Träningstråden

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Byt till 3x7 150kg squats istället :tummenupp

tumblr_m49bolK6FL1rtbaxgo1_400.png
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
jag är så jävla nöjd över min prestation igår att jag slänger in de här :banana För en månad sen kunde jag inte få stången att röra sig alls på 220kg.

 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Hmmm, tror att jag har satt upp mina delmål får lågt..

Körde benpress igår 3x7 150kg.........

Har inget delmål på bepress faktiskt!

Aha, jag tolkade det som att du kört benpress och hade mål och att de var för låga :)

Jag ska nog försöka få in lite benpress också för att variera från squatsen. T-Rex-mode incoming!
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Tror att det är mest vanesak med Sumo kontra 'vanlig' jag upplever det som att jag kan komma längre ner i Sumo och då ha en rakare rygg.

Samt att man belastar framsida lår mer.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Tror att det är mest vanesak med Sumo kontra 'vanlig' jag upplever det som att jag kan komma längre ner i Sumo och då ha en rakare rygg.

Samt att man belastar framsida lår mer.

Jo, och kortare lyft så man kan ta högre vikt. Men jag kunde inte göra ett snyggt lyft på ens hundra pannor. Får försöka mer på lägre vikter antar jag. Gillar romanian deadlift förresten, grymt för benen :)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jo, och kortare lyft så man kan ta högre vikt. Men jag kunde inte göra ett snyggt lyft på ens hundra pannor. Får försöka mer på lägre vikter antar jag. Gillar romanian deadlift förresten, grymt för benen :)

Håller med. Jag upplever också att jag kan lyfta rätt mkt mer när jag testat "sumo".. men kör bara "vanlig" normalt sett, mest på gammal vana.

Men snyggt lyft iaf!
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
För det mesta är det en vanesak, och personligen är jag ca 20kg starkare i sumo tror jag. Dock är man inte starkare i sumovarianten per automatik. Kolla eliten så lyfts det på ett ungefär lika tungt. Jag har lättare att hålla ryggen på rätt sätt i sumo.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Börjar äntligen bli spass frisk att träningen kan komma igång igen, så nu kör jag stenhårt på marschträning inför mitt eventuella inryck i det militära. Blev en halvmil med 30kg packning på ryggen idag, målet är att öka både vikt och sträcka tills jag helt enkelt känner att försvarets sträckor och packning knappt utgör något hinder för mig:)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Börjar äntligen bli spass frisk att träningen kan komma igång igen, så nu kör jag stenhårt på marschträning inför mitt eventuella inryck i det militära. Blev en halvmil med 30kg packning på ryggen idag, målet är att öka både vikt och sträcka tills jag helt enkelt känner att försvarets sträckor och packning knappt utgör något hinder för mig:)

Skynda långsamt, för det sista du vill ha är förslitningsskador redan innan pga värdelöst träningsupplägg.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skynda långsamt, för det sista du vill ha är förslitningsskador redan innan pga värdelöst träningsupplägg.

Absolut, jag har gott om vila mellan mina pass och försöker att inte ta ut mig :) Att direkt sätta igång med 30kg packning och gå halvmiler eller mer kanske låter lite extremt, men då ska man ha i åtanke att jag för bara några månader sen vägde 20kg mer än jag gör nu och i det skicket promenerade upp till två mil. Så jag är långtifrån färsk, varken vad gäller vikten eller sträckan. Men tack för omtanken :)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Back on track!!!

Och sänkt vikterna i militärpressen :p

Fick med mig en SHare till gymmet idag :yoparty och så fick han prova på knäböj, militärpress och marklyft :hihi
Vi får se om han får träningsvärk imorgon :banana

Nästa pass blir knäböjen, bänken och marklyftet tyngre än sedan jag pausade upp. Känns förjävla bra! :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Idag stod det ben på schemat!

Squats, i scmithen :gnissla Dock gick det bra! Den olustiga känslan man får av stången på ryggen börjar släppa.

Sen blev det kombinerad benpress/knäböj samt benspark och vader, gick asbra.

Avslutade med att shredda lite underarmar, fick den sjukaste jävla pumpen :yoparty Gick runt och mös i 5 minuter sen gled jag hem :)
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Fick med mig en SHare till gymmet idag :yoparty och så fick han prova på knäböj, militärpress och marklyft :hihi
Vi får se om han får träningsvärk imorgon :banana

Rapport: HAN HAR TRÄNINGSVÄRK :yoparty


För övrigt hann jag och hunden ut på en kort löprunda på ca 1 kvart innan jag åkte in med honom till veterinären. GPSen sa att vi hann 7,3 km vilket känns tveksamt. Jag får byta app, använde Funbeat men den verkar krångla trots klart väder så ska ta och köra Runkeeper igen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top