Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Dagens pass. Knäböj på 60 kg, bänk på 40 kg och marklyft på 80 kg. Det tar sig sa mordbrännarn!

Känns som jag snart kommer faila i nåt dock. :3freak
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Jag är sötberoende i princip. Har extra sötningsmedel på allt nästan... kommer nog passa mig bra det där då kanske :D

:zpy

;) Jävligt snygga förpackningar dock! Jag föredrar gymhusets Whey FX, billigast och smaken är bra. Har Whey 80 från GG men gillar den inte riktigt, klumpar sig!


Nu när vi ändå pratar om proteinpulver: Jag har gigantiska problem med att kaseinproteinpulver klumpar sig något så förbannat. Någon som har tips på något pulver som faktiskt är någorlunda ok så man får i sig allt och inte behöver skrapa i shakern?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag föredrar gymhusets Whey FX, billigast och smaken är bra. Har Whey 80 från GG men gillar den inte riktigt, klumpar sig!

Hehe, tvärtom här. Whey-80 från StarNutrition/GG funkar fint medan mitt Whey FX från Gymvaruhuset brukar klumpa sig :va :crash
(Vilket jag tror till vis del beror på det jag skrev tidigare, att Whey FX inte går att återförsluta efter man har öppnat dom)


Kan dock inte klaga på smaken på någon av dom (så länge man väljer rätt smak, Cookies & Cream... fy fan, enda sorten som, bokstavligen talat, verkligen fått mig att få spasmer/ryck i kroppen medan jag tvingat mig i dom)

Inom kort blir det att prova på Vanillia Pear (Whey-80)
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Suck alltid är det något... Just som man kommit in i ett bra flyt med helt ok ökningar går man och gör sig illa. Blir lite vila nu med brutet revben. :huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Suck alltid är det något... Just som man kommit in i ett bra flyt med helt ok ökningar går man och gör sig illa. Blir lite vila nu med brutet revben. :huvet

Ajsomfan... Beklagar och hoppas att du återhämtar dig snabbt.

En annan har varit sjuk i snart tre veckor, börjar bli så smått frustrerad då jag har lite av en deadline att passa vad gäller träningen... Och just nu har det bromsats till ett totalt stopp:mad: Går antagligen lite bakåt också, kommer bli jobbigt när jag väl kan köra igång igen och man märker hur mycket man faktiskt förlorat...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hehe, tvärtom här. Whey-80 från StarNutrition/GG funkar fint medan mitt Whey FX från Gymvaruhuset brukar klumpa sig :va :crash
(Vilket jag tror till vis del beror på det jag skrev tidigare, att Whey FX inte går att återförsluta efter man har öppnat dom)


Kan dock inte klaga på smaken på någon av dom (så länge man väljer rätt smak, Cookies & Cream... fy fan, enda sorten som, bokstavligen talat, verkligen fått mig att få spasmer/ryck i kroppen medan jag tvingat mig i dom)

Inom kort blir det att prova på Vanillia Pear (Whey-80)

Du borde skaffa dig en lufttät hink eller något att lägga påsen i. Senaste laddningen proteinpulver jag köpte fick man en sån med, riktigt smidigt. Vetefan vad det var för märke dock, köpte den nere på lokala fitnessbutiken i Lund... Fan vet vad kedjan heter. Hinken är iallafall vit med en blå "etikett" med lite rosa och vitt på... tror det hette något med 100 men är "bara" 87% vassleprotein. Klumpar sig hur som helst inte, kan mycket väl vara tack vare hinken :)
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
:zpy

;) Jävligt snygga förpackningar dock! Jag föredrar gymhusets Whey FX, billigast och smaken är bra. Har Whey 80 från GG men gillar den inte riktigt, klumpar sig!


Nu när vi ändå pratar om proteinpulver: Jag har gigantiska problem med att kaseinproteinpulver klumpar sig något så förbannat. Någon som har tips på något pulver som faktiskt är någorlunda ok så man får i sig allt och inte behöver skrapa i shakern?

Har blivit av med klumparna efter att jag byte taktik med shakern. Börjar med att fylla på med 3dl vatten sedan i med en skopa protein, sedan skaka 1min och sedan i med en till skopa protein skaka 1min. Voila en färdig shake utan klumpar.

Lägger jag först i pulvret och fyller på vatten så blir det skit av allt, klumparna får man skarpa bort...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...brukar klumpa sig :va :crash

Har blivit av med klumparna efter att jag byte taktik med shakern..

1150.jpg
:fakta

En annan icke klumprelaterad fråga.

Någon som har tips på billiga alternativ till

RJ847%20Draghandtag_nylon.jpg

enhands-draghandtag.jpg



I brist på tid att träna på gym håller jag på och konstruerar min egen lilla träningslösning här hemma där jag tänkt träna med min egen vikt med hjälp av justerbara linor som fäster i taket.
Typ som detta:
Group-Pushup-IMG-2569-500x333.jpg

-- Edit --
Google berättade nyss att konceptet kallas "Suspension Traing".. då vet jag vad det kallas iaf..
-- /Edit --


Istället för att lägga 1995:- på ett "Human Traing Kit" har jag shoppat på Biltema och i Järnhandeln och ligger just nu på 198+58+19=275:- och saknar bara handtagen... Snål som jag är och då principen är budget vill jag komma undan billigt så länge som jag får tag på något som duger som handtag. Gym-återförsäljarna tar 2-500 för draghantag och jag vill ju inte att ett par handtag skall dubbla kostnaden..

Helst hade jag velat få tag på ett metallrör som var 22mm i diameter för då hade jag sågat till lagom bitar och åkt till Jula och köpt dessa skumhandtag för 19kr och därefter offrat ett gammalt spännband att fästa med..
639097-jpg.jpg


...så kommer ni på något som kan fungera som handtag och som går att fästa i krok, karbin eller ögla så till en billig penning så blir jag glad.

Edit:
Jag köpte f.ö. en sådan däringa gummisnoddspryl på Biltema i hopp om att kunna använda handtagen men tyvärr var det handtaget för bräckligt då röret invändigt var för tunt och av plast.
Målet är att hitta en handtagslösning för under hundralappen.


14-253_l.jpg
 
Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
:zpy

;) Jävligt snygga förpackningar dock! Jag föredrar gymhusets Whey FX, billigast och smaken är bra. Har Whey 80 från GG men gillar den inte riktigt, klumpar sig!


Nu när vi ändå pratar om proteinpulver: Jag har gigantiska problem med att kaseinproteinpulver klumpar sig något så förbannat. Någon som har tips på något pulver som faktiskt är någorlunda ok så man får i sig allt och inte behöver skrapa i shakern?

One Why Milk Chocolate var ju för jävla gott! Behövde inte ens hälla i lite extra sötningsmedel för att uppnå en bra smak! :banana Beställer flera burkar på en gång! :banana
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Finns en riktigt bra magövning med såna där.

:tummenupp
Mag/core-övningar är en av orsakerna till att jag vill komma igång med träningsformen. Dessutom tog jag med Lillkorv och klättrade och förutom att han tyckte det var kul som f*n och vill dit igen så insåg jag att jag tappat allt vad styrka heter och för att få upp "klätterstyrkan" igen behövs bra möjligheter att köra allehanda dragövningar.
Funderar även på att köpa en dörrtrapets för 99:- på Rusta..
http://rusta.se/dorrtrapets-63-96-cm-p75101286.aspx

lillkorv.jpg
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Finns en riktigt bra magövning med såna där. Ser kanske inte så mycket ut för världen, men värt att skaffa snörena för:

Bild 1 och 2

Alternativt så har man fötterna på en sån där fiffig pilatesboll, så slipper man hänga upp snören....
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Finns en riktigt bra magövning med såna där. Ser kanske inte så mycket ut för världen, men värt att skaffa snörena för:
Bild1
Bild2

Kör alltid den, 15 reps, sen går jag över till cablecrunches 10-15 reps, tillbaka till banden. Upprepas tills jag gjort 3 set av de två övningarna. Jag brukar ha ont i magmusklerna efteråt :D

På tal om ont i muskler... Jag har träningsvärk idag :gråta
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top