Träningstråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Dagens motivationsbild!!

Körde ben i förrgår, benböj 70Kg 3x6, shit jag e på väg....
Chins ere lite svårare med, klarade 2 st....
plankan 4 min 30 sek inte lång borta det heller:tummenupp
 

Bifogat

  • imagesCAJRDYXZ.jpg
    imagesCAJRDYXZ.jpg
    7.5 KB · Visningar: 77

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Dagens motivationsbild!!

Körde ben i förrgår, benböj 70Kg 3x6, shit jag e på väg....
Chins ere lite svårare med, klarade 2 st....
plankan 4 min 30 sek inte lång borta det heller:tummenupp

Den där rumpan skulle man ju kunna ligga och gosa med i timmar.

Har du nån som peppar (läs: skriker) på dig när du gör plankan? Det kan göra skillnaden på de där 30 sekunderna. Jag presterar iaf alltid bäst när nån jävel står och hetsar en. :pitbull

Idag får jag min Starting Strength bok! :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:tummenupp
Mag/core-övningar är en av orsakerna till att jag vill komma igång med träningsformen. Dessutom tog jag med Lillkorv och klättrade och förutom att han tyckte det var kul som f*n och vill dit igen så insåg jag att jag tappat allt vad styrka heter och för att få upp "klätterstyrkan" igen behövs bra möjligheter att köra allehanda dragövningar.
Funderar även på att köpa en dörrtrapets för 99:- på Rusta..
http://rusta.se/dorrtrapets-63-96-cm-p75101286.aspx

Det finns en sjukt bra, och lite oväntad, magövning som jag använder i perioder: Bakåtvolter! Allvarligt, du kan få så grov träningsvärk i magen av detta så att det nästan blir roligt...:hihi Är ju i princip samma övning som ovan där du har fötterna i repets öglor och drar upp knäna mot magen, men i en bakåtvolt har du något högre hastighet och kämpar inte mot tyngdkraften nedåt och egen vikt utan mot tyngdaccelerationen som "drar" benen utåt när du försöker dra in dem. Så det är bara att dra med lillkorv på gymnastik och lära sig studsa runt!:tummenupp
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Det finns en sjukt bra, och lite oväntad, magövning som jag använder i perioder: Bakåtvolter! Allvarligt, du kan få så grov träningsvärk i magen av detta så att det nästan blir roligt...:hihi Är ju i princip samma övning som ovan där du har fötterna i repets öglor och drar upp knäna mot magen, men i en bakåtvolt har du något högre hastighet och kämpar inte mot tyngdkraften nedåt och egen vikt utan mot tyngdaccelerationen som "drar" benen utåt när du försöker dra in dem. Så det är bara att dra med lillkorv på gymnastik och lära sig studsa runt!:tummenupp

Håller med! När jag tävlade i gymnastik så hade jag sjukt stark bål. Idag *host host* Ska tänka på det där! Gymmet är ju ett bra ställe att göra bort sig :D Men gör du det i TRX band då eller?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med! När jag tävlade i gymnastik så hade jag sjukt stark bål. Idag *host host* Ska tänka på det där! Gymmet är ju ett bra ställe att göra bort sig :D Men gör du det i TRX band då eller?

Man får ju det, samtliga de där hoppen där det helt enkelt gäller att "vrida runt" oavsett riktning ger en jävulsk träningsvärk...:D
TRX-band? Om du menar volterna så kör jag "frihand" på halvmjukt (icke studsigt) underlag :)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Man får ju det, samtliga de där hoppen där det helt enkelt gäller att "vrida runt" oavsett riktning ger en jävulsk träningsvärk...:D
TRX-band? Om du menar volterna så kör jag "frihand" på halvmjukt (icke studsigt) underlag :)

Nu hoppas jag att du tänker på bakåtkullerbytta? Att hoppa bakåtvolt är ju att riskera skador om man inte övat ordentligt :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Den där rumpan skulle man ju kunna ligga och gosa med i timmar.

Har du nån som peppar (läs: skriker) på dig när du gör plankan? Det kan göra skillnaden på de där 30 sekunderna. Jag presterar iaf alltid bäst när nån jävel står och hetsar en. :pitbull

Idag får jag min Starting Strength bok! :banana

Jorå, jag har en liten elak jEfel som skriker åt mig!!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu hoppas jag att du tänker på bakåtkullerbytta? Att hoppa bakåtvolt är ju att riskera skador om man inte övat ordentligt :D

Nej, riktig bakåtvolt ;) Jamen man får väl öva först såklart :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hm. Ska jag syssla med sånt vill jag INTE göra det på gymmet. Kommer göra bort mig forevahhhhh :D

Mitt tips är att börja i en tjock gymnastikmatta. Minimal risk att skada sig innebär att du vågar satsa mer vilket ökar chansen att lyckas, så där kan du bygga upp förtroendet lite innan du går över till tunnare mattor, gräsmattor eller hårda ytor rentav ;) Gymmet hade jag nog inte rekommenderat att börja i nej... :D
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Kör alltid den, 15 reps, sen går jag över till cablecrunches 10-15 reps, tillbaka till banden. Upprepas tills jag gjort 3 set av de två övningarna. Jag brukar ha ont i magmusklerna efteråt :D

På tal om ont i muskler... Jag har träningsvärk idag :gråta

Sällan jag får träningsvärk i magen tyvärr. Brukar inte köra så mycket mage heller iofs, tänker att det är mycket som armar, att det följer med när man göra de större övningarna. Fast ibland drar jag 100 situps efter passet bara för att flexa lite ;)
Har själv lite träningsvärk i trapzen från en massa frivändningar. Idag blev det badminton istället för gym, vilket var både roligare och svettigare än jag kunnat ana .. :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sällan jag får träningsvärk i magen tyvärr. Brukar inte köra så mycket mage heller iofs, tänker att det är mycket som armar, att det följer med när man göra de större övningarna. Fast ibland drar jag 100 situps efter passet bara för att flexa lite ;)
Har själv lite träningsvärk i trapzen från en massa frivändningar. Idag blev det badminton istället för gym, vilket var både roligare och svettigare än jag kunnat ana .. :tummenupp

Typ bästa utfallsträningen man kan få, iallafall om man har en aktiv motspelare:tummenupp
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fett pain i biceps idag :smasha

Imorgon blir det axlar och bröst. För er som inte gillar klumpar i shakern, köp Better Bodies hardcore shaker, har en liten metall spiral inuti som smashar sönder klumparna.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Typ bästa utfallsträningen man kan få, iallafall om man har en aktiv motspelare:tummenupp

Håller verkligen med. Jag åkte på pisk, men det blev riktigt bra spel med mycket rushande kors och tvärs runt min planhalva. Får ta tillbaka allt jag tidigare tänkt när mina kollegor pratat om det ;)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Första fail i SS nu!

Militärpressen på 30 kg, hehe. Helvete vad sur jag blev. 5/4/3 blev det istället för 3x5.

Nåja, nya tag nästa vecka, ska försöka igen på samma vikt, annars deloadar jag.

Frivändningarna går framåt, känner mest i trapzen efteråt så jag antar att jag gör någorlunda rätt. Ska be PT kolla nästa gång dock för säkerhets skull, börjar bli lite mer viktmotstånd (40 kg nästa gång).

I eftermiddag hämtar jag ut mina nya löparskor jag beställt, så på söndag ska jag springa en liten vända :banana
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Första fail i SS nu!

Militärpressen på 30 kg, hehe. Helvete vad sur jag blev. 5/4/3 blev det istället för 3x5.

Nåja, nya tag nästa vecka, ska försöka igen på samma vikt, annars deloadar jag.

Frivändningarna går framåt, känner mest i trapzen efteråt så jag antar att jag gör någorlunda rätt. Ska be PT kolla nästa gång dock för säkerhets skull, börjar bli lite mer viktmotstånd (40 kg nästa gång).

I eftermiddag hämtar jag ut mina nya löparskor jag beställt, så på söndag ska jag springa en liten vända :banana

Militärpress är ju tungt som fyhelvete så tycker gott du kan vara nöjd :tummenupp
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Militärpress är ju tungt som fyhelvete så tycker gott du kan vara nöjd :tummenupp

Jo åt helvete tungt men... :rolleyes: det stör mig att jag inte fixade 30 kg ändå.

Vet iofs inte hur mycket vikt det ska vara innan det räknas som att man är stark, har inga andra tjejer på gymmet som tränar fritt så kan inte jämföra mig. Det enda jag har att jämföra mig med är killar som militärpressar sisådär 50 kg :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top