka på det. Jag är lätt svankryggig i vanliga fall nämligen så jag är medveten om att jag svankar lite för mycket ibland.
Det är ju därför man ska köra knäböj som första övning, den tränar ju hela kroppen, nästan.
Byt plats på övningarna så ska du se att det går bättre
Fast då har jag ju ingen ursäkt längre
Men jag gillar varken böj eller bänkpress då jag är orolig att inte orka och sen bli mosad under stången..
Marklyft däremot eller andra dragövningar är roliga!
Då ska du släppa det. Sätt inte på några stopp på stånger när du bänkar och när du böjer så kastar du av stången bara.
Se så, inga fler ursäkter.
Men men..
Nä men du har ju helt rätt. Känns bara så fel att göra så, vilket leder till att jag lägger mig på en vikt en bra bit under vad jag bör köra..
Som en parentes så behöver du INTE ha ett så högt tempo på vägen ner. Jag kan sätta ena handen på att det skulle se annorlunda ut om du lugnt och kontrollerat sänkte ner sanningen och explodera från bottenläget. Hastigheten ner gör att det blir betydligt mer kraft som måste bromsas upp och då är det väldigt lätt att ryggen inte hänger med.
Du får gärna komma med kritik, det är ju roligt att utvecklas, det är ju upp till mig att välja om jag vill ta till mig den eller inte dock. Men jag kan tala om att jag aldrig tar emot en kritik om den inte är konstruktiv vilken din inte var.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|