Träningstråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Att se sig själv som vältränad eller ens tränad på 182cm och 62kg samt 7 år utan hockeyträning gick inte ihop längre. Så från 2008 har jag spenderat en del tid på gymmet.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Har mest tränat olika kampsporter genom hela livet. Nu har jag fått en väldig avsmak för våld och lyfter istället sedan ett par år. Dock känns det som lyftandet tog en seriösare vändning i andra halvan av förra året. Då började jag nämligen med squats och deadlift och slutade med alla skitövningar :tummenupp

tkdrille

Guest
För övervikten. Kör taxi så måste hålla igång. Sen har de blivit lite att jag tävlar mot mig själv :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
För att få lite flås och slippa nära-döden-upplevelse när man springer till bussen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Dagens fråga - vad fick DIG att börja träna? dela med er av era berättelser :krama

Har varit mer eller mindre aktiv och tävlat en hel del i hela mitt liv. Började som gymnast, skadade mig så illa att jag fick sluta tävla, gick helt över till ridning och tävlade där istället. Efter studenten höll jag inte igång utöver min ridning (på gymnasiet hade man ju idrottslektioner och specialidrott utöver ridning) och med x antal faktorer gick jag upp i vikt.
Blev peppad till att haka på till gymmet med en kompis runt 2010 höst. Började träna där i ett tag och sen har det fortsatt, kostomställningen gjorde även att jag gick ner 15 kg. Dock blev styrkelyftningen seriös först för kring ett år sedan. Har genomfört tjejklassikern under året 2012 (hade plötsligt en massa tid över när jag inte hade hästen kvar och hunden tog mindre tid totalt sett än en häst)

Tränar för att må bra framförallt men sen finns det många fördelar med träning att även de spelar en roll.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Dagens fråga - vad fick DIG att börja träna? dela med er av era berättelser :krama

Sportade mkt i yngre dar, spelade hockey i nästan 10 år, höll t om på med orientering för konditionens skull ett par år. Varit mkt skidresor osv.. så alltid rört på mig med andra ord.

Däremot kom plugg och sen karriären i vägen för att stå i en ishall kl 22 en vardagkväll eller orken till att vara i samma ishall kl 7 en Söndagsmorgon.. så sportandet rann ut i sanden..

Jag har inga problem alls med övervikt, snarare tvärtom.. Så fort jag inte tränar ordentligt, t ex under hojsäsong så rasar jag ett par kg direkt.

Jag gillar att röra på mig men har ett stillasittande jobb så därför passar gym alldeles utmärkt. Jag kan gå dit när det passar mig helt enkelt. Inte beroende av en specifik tid eller någon annan. Tar det inte så jäkla seriöst,, räknar inga kalorier eller så, utan tänker väl bara allmänt på att inte trycka i mig 15 kanelbullar + nån pizza per dag, utan kör nån sallad istället typ.. så min träning är enbart för välmåendets och det egna nöjets skull. :tungan

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Arbetsförberedande. Plus att det aldrig är fel med lite bättre fysik än medel-svensson :)

Något som också är ganska skönt är att man alltid vet att 1-2 timmar om dagen så har man en sysselsättning!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
65 kg i knäböj idag. Fan vad tungt, tror jag klarade de 3 seten tack vare att jag åt lite extra igår :D Marklyften kändes tung också.

Tror jag får räkna med att reloada snart.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Just det! Jag skulle fråga er, använder ni handledstöd i pressövningar? Varför?

Jag funderar lite på att införskaffa ett par sådana nu när jag bänkar tungt och känner lite av i handlederna.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Jag funderar lite på att införskaffa ett par sådana nu när jag bänkar tungt och känner lite av i handlederna.

På tyngdlyftningen sa tränaren typ följande "Använd handledslindor, magnesium och tejpa tummarna när det börjar behövas."
Själv använder jag magnesium bara, men lyfter ju inte så tungt och kör mer åt powerliftinghållet än tyngdlyftning.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Började med gymnastik när jag var 4a, höll på med det ganska länge, sedan blev det handboll på elitnivå. Började sedan att jobba runt hela världen och då insåg jag att styrketräning is da shit, funkar att träna överallt!!:tummenupp

Nu kör jag ca 5 pass i veckan men ibland kan de bli mer ibland mindre men aldrig färre än tre.

Som tur är är gYm1 på jobbet öppet dygnet runt så jag får för det mesta en bra start på dagen!!

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Var ute på första löprundan utomhus sen höstas igår och
hatar den äckliga torrhostan jag får efteråt av kalluften! :död

Tur man vänjer sig...

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r

Jag gjorde det i början men har med tiden lärt mig att jag hade fel teknik, kolla så att du gör rätt också?
Har ett väldigt bra exempel på en kompis för bara 1 månad sedan som jag skulle PT'a. Hans max i plattbänk var ynka 60kg - med anledningen till att han fick ont i handlederna (kunde göra tungt med hantlar). Visste att han gjorde fel iom den lätta vikten å allt så med min coachning så ökade vi hans PB till 107.5kg med absolut inga som helst känningar i handlederna! På bara ett pass. Så tekniken är a och o. Säger inte att du gör fel men var uppmärksam på hur du har händerna vridna under pressen?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Började sedan att jobba runt hela världen och då insåg jag att styrketräning is da shit, funkar att träna överallt!!:tummenupp

Nu kör jag ca 5 pass i veckan men ibland kan de bli mer ibland mindre men aldrig färre än tre.

Och jag som precis satt och tänkte om ni "gym nördar" bara kör det. :tungan

Det finns inget behov av frisk luft och lixom konditionsträning??. Löpning, simning, cykling, längdskidåkning.

Jag är ju såld på den typen. Styrketräning har jag lixom aldrig blivit beroende av. Däremot nöter jag gärna runt i skidspåret, eller brassar iväg på hojen ett antal mil.

Är man endera nåndera tro!? :va

Finns det någon här som kör 50/50 gym/löping eller annat.??

Nu har jag lagt skidorna på hyllan. Få genast abstinens. Och det står inte på förrän jag dammar av min cykel. Tills dess harvar jag på med simning. Och nu. I brist på annat kör jag lite styrka.
//Mad

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...