Träningstråden

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jo åt helvete tungt men... :rolleyes: det stör mig att jag inte fixade 30 kg ändå.

Vet iofs inte hur mycket vikt det ska vara innan det räknas som att man är stark, har inga andra tjejer på gymmet som tränar fritt så kan inte jämföra mig. Det enda jag har att jämföra mig med är killar som militärpressar sisådär 50 kg :D

Enligt min dagbok körde jag på 50 senaste gången, men normalt brukar jag ligga på 45, så tycker inte 30 skulle vara "lite" liksom. Vare sig du är tjej eller kille.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Enligt min dagbok körde jag på 50 senaste gången, men normalt brukar jag ligga på 45, så tycker inte 30 skulle vara "lite" liksom. Vare sig du är tjej eller kille.

Men se där, du bekräftade det jag sa :D Men tack, nu känner jag mig inte lika kass än. (får säga nej till min tävlingsinstinkt här)
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Halloj hårdingar:) Någon som sitter på den magiska vägen till biffigare vader. Om jag rakade benen skulle jag ha ricktiga tjejevader:p Men de matchar inte resten av benen eller kroppen så vad göra vill inte se ut som snubben som bara kör bänk hela veckan.
I dagsläget kör jag 2 vadövningar 3x12 tillsammans med benen 1 dag i veckan men de blir fan inte större.:S
dont_skip_leg_day-116998.jpg
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Halloj hårdingar:) Någon som sitter på den magiska vägen till biffigare vader. Om jag rakade benen skulle jag ha ricktiga tjejevader:p Men de matchar inte resten av benen eller kroppen så vad göra vill inte se ut som snubben som bara kör bänk hela veckan.
I dagsläget kör jag 2 vadövningar 3x12 tillsammans med benen 1 dag i veckan men de blir fan inte större.:S
View attachment 380067


Om du söker lite i tråden så vill jag minnas att Thomas.B skrev lite om hur han körde vader. Med det kan vara 6-12 mån sen. Så sök du. :hihi
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Halloj hårdingar:) Någon som sitter på den magiska vägen till biffigare vader. Om jag rakade benen skulle jag ha ricktiga tjejevader:p Men de matchar inte resten av benen eller kroppen så vad göra vill inte se ut som snubben som bara kör bänk hela veckan.
I dagsläget kör jag 2 vadövningar 3x12 tillsammans med benen 1 dag i veckan men de blir fan inte större.:S
View attachment 380067

testa vända på din vad träning..jag kör på tid och inte reps längre..lite Tom Platz ( 70 tals BB ) inspererat..typ 50 sek och 5 set sittande vadpress och 55 sek 5 set stående osv..tar på vaderna helt klart och allt annat också givetvis.

Edit: sök och testa också Arne Persson´s tränings guide på vader och testa även hans triceps program..tar sjukt bra..

tror den finns på kolozzeum.com/forum/ och säkert även på body.se om någon fortfarande hänger där..
 
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag gick ut på 20kg militärpress, plus stång.

Lite väl hårt tror jag, får väl minska 10 och köra hög rep.
 

tkdrille

Guest
Halloj hårdingar:) Någon som sitter på den magiska vägen till biffigare vader. Om jag rakade benen skulle jag ha ricktiga tjejevader:p Men de matchar inte resten av benen eller kroppen så vad göra vill inte se ut som snubben som bara kör bänk hela veckan.
I dagsläget kör jag 2 vadövningar 3x12 tillsammans med benen 1 dag i veckan men de blir fan inte större.:S
View attachment 380067

Jag kör total utmattning :). Räknar inte alls utan kör i benpress så många jag orkar X 5. Sen lite annat. Tar ju tid.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Dagens träning var bland annat det här:


Överväger att återuppta min gymnastik men... Jag är inte riktigt säker på att kroppen håller (jag trampade lite fel i slutet och haltade. Men har inte ont nu. Fotlederna är helt enkelt klena) och det är svårt att bara träna sporadiskt eftersom man inte har tillgång till den typen av hallen.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Efter ännu ett pass med min nya Pt så kan jag bara säga hur impad jag e utav mig själv!!!

Benböj 3x5 på 80kg!!!
80KG Tant e stark!!!!
 

Bifogat

  • motivationzone_1360406684_600.jpg
    motivationzone_1360406684_600.jpg
    57 KB · Visningar: 106
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Började med träningen igen i förra veckan. HAr tappat rätt sjukt mycket men inte helt oväntat pga att jag inte kunnat träna ordentligt på sådär 9 månader pga återkommande förkylningar. Men det var iaf skönt att slita ut sig lite, även om kroppen lurade mig på en ordentlig träningsvärk. :3freak
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Började med träningen igen i förra veckan. HAr tappat rätt sjukt mycket men inte helt oväntat pga att jag inte kunnat träna ordentligt på sådär 9 månader pga återkommande förkylningar. Men det var iaf skönt att slita ut sig lite, även om kroppen lurade mig på en ordentlig träningsvärk. :3freak

Lättare förkylningar kureras bäst med ett tungt jävla marklyft!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lättare förkylningar kureras bäst med ett tungt jävla marklyft!

Hehe, jo, jag får köpa lite mer vikter så att jag kan göra dylika marklyft då. ;) Iofs, jag behöver fixa mer vikter oavsett eftersom att jag ändå måste höja över vad jag har ganska snart igen... :crash
Men pga skitvattnet i Karlskrona i samband med allergi gick immunförsvaret på knäna så att jag var mer eller mindre konstant förkyld, och så fort jag försökte något anstärngande blev jag överjävligt förkyld istället. Nu när jag flyttat från skithålet så har jag varit frisk en majoritet av tiden. :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top