Enligt boken så är alla övningar 3x5 UTOM marklyft som är 1x5.![]()
Aha..
Enligt boken så är alla övningar 3x5 UTOM marklyft som är 1x5.![]()
Aha....Vet du om det finns nån tanke bakom att bara köra ett set på marklyftet ist för 3? Tycker 3*5 har funkat ypperligt, har ökat 10 kilo i marklyftet på dom ca 6 veckor som jag kört SS nu..
Jag TROR att det är pga att man gör så mycket squats och det aktiverar samma/liknande muskler. (Ja inte exakt samma då förstås)
Låter ju logiskt...jag kör inte squatsen samma dag som marklyft, så det bör ju funka ändå. Kör Marlyft och chins som A-pass, och squats-bänk-militärpress som B-pass. Sen har jag kört skivstångsrodd och bicepscurl som kompletteringövningar efter det "ordinarie" SS-passet.
Amazon. Fanns vid tillfället inte att få ta på i Sverige.
Kom från Canada på 2-3 dar.
Men då kör du ju inte alls enligt SS utan någon egen komponering inspirerat av SS.
Man kör knäböj tre dagar i veckan i det riktiga SS-programmet.
Eftersom man kör slut på benen behöver man inte köra lika många set marklyft för att kunna ta med benen i lyften, annars riskerar man att dra med ryggen för mycket. Sen är det som Geggan säger, ungefär samma muskler aktiveras men inte i lika stor utsträckning, det finns ju vissa skillnader mellan knäböj och marklyft.
Men viktigt att poängtera är ändå att tycker du att upplägget funkar för DIG - fortsätt. Du tränar ju hela kroppen ändå och har med bra basövningar. Du måste ju inte följa SS slaviskt direkt![]()
Verkar vara så, ja...Gillar ändå marklyften mer än squats så jag kör vidare..![]()
Jag har också länge kört en egen variant av SS, men tror i efterhand att jag skulle tjänat mer på att följa SS. Tycker som du mer om deadlift än squats. Älskar det primitiva - bara dra med råstyrka, och frusta upp stångjäveln![]()
Intressant bröstpass med geggamoja avklarat!![]()
Mina boobs känns som silisar nu!Tack för all hjälp!
![]()
Utan att veta hur du kör skulle jag gissa på fel teknik. Stången skall alltså inte ligga ovanpå axlana utan lite mer på översta delen av ryggen/baksida axlar.
Mkt viktikt att du trycker fram bröstet samt försöker hålla underbenen så stilla som möjligt dvs skjut bak rumpan ist för att skjuta fram knäna.
Tex såhär https://www.youtube.com/watch?v=nFAscG0XUNY
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy