Vad är det som inte funkar?
Vänstra axeln vill inte vara med såfort jag lägger stången på ryggen, leder till snebelastning så det bara gör ont i hela ryggen.
Vansinnigt irriterande.
Vad är det som inte funkar?
Vänstra axeln vill inte vara med såfort jag lägger stången på ryggen, leder till snebelastning så det bara gör ont i hela ryggen.
Vansinnigt irriterande.
vart lägger du stången, vart håller du armarna, hur utför du böjen? Har du en skada i axeln sen tidigare?
Precis ovanför skulderbladen, överarmarna 90 grader ut, underarmarna rakt upp. Rak rygg och böjer på knäna!
Nej inga skador sen tidigare.
Jag håller mina händer tätt intill axlarna så all vikt läggs på trapsen (samtidigt som jag spänner upp den), låter lite som att du har händerna lite för långt ut på stången.
Precis ovanför skulderbladen, överarmarna 90 grader ut, underarmarna rakt upp. Rak rygg och böjer på knäna!
Kan vara så! Nytt försök nästa gång
Jag hade aldrig kunnat ha 80 kg på mina axlar, den skulle sitta på en av nackkotorna också
Här har jag en bild på när jag knäböjer 80 kg, här ser man hur jag håller i stången.
View attachment 380723
Jag har tidigare haft problem med ena axeln som botats med träning framförallt. Militärpressen är dödstungt för den axeln och det märks när det börjar bli tungt att jag lyfter lite snett.
Nej, det är ingen bra idé
Fint med 80 pannor! Dock, även om jag är långt ifrån proffs, så tycker jag det ser ut som att du har stången åt helvete för långt upp Kan dock vara bilden som luras
Militärpress gillar jag, dock kör jag den i..ehm.. schmidt? tror jag maskinen heter! Där stången sitter fast så att säga!
Tack för tipsen allihop! Självklart vill jag köra knäböj, det är en vettig övning för en stor del av kroppen om den utförs rätt. Jag fortsätter nöta teknik och förebyggande övningar så ska det sitta till slut
Tänk på att jag lutar mig där, tyvärr är inte bilden så tydlig att man ser att stången ligger på trapsen. Jag lovar, jag kan inte ha den på nacken som vissa har eftersom jag har ett mindre utskott på nackkota C7
View attachment 380732
Så stången ligger nedanför den och på trapetsen.
80 kg tog jag i somras ett par repetitioner. Dock inte längre med tanke på uppehållet jag haft. Men jag siktar på att lyfta ännu tyngre till sommaren
De har tagit bort smithmaskinen på gymmet det var ett jävla sattyg det där, klarar inte av den "maskinen"
Ahaaaa Smithen är väl okej, för oss amatörer kan det va vettigt att trycka några reps på den, många muskler som inte används i vanliga fall som kommer igång.
På lite över en vecka, med 2 bröstpass så kan jag numera "muskelhoppa mina bröst"
Känns lite lustigt men det är gött med framsteg
Hmmm, tror att jag har satt upp mina delmål får lågt..
Körde benpress igår 3x7 150kg.........
Underbar träningsvärk idag......
Pklanken ja, 5 min, tjeck!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|