På Styrkelabbet.se har de en variant av SS där du byter ut frivändningarna mot pullups/chins. Kanske vore nåt för dig?
Edit:
Mina mål har varit i procent av kroppsvikt:
Marklyft 200%
Knäböj 150%
Bänkpress 100%
Militärpress 75%
Pullups 50%
Tycker det har känts som rimliga mål.
Ah, ja, det var ju något sådant jag var ute efter.
Hur tänker du när du räknar 50% på pullups?
Jag väger ~80kg och kör idag på 35 kg i viktbälte när jag gör pullups (dock bara första setet, resten kör jag på 15 kg). Målet är att köra på 40 kg. Det här kanske känns tungt och orimligt för en del, men pullups är min bästa övning, så målet är väl lite format utifrån det. Jag gör pullups med axelbrett grepp med tummarna pekandes utåt. Alltså inte brett grepp med tummarna inåt.
Begreppen pullups / chins är helt koko och definitionerna verkar variera, men jag kallar iaf mina för pullups
Har jag å göra mao. haha. Klarar nog inte ens 5 reps UTAN vikt i dagsläget.
Tummarna utåt, dvs handflatorna mot dig?
Tummarna inåt = handflatorna bort från dig?
Helt klart rygg! Optiljuset bjuder jag på
View attachment 382965
Helt klart rygg! Optiljuset bjuder jag på
View attachment 382965
2: Du äter för lite! 3 mål har jag fått i mig innan lunch! O jag tror inte du har ett så mycket mer hektiskt liv än andra. Jag jobbar själv 2 jobb, tränar 1,5-2 timmar om dagen alla dagar i veckan, renoverar mitt hus, kör hoj, kör sportbil, reser flera ggr längre resor varje år och umgås med vänner iaf 5 av 7 dagar i veckan.
Jag hinner ändå äta mina 6-7 mål om dagen, dricka mina aminosyror och protein mellan måltiderna oavsett jobb, semester eller annat.
If there's a will there's a way!
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, den mentala biten är oerhört viktigt. Har haft en del pass som det du beskriver och i de fallen tänker man inte så mkt utan kopplar bort hjärnan och då även de mentala begränsningarna som så oftast finns där.bla bla bla...Ville bara dela med mig av hur en opeppad skitdag kan ta en bra vändning, och någon sorts sensmoral att man inte ska skita i gymmet bara för att man är osugen. HÄRLIGT VA?!
Man har lite olika förutsättningar för olika muskelgrupper men känns som bänkpressen är lite lågt satt om man jämför med marklyften?...Mina mål har varit i procent av kroppsvikt:
Marklyft 200%
Knäböj 150%
Bänkpress 100%
Militärpress 75%
Pullups 50%
Tycker det har känts som rimliga mål.
Precis. Se det som en komplimang (om man nu är ren iofs)Angående dopingkontroll så är det ju givetvis så att utseende är det enda som polisen kan gå på. Det är absolut inget konstigt med det och det finns bara inte på kartan att man kan bli kränkt för något sådant om de visar respekt vid kontrollen. Det är i mina ögon likadant att man får kolla körkort varje gång man blir stoppad av polisen, oavsett anledning.
Det är alltid sjukt roligt när att riktigt dåligt träningspass vänder och hamnar i Topp 10-listan över bra pass någonsin. Man orkar oftast mer än man tror eller vill.
Angående dopingkontroll så är det ju givetvis så att utseende är det enda som polisen kan gå på. Det är absolut inget konstigt med det och det finns bara inte på kartan att man kan bli kränkt för något sådant om de visar respekt vid kontrollen. Det är i mina ögon likadant att man får kolla körkort varje gång man blir stoppad av polisen, oavsett anledning.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |