Vart lite olyckligt att de två påståendena hamnade i samma mening. Att jag har ovanligt hög förbränning baseras på att jag under perioder bara ätit skit och utövat noll fysisk aktivitet och ändå inte gått upp nämnvärt i vikt.
T.ex. så åt jag under en period av ca. 2 år bara skräpmat. Pizza, kebab, hamburgare. Sällan hemmalagad mat. Grönsaker existerade inte, annat än salladen och tomaten som man finner på burgarn och kebaben. Frukost bestod av oboy och rostade mackor (typ jättefranska) med smör och sylt. Jag åt godis, chips, kakor, bullar så gott som dagligen. Drack läsk till lunch, middag och på kvällen när jag stoppade i mig godis&co. Ingen träning och på det ett stillasittande jobb. Sov dåligt och stressade mycket.
Jag gick upp från ca 82kg till 88kg. Dvs 6kg på 2år med ovan leverne.
Du verkar ha bra koll, så det du säger stämmer säkert. Men ovan är empirisk
Men jag kanske har någon sjukdom, det har jag aldrig blivit utredd för. Samtidigt tycker jag att det kanske borde ha upptäckts "på vägen" med tanke på hur kärvänlig jag är med svensk sjukvård.
Körde LCHF ett tag, funkade kanon. Var aldrig hungrig, gick ner i vikt osv (har ett långt inlägg om min LCHF-period i den tråden här på SH). Men eftersom effekterna på framförallt träningen verkar vara okända än så länge så har jag valt att inte fortsätta med det. Kanske återupptar det när jag nått mina mål.
Det låter som att du propagerar för Mark Rippetoe's GOMAD?
Träningsdagar dricker jag ungefär 2L mjölk, vilodagar 1L. Kanske ska försöka uppa båda med 1L då.