Träningstråden

tkdrille

Guest
Jag har tagit 250 kg i benpress. Men knäböjde aldrig mer än 80 kg.

Benpressen är ju lutande så det är aldrig safe, skulle det vara rakt uppåt är det verkligen inte 250 kg eftersom den lutar 45 grader. Knäböjen är det enda riktiga kvittot på hur stark man är. Sen får man också tänka på att i knäböjen tar man inte bara stång + vikt utan även också överkroppens vikt vilket man inte gör i benpressen.

De har du rätt i. Men jag gillade ändå att köra med benpress. Dock var vår släde omvänd så man låg inte ner och pressa upp. Utan man hade allt på axlarna och stod med fötterna på plattan.
Jag gillar att variera med olika och de tar ju en del :)
Däremot att köra bänkpress i smithmaskin är bara trams för min del. Får inte rätt rörelser för fem öre

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag har provat Jack3d och den funkade till en början. Men när man kommit igång så försvann effekten av den tycker jag.

Nu kör jag med Assault från MP:

Jag kallar det för liquid cocain, för det är helt galet. Kan vara placebo, MEN, kör jag inte ett hårt pass och tömmer mig helt då kan jag inte sova sen. Så nått gör det med kroppen. :crash

Menar inte Jack3D, menar Jacked XX från MMsports :)

Jack3D innehåller väl olaglig skit om jag inte minns fel.

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
De har du rätt i. Men jag gillade ändå att köra med benpress. Dock var vår släde omvänd så man låg inte ner och pressa upp. Utan man hade allt på axlarna och stod med fötterna på plattan.
Jag gillar att variera med olika och de tar ju en del :)
Däremot att köra bänkpress i smithmaskin är bara trams för min del. Får inte rätt rörelser för fem öre

Då vare en hack squat(?) som fanns om man stod åt andra hållet. Dom är grymma.
Smith är ju sopig för bänk, blir en felaktig rörelsebana.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Hur fan går man tillväga för att få tag i en bra PT? Finns det nå slags gula-sidor för såna eller? :va

Specifikt är jag ute efter någon som kan hjälpa mig med formen/tekniken så här i början.

Edit: I stockholm.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Hur fan går man tillväga för att få tag i en bra PT? Finns det nå slags gula-sidor för såna eller? :va

Specifikt är jag ute efter någon som kan hjälpa mig med formen/tekniken så här i början.

Jag kan rekomendra Oliver på SATS i Älvsjö, eller Dragomir på Extreme Training!!!

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Jack3D var dopingklassad vid tävling, dock inte vid träning.
Nu är den (och alla andra DMAA) förbjuden men av "hälsoskäl".

Hur funkar en sådan grej vid doping test på ett gym tillexempel? Åker man dit för Jack3d? Eller annan produkt med DMAA?

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike

Youtube har hjälpt mig sjukt mkt med form och teknik. Bara skriv How to benchpress, deadlift, squat osv.

Dessa brukar jag kolla på.

http://www.youtube.com/user/leemhayward
http://www.youtube.com/user/OmarIsuf?feature=watch (seriös även om han inte alltid verkar det)
http://www.youtube.com/user/strengthcamp?feature=watch (lärorikt men man behöver inte tro på allt som sägs)

Finns fler men dessa är typ top 3.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur funkar en sådan grej vid doping test på ett gym tillexempel? Åker man dit för Jack3d? Eller annan produkt med DMAA?

Beror på vad dom testar för. Testar dom bara för AAS så nej.

Däremot så hade åtminstone Jack3d förmågan att ge falska positiva utslag för amfetamin. Har för mig att Craze också har det.

Jag hoppar helt såna pwo:er nuförtiden då jag skulle förlora min säkerhetsklassning och därmed jobbet för en sånt utslag. Inte värt det.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Beror på vad dom testar för. Testar dom bara för AAS så nej.

Däremot så hade åtminstone Jack3d förmågan att ge falska positiva utslag för amfetamin. Har för mig att Craze också har det.

Jag hoppar helt såna pwo:er nuförtiden då jag skulle förlora min säkerhetsklassning och därmed jobbet för en sånt utslag. Inte värt det.

Hahaha så jävla surt att bli av med jobbet för man vill vara mer taggad på gymmet :D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ben och rygg idag.

Lade på 70kg till i benpressen, gick som en dans. Nästa vecka bli det 20 till :)

Enda negativa är att jag inte kommer överens med knäböj.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati