Träningstråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Det var länge sen jag fick höra att jag är en tunnis :fyllisar Men jag håller med, jag är inte alls nöjd med den mängd muskelmassa jag har. 182cm/86kg så visst finns det utrymme för mer. Upplever dock att jag inte svarar alltför bra alls på högreps (10-20). Sen är det roligt och funktionellt att vara stark också :)

Annars håller jag med Peter1980. Det är många hycklare där ute som anser sig vara hälsosamma, när de i själva verket dels kör med skadlig teknik (för att vikt går före skadefri kropp) och dels bara bryr sig om utseendet.

Personligen tränar jag för att jag mår så bra mentalt av det, och det är skitkul att vara starkare än vännerna. Samt utseendet. Skulle jag ha tränat för att vara hälsosam så hade jag nog lärt mig att köra SL-stöt, samt en stor mängd konditionsträning.
Majoriteten av de (nästan alla som jag känner) som använder sig av aas är beachboys som bara är hälsosamma och seriösa 5 av 7 dagar i veckan.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Det var länge sen jag fick höra att jag är en tunnis :fyllisar Men jag håller med, jag är inte alls nöjd med den mängd muskelmassa jag har. 182cm/86kg så visst finns det utrymme för mer...
Som sagt, menade i förhållande till vad du lyfter. Annars är du jätttefin:krama
Har lite samma grej, styrkan finns men massan kommer inte riktigt som den borde. Har inte lyckats lista ut hur jag skall få det att hänga ihop.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
En bodybuilder tar också andra tyngre droger än båla. Amfetamin är mkt vanligt vid deff å marijuana vid bulk, anledningen är ganska solklar.

härligt att höra dig generalisera..om ska tävla måste man knapra och skjuta läste jag i ett av dina tidigare inlägg och nu att en som håller på med bodybuilding dvs du med ? tar andra droger ?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ahh hemma från ett skönt pass på gymmet nu :tummenupp

Har lassat på i frivändningarna, 40 kg idag och det kändes ingenting i axlarna eller armarna när jag körde så jag tror jag inte drar :)

Knäböjen börjar bli tung nu men 62,5 kg är avklarade nu.

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
härligt att höra dig generalisera..om ska tävla måste man knapra och skjuta läste jag i ett av dina tidigare inlägg och nu att en som håller på med bodybuilding dvs du med ? tar andra droger ?

Jag generaliserar alltid, e ju ett faktum att bodybuilders tar andra droger. Gay 4 pay är oxå super vanligt, googla så hittar du kai greene naken med sin....i en melon.
Och ja, alla på scen är dopade. "natural" bodybuilding är inte ren. Man kör bara testo å man anses som ren allternativt att man e ren vid tävlingstillfälle. Googla.
Båla har varit en del av bodybuilding sedan början, första olympia vinnarn (1966 typ?) var dopad...på den vägen är det.

Jag varken tävlar eller håller på med bodybuilding. Jag tränar som alla svenssons men är extremt intresserad av bodybuilding och framför allt det mentala biten. De största inom sporten är profeter och säger så jävla bra saker, djupa filosofiska. Gillar livsstilen. Ultimata sporten i mina ögon, ingen annan sport kräver lika mkt arbete å uppoffring. Det är inspirerande med sånt extremt folk! <3

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag generaliserar alltid, e ju ett faktum att bodybuilders tar andra droger. Gay 4 pay är oxå super vanligt, googla så hittar du kai greene naken med sin....i en melon.
Och ja, alla på scen är dopade. "natural" bodybuilding är inte ren. Man kör bara testo å man anses som ren allternativt att man e ren vid tävlingstillfälle. Googla.
Båla har varit en del av bodybuilding sedan början, första olympia vinnarn (1966 typ?) var dopad...på den vägen är det.

Jag varken tävlar eller håller på med bodybuilding. Jag tränar som alla svenssons men är extremt intresserad av bodybuilding och framför allt det mentala biten. De största inom sporten är profeter och säger så jävla bra saker, djupa filosofiska. Gillar livsstilen. Ultimata sporten i mina ögon, ingen annan sport kräver lika mkt arbete å uppoffring. Det är inspirerande med sånt extremt folk! <3

Hmm så du menar att alla som tävlar inom BB i sverige knaprar ?

Tror att ditt uttalande sticker i mångas svenska tävlandes ögon framför allt när du avsaknar det viktiga..belägg.

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Hmm så du menar att alla som tävlar inom BB i sverige knaprar ?

Tror att ditt uttalande sticker i mångas svenska tävlandes ögon framför allt när du avsaknar det viktiga..belägg.

Mkt riktigt, tills dom kan bevisa motsatsen. Du är naiv om du tror att den stora killen på gymmet med ådror som lillfingrar är ren. Självklart är jag ute efter o provocera när jag säger att ALLA är dopade , hoppas du förstår de.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Mkt riktigt, tills dom kan bevisa motsatsen. Du är naiv om du tror att den stora killen på gymmet med ådror som lillfingrar är ren. Självklart är jag ute efter o provocera när jag säger att ALLA är dopade , hoppas du förstår de.

Hmm om jag tänker på min barndomsvän som sålde hus och båt för att satsa 14 år på byggandet så säger jag som han sa " Det är lätt att dra AAS kortet när man själv inte har vad som krävs eller ens vet vad som krävs för att tävla "

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Årets 100.e pass genomfört idag. och jag är sjukt stolt över det :D
25 set och 372 reps för utsida/framsida axlar blev dagens workout.

97 träningstillfällen.jpg

97 pass på sats och 3 utanför. Hur ofta, hur hårt och hur mycket kan man egentligen träna innan kroppen säger ifrån? jag kan verkligen inte riktigt hitta den gränsen. Givetvis på kaloriöverskott nu.

tkdrille

Guest

Jag anser att du har fel. Vi har en sådan med 23 bast. Dopingkontroller ibland.
Men jag tog ditt inlägg som ironi.

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Årets 100.e pass genomfört idag. och jag är sjukt stolt över det :D
25 set och 372 reps för utsida/framsida axlar blev dagens workout.

View attachment 382562

97 pass på sats och 3 utanför. Hur ofta, hur hårt och hur mycket kan man egentligen träna innan kroppen säger ifrån? jag kan verkligen inte riktigt hitta den gränsen. Givetvis på kaloriöverskott nu.

Du känner det i kroppen :) ett tecken på överträning kan oxå vara förhöjd vilopuls. Så kör på bara, du känner när du behöver vila

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Du känner det i kroppen :) ett tecken på överträning kan oxå vara förhöjd vilopuls. Så kör på bara, du känner när du behöver vila

Jo, absolut. Det är jag medveten om. Men som det är nu så tränar jag minst 7 pass i veckan, med jäkligt många set, och oftast till failure eller precis innan. och det enda jag har märkt av är att jag behöver ta powernaps ibland. Sen är jag good to go igen. OCh det är det här jag undrar och blir förvånad över hur mycket hård träning som kroppen klarar av bara man fyller upp med energi.

Det är alltför ofta man får höra "Men kroppen behöver vila också!!" "Du tränar för mycket!" "Det är inte hälsosamt." Men trots att jag försöker träna så hårt och mycket det bara går, så verkar det vara riktigt svårt att träna för mycket, bara man lägger upp träningen på ett smart och bra sätt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det är alltför ofta man får höra "Men kroppen behöver vila också!!" "Du tränar för mycket!" "Det är inte hälsosamt." Men trots att jag försöker träna så hårt och mycket det bara går, så verkar det vara riktigt svårt att träna för mycket, bara man lägger upp träningen på ett smart och bra sätt.

Säger som en kompis, "Det är nog bättre att träna sju dagar i veckan än att inte träna sju dagar i veckan."

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jo, absolut. Det är jag medveten om. Men som det är nu så tränar jag minst 7 pass i veckan, med jäkligt många set, och oftast till failure eller precis innan. och det enda jag har märkt av är att jag behöver ta powernaps ibland. Sen är jag good to go igen. OCh det är det här jag undrar och blir förvånad över hur mycket hård träning som kroppen klarar av bara man fyller upp med energi.

Även om du tycker personerna som säger sådant har fel och du själv inte upplever några nackdelar med din träningsfrekvens så ser åtminstone jag ett klart samband med ditt tidigare inlägg om att du inte växer.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag kanske bör tillägga att jag aldrig har växt så fort som nu när jag tränar 7 dagar i veckan.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...