Träningstråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja dom finner man om man spanar lite var småpovarna får sina prylar ifrån, spaning som till slut liksom via nark span leder till dom större kanske ? jag bara gissar då jag inte igentligen vet :)

läser du så står det forskat och bland annat :)

Det var 10 år sen i samband med min PhD.

Foskningsstöd kom från bland annat vetenskapsrådet.

Ok, och hur hittar man småpåvarna? Personligen tror jag man hittar dom nerifrån via förhör med deras kunder som sällan är tillräckligt förhärdade att hålla igen käften vid ett polisförhör.

Resten av frågorna var eg mest för att jag trodde du missbrukade ordet "forskat". :tummenupp

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Ok, och hur hittar man småpåvarna? Personligen tror jag man hittar dom nerifrån via förhör med deras kunder som sällan är tillräckligt förhärdade att hålla igen käften vid ett polisförhör.

Ok, resten av frågorna var eg mest för att jag trodde du missbrukade ordet "forskat". :tummenupp

som sagt, jag bara gissar..men enligt polisen själva så hittar man dom stora dealers på detta sätt..man får väl hoppas att dom vet sitt eget jobb..:) el så.. nu ska det ut och drickas öl för första gången på 2 år..skål på er alla !

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
KOM IGEN! Fick inte Sarah Bäckman er att avsluta er "diskussion"? Ni är säkert dem, sjukt jobbiga personerna man träffar på gymmet som pratar öronen av en.

Hur som helst, har en polare som blev åtalad för dopingbrott, det roliga var att hans bil liknade en bil som använts till något inbrott eller liknande i närheten, så polisen inspekterade hans bil och hittade en del av hans otillåtna medel.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
KOM IGEN! Fick inte Sarah Bäckman er att avsluta er "diskussion"? Ni är säkert dem, sjukt jobbiga personerna man träffar på gymmet som pratar öronen av en.

Hur som helst, har en polare som blev åtalad för dopingbrott, det roliga var att hans bil liknade en bil som använts till något inbrott eller liknande i närheten, så polisen inspekterade hans bil och hittade en del av hans otillåtna medel.

joo det var duktigt svårt att behålla koncentrationen :rofl :rofl

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Sarah får en att prata mer om doping, lite fail där! ;) hon har anklagats många ggr.
Jag tycker det är bra att de testar random folk. Är större procent av de som tar något..om man tänker efter. Unga dumma grabbar som söker snabba resultat till beachen. Kan nada om träning å kost men vill knapra dboll lr winny. Så ja, snuten e smart ändå. Surt för oss skattebetalare bara...ett test går på 3000-5000kr har jag hört

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
När jag satte foten på gymmet för 6 veckor sen, så hantel curlade jag med 5 kilo.

Idag, gick 12,5kg som en jävla dans!

Och nej, jag tränar INTE biceps varje dag :D

Last edited:

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Tack för komplimangerna! Har alltid tränat ryggen med fokus på kontakt vilket fungerat ypperligt bra för mig :)
Ska bli kul att se ifall den tagit sig ett steg till nu i sommar då formen förmodligen infinner sig igen :p

Håller med till 100%! Fordons 125kgs latsdrag lr va det va i all ära...men jag ligger hellre på mina 40kg å jobbar på kontakten!
:fakta
This is me, 5 veckor in på diet...inte alls lika bitig som du men med 3års träning totalt så är det en bra bit på vägen?!

Bifogat

• IMG_20130315_083209.jpg
    IMG_20130315_083209.jpg
    217.6 KB · Visningar: 65
  • IMG_20130315_083305.jpg
    IMG_20130315_083305.jpg
    219.8 KB · Visningar: 60

Loui26

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2012
Hoj
På ingång
Håller med till 100%! Fordons 125kgs latsdrag lr va det va i all ära...men jag ligger hellre på mina 40kg å jobbar på kontakten!
This is me, 5 veckor in på diet...inte alls lika bitig som du men med 3års träning totalt så är det en bra bit på vägen?!
Ja det ser bra ut både form och massamässigt :) Tycker du kommit en bra bit på vägen! Själv har jag tränat ca dubbelt så länge men under de första åren missade jag en hel del viktiga parametrar men att man lär sig enormt mycket längs vägen är väl också en del av charmen!
Sen har jag inget ont att säga om de som tränar på något annat sätt så länge inte tekniken i övningar sätts åt sidan. Utan det är ju högst personligt vad man tycker fungerar bäst och kanske framförallt vilket träningssätt som motiverar en till att köra hårt och vara konsekvent med det :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Risken med det tankesättet ForCa, är att du kommer stå stilla i utvecklingen förr eller senare. Kontakt kan du få på vilka vikten som helst, tung som lätt. Jag kan få hur bra kontakt med bicepsmuskeln bara av att spänna dig, utan en hantel. Det kommer inte bygga någon muskelmassa dock.

Att utgå från exempelvis mig, och tro att "tunga vikter utan kontakt" (som jag för övrigt får) inte bygger massa bara för att jag borde vara större i andras ögon, är att skjuta sig själv i foten. Det kan vara så att jag har väldigt fördelaktiga muskelfästen i jämförelse mot andra med likvärdig kroppshydda.
Vidare så är det också dumt att jämföra videoklipp med stillbilder där personer flexar.
Bilder blir ju såklart alltid bättre. (varning för bild på mig)

Med det sagt; En rätt roligt tävling från kolozzeums forum är att köra 100 reps med 100kg i knäböj på kortast tid. Själv har jag bara hunnit testa en gång och fick sluttiden 23 minuter, där jag redan var halvvägs efter 5.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ser bra ut!:tummenupp

Eftersom jag börjar komma en liten bit med träning och diet jag med så får jag väl träda fram i bildform också... Så här är jag, alldeles nytränad, svettig och trött :D Har ett par kilo fett kvar att gå ner och ett par kilo muskler att gå upp, men jämfört med mig för fem månader sen så är det en bra bit jag kommit om jag får säga det själv :)
CIMG0677.jpgCIMG0680.JPGCIMG0681.JPGCIMG0683.jpg
Så vad säger ni, do I have potential? :hihi

Jämförelsebild, fem månader tillbaka:
100_1240.jpg

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Risken med det tankesättet ForCa, är att du kommer stå stilla i utvecklingen förr eller senare. Kontakt kan du få på vilka vikten som helst, tung som lätt. Jag kan få hur bra kontakt med bicepsmuskeln bara av att spänna dig, utan en hantel. Det kommer inte bygga någon muskelmassa dock.

Att utgå från exempelvis mig, och tro att "tunga vikter utan kontakt" (som jag för övrigt får) inte bygger massa bara för att jag borde vara större i andras ögon, är att skjuta sig själv i foten.

Det heter muscle mind connection, grejen med lättare vikter är att man försöker isolera muskeln man tränar så gott man kan. Ex när man kör biceps så klarar jag ex ta 24kilo i hantlar men jag använder all styrka i underarmen och i bicepsen, nacken spänns osv men även att formen blir sämre.
Men om man tar en lättare vikt och slappnar av nacken, underarmen och bara fokuserar på sin biceps så känner man en mkt bättre känsel i bicepsen.

Detta är något vissa bodybuilders gör, MEN man ska (om man vill såklart) även kombinera med tunga vikter.

Muscle mind connetion är inget man lär sig under en dag, utan detta kan ta ett bra tag innan man lär sig detta.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vill minnas att nån här länkade till en bra sida där man kunde välja muskelgrupp och då fick upp olika förslag på övningar man kunde göra.

Vet någon vilken sida jag svamlar om?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag hinner äta. Men jag hinner inte LAGA så mycket mat (om man vill ha lite variation och inte bara äta potatismos).

Kul för dig att du hinner med så mycket. Jag gör det inte. Hur mycket jag än vill. :fakta.

En vanlig vardag för mig ser ut som följer:

Vaknar ca 7. Duscha och fixa frukost (äter den i farten, shake) tar mig ca: 45 min. Ja, är långsam på morgonen. Är ingen morgonmänniska. Sitter i bilen till 7:45. Är på jobbet 8:45-9:00. Jobba 8h + 1h lunch, då är klockan 18:00. Nu träning, tar ca: 1:30 inkl. dusch. Klockan är nu 19:30. Oavsett om jag åker hem nu eller senare så har jag 1h resa hem. 20:30. Ska jag få mina 8h sömn så ska jag vara i säng till 23:00. Dvs. jag har 2,5h att "renoverar mitt hus, kör hoj, kör sportbil, reser flera ggr längre resor varje år och umgås med vänner" OCH på det ska tillagning av middag och alla mellanmål klämmas in.

Som sagt, kul för dig att du får ihop det. Jag gör det inte. :rolleyes:

Så, min fråga var. Om man åtminstone äter varierad lagad frukost, lunch och middag; funkar det då att komplettera med gainer?

Jag har oxå mycket att göra men mat är prio 1, man måste äta bra mat!!!Ta en kväll i veckan och laga massor av mat, koka ris, bulger så det räcker för en vecka, släng in tjyckling i ugnen, fisk i ugnen, rosta rotsaker i ugnen, blanda til en stooor skål sallad!
Bara att lägga upp i olika lådor och veckan är räddad!!
Jag gör proteinshake som mellis, om jag sitter upptagen med saker på jobbet, men det går lika bra med ensmootie, keso med lax eller tonfisk eller tjycling bara fantasin sätter gränser!!:tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Att utgå från exempelvis mig, och tro att "tunga vikter utan kontakt" (som jag för övrigt får) inte bygger massa bara för att jag borde vara större i andras ögon, är att skjuta sig själv i foten.

Det heter muscle mind connection, grejen med lättare vikter är att man försöker isolera muskeln man tränar så gott man kan. Ex när man kör biceps så klarar jag ex ta 24kilo i hantlar men jag använder all styrka i underarmen och i bicepsen, nacken spänns osv men även att formen blir sämre.
Men om man tar en lättare vikt och slappnar av nacken, underarmen och bara fokuserar på sin biceps så känner man en mkt bättre känsel i bicepsen.

Detta är något vissa bodybuilders gör, MEN man ska (om man vill såklart) även kombinera med tunga vikter.

Muscle mind connetion är inget man lär sig under en dag, utan detta kan ta ett bra tag innan man lär sig detta.
Muscle-mind-connection är en sak, men folk verkar tolka det fel, enligt mig. Det handlar inte om att välja lätta och bekväma vikter. Det gäller att välja den tyngsta vikten du kan använda utan att tumma på utförandet. Om jag inte minns fel så är kai Greene en varm förespråkare av detta. Och han kör ju lätta 12or på 140kg i bänk i ett videoklipp iaf.

Sen finns det, som du nämner, fler vägar till Rom. Se hur Branch Warren tränar :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jösses, det går framåt!!!
Testade att köra pull ups idag, har faktiskt aldrig kört den övningen.

Trind liten Tant klarade av 5 st!!!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Se där, så fort du fick lite muskler fick du komma upp ur källaren. :hihi

Jag har oxå mycket att göra men mat är prio 1, man måste äta bra mat!!!Ta en kväll i veckan och laga massor av mat, koka ris, bulger så det räcker för en vecka, släng in tjyckling i ugnen, fisk i ugnen, rosta rotsaker i ugnen, blanda til en stooor skål sallad!
Bara att lägga upp i olika lådor och veckan är räddad!!
Jag gör proteinshake som mellis, om jag sitter upptagen med saker på jobbet, men det går lika bra med ensmootie, keso med lax eller tonfisk eller tjycling bara fantasin sätter gränser!!:tummenupp

Ja, där har jag ju inga ursäkter direkt. En matlagardag kan jag försöka anordna. Kan ju försöka dra ihop ett kompisgäng och göra det till en grej. :) Två flugor i en smäll liksom. :tummenupp

Däremot något som tyvärr begränsar mig är min kräsenhet. Äter ingen fisk (eller skaldjur för den delen), äter inte avokado, många typer av nötter jag inte äter, äter inte keso (äter dock kvarg/kesella) osv osv.

Dvs, det här klockrena (enligt många) med att kunna svepa i sig en tonfiskburk, är uteslutet för mig. :huvet

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Se där, så fort du fick lite muskler fick du komma upp ur källaren. :hihi

Ja, där har jag ju inga ursäkter direkt. En matlagardag kan jag försöka anordna. Kan ju försöka dra ihop ett kompisgäng och göra det till en grej. :) Två flugor i en smäll liksom. :tummenupp

Däremot något som tyvärr begränsar mig är min kräsenhet. Äter ingen fisk (eller skaldjur för den delen), äter inte avokado, många typer av nötter jag inte äter, äter inte keso (äter dock kvarg/kesella) osv osv.

Dvs, det här klockrena (enligt många) med att kunna svepa i sig en tonfiskburk, är uteslutet för mig. :huvet
Kräsen och kräsen, fisk e gott!!!:tummenupp
Då kan du ju äta kassler skuren i småbitar blandat med kessella/kvar, grillad tjyckling funkar finfint de me!!!
Nötter samt mandel e jag hysteriskt allergisk emot - man får hitta andra vägar!
Om viljan finns så löser det sig allt.

Men jag tänkte på 3000 kalorier/dygn? Har du ett Tungt kroppsarbete eller??
Jag äter ca 1300kcal/dygn och under en 9 veckorsperiod lyckades jag att minska mitt kroppsfett med 2,4% samt att lägga på 1,7% i muskler.
3000 låter otroligt mycket, men du känner din kropp bäst!!

Tips; http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=531969

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Idag var det rygg. Gick som sagt åt helvete i marklyft för 2 veckor sen, men idag gjorde jag comeback! Körde dock lite lagom vikt, 80kg och 4 set.

Chinsen gick verkligen asbra!

Nu är det vila som gäller för på onsdag ska jag mönstra :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Allmän fråga till tråden.

Börjat om med träningen igen (började ju egentligen för 1,5 år sen men totaldog efter kraschen i fjol) och har för första gången på många år som mål att bygga lite. Har nu hamnat i flera diskussioner om kost och i första hand proteinets förträfflighet.

Det "sägs" att man ska käka ca 2g per kilo kroppsvikt, något jag personligen tycker låter orimligt mkt givet att det relevanta torde vara vad kroppen tar åt sig och inte vad man stoppar i sig. I en diskussion med en läkarstuderande så hävdar hon samtdiigt (med källa på det (tveksam kontext dock)) att 40-50 gram per dag räcker. Jag tyckte då att det lät väldigt märkligt att 50 gram skulle räcka lika bra till en 45 kilos balettdansös som till Mange Samuelson, hennes replik var att de har lika många celler i kroppen (återigen kändes det som en 1a årsstudents hybris talade mer än kunskap).

Hur är det egentligen? Och inte enligt infon från de som säljer proteinpulver och gymnördar som vinner placeboeffekt av det, utan enl. forskning och fakta.

Jag, som läste på enligt den gamla skolan, tycker ju att en gainer och byggardiet borde innehålla mer kolhydrater för att snabbt förse kroppen med den energi den behöver efter hård träning, och kunna "frakta" runt det protein kroppen behöver för ren uppbyggnad. Hur väl stämmer den tesen?

BCAA pratas det om också, och aminosyror som tillskott. Vad gör de egentligen, hur stort är egentligen behovet av tillskot i förhållande till vad en vettig kost ger osv?

Hjälp!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...