Träningstråden

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Cyklingen kräver för mycket tid tycker jag, det hinns inte riktigt med om det ska bli ett ordentligt pass. Jag ser ju det lite så som att allt under 3 mil är transportsträckor och inte ett träningspass men det är jag det. :)

Då är vi av samma åsikt. Visst är det lite tidskrävande. Minst en 5 mila är att föredra.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Då är vi av samma åsikt. Visst är det lite tidskrävande. Minst en 5 mila är att föredra.

När jag cyklade inför Tjejvättern blev det 2 rundor i veckan, kring 2 timmar. Ofta cyklade jag ensam = mer jobb än att cykla i klunga. :D
Men nä, löpning ligger närmare mig i hjärtat än cyklingen. Just nu har jag ingen motivation till att cykla, jag gillar att springa lopp och det går ju inte att cykla några lopp på grund av den omfattande träningen samt man måste ha nåt slags licens om det nu inte ändrats.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Nu har jag kört 67,5 kg i knäböj. Kändes nästan lättare än 65 kg, men det kan bero på att jag inte böjde mig igenom hela setet utan böjde och andades lite, tog nytt buktryck och böjde. Det behövdes för att få upp buktrycket ordentligt kände jag.

Sen satte jag 42,5 kg i frivändningar.

Känner mig stark idag :D animculturiste.gif

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Behöver lixom den där meditativa känslan.

Det får jag på gymmet, på med lurarna och stäng ute allt det andra.

Hojen på bana funkar lika. Till o med bättre. Full fokus på det man gör o bara panga.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det är ju viktigt att ha mål med träningen, sägs det.

Hittills har mitt mål med i synnerhet gymmandet varit att bli starkare. Men det är kanske läge att lägga upp lite mer konkreta mål.

Körde mitt femte SS pass idag:

Benböj: 3x5@70kg
Militärpress: 3x5@40kg (förra passet bänkade jag 45kg (3x5)).
Marklyft: 1x5@90kg

Har ökat varje övning med 5kg varje pass. Detta är det första passet då jag behöver ta i på riktigt för att klara alla reps (inte bänk än). Kör inte frivändningar än pga för taskig teknik.

Vad är ett vettigt mål för de olika övningarna? Vad är vikter man inte behöver skämmas för så att säga? :rolleyes:

Är 183cm och väger ca: 88kg. Fett% vet jag inte. För mycket antagligen :D Men känner att jag kan vänta med beach-kroppen tills jag nått dit jag vill med styrkan. :fakta

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nu har sambon kommit igång också, först passet idag.

Drillade henne hårt, så jag förmodar att värken kommer vara ett faktum imorgon :hihi

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Hittills har mitt mål med i synnerhet gymmandet varit att bli starkare. Men det är kanske läge att lägga upp lite mer konkreta mål.

Har ökat varje övning med 5kg varje pass. Detta är det första passet då jag behöver ta i på riktigt för att klara alla reps (inte bänk än). Kör inte frivändningar än pga för taskig teknik.

Vad är ett vettigt mål för de olika övningarna? Vad är vikter man inte behöver skämmas för så att säga? :rolleyes:

Är 183cm och väger ca: 88kg. Fett% vet jag inte. För mycket antagligen :D Men känner att jag kan vänta med beach-kroppen tills jag nått dit jag vill med styrkan. :fakta

De enda "vettiga" vikterna är de som är viktiga för dig. Sätt upp små delmål, blir lättare att nå slutmålet då.
Inser du att delmålen var för små eller att du uppnår dem för fort, ändra delmålet eller slutmålet.

Jag har uppnått de flesta slutmål jag satte upp för mig själv inför denna sommar, så det är bara att sätta upp nya mål ooch köra vidare!!

Bifogat

• untitled.png
    untitled.png
    62.1 KB · Visningar: 80

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
torsdag å ryggpass planerat på gymmet, sweet! lätt min bästa muskelgrupp. Vilken/vilka är en starkaste muskelgrupp/grupper?

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Ah skrev ju som ett jeffla mongo där såg jag...ER starkaste, ska det stå. Å i starkaste muskelgrupp så menar jag inte stark utan bästa, snyggast lr mest utvecklad ;D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ah skrev ju som ett jeffla mongo där såg jag...ER starkaste, ska det stå. Å i starkaste muskelgrupp så menar jag inte stark utan bästa, snyggast lr mest utvecklad ;D

Pratar vi mest utvecklad och snyggast blev det ju svårare.. Inte fan är det magen iaf :lol

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

På Styrkelabbet.se har de en variant av SS där du byter ut frivändningarna mot pullups/chins. Kanske vore nåt för dig?

Edit:

Mina mål har varit i procent av kroppsvikt:

Marklyft 200%
Knäböj 150%
Bänkpress 100%
Militärpress 75%
Pullups 50%

Tycker det har känts som rimliga mål.

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...