Dags för sågning! Det var sista setet så jag var lite trött i benen.
Jag flaxar lite med armbågarna, försöker pränta in att jag ska ha dem rakt ner mot golvet. Sista reppet gick väl fort neråt men... Fortfarande långsammare än sist
Jag tycker personligen att det ser bättre ut jämfört med förra videon.
Tycker det är svårt att veta om jag buttwinkar för mycket men säkerligen kan jag brösta upp mig lite till.
Har också börjat värma upp med stång över huvudet i för att få upp rörligheten ytterligare.
Men finns det mer att slipa på - tipsa på!
Du kan köra ännu långsammare på nedvägen Annars ser det bra ut, men försök inte att svanka så hårt som du gör. Det ser åtminstone ut som att du verkligen försöker svanka maximalt på nedvägen vilket inte är hälsosamt heller för diskarna. Jag kan ju ha fel såklart men du verkar lägga en del fokus på att böja ryggen åt fel håll.
Om så är fallet; Se i spegeln och känn efter hur ryggen ser ut och är, när du står normalt. Därefter ska du försöka att bibehålla den formen på ryggraden genom hela rörelsen. Stabiliteten står buktrycket för. Annars så kan du alltid öva på att bli mer rörlig. Du tappar formen lite grann i bottenläget. Dock är dock inget akut, och jag vet själv hur jäkla svårt det är att hålla en perfekt form där. Efter 5 år på gymmet har jag ännu inte lyckats jättebra.
Angående armbågarna så kan de få flyga och fara lite hur du vill. De ska bara balansera stången vid sidan av. Håll händerna och armarna där det känns bäst. Vissa föredrar att hålla längst ut på stången, andra vill hålla upp en relativt tung del av vikten med axlarna/armarna i ett smalt grepp om stången ligger långt ner på ryggen. Det är en smaksak.