Precis. Se det som en komplimang (om man nu är ren iofs)
jag tror inte killen som vart inplockad under en familjemiddag igår för 9 gången uppskattar komplimangen !
Precis. Se det som en komplimang (om man nu är ren iofs)
I ditt inlägg nämns inget om ngn familjemiddag överhuvudtaget. Citerar "och igår på det gym jag tränade på gjordes ett tillslag där polisen gick runt och plockade folk på random" och det var det jag kommenterade.jag tror inte killen som vart inplockad under en familjemiddag igår för 9 gången uppskattar komplimangen !
I ditt inlägg nämns inget om ngn familjemiddag överhuvudtaget. Citerar "och igår på det gym jag tränade på gjordes ett tillslag där polisen gick runt och plockade folk på random" och det var det jag kommenterade.
I ditt inlägg nämns inget om ngn familjemiddag överhuvudtaget. Citerar "och igår på det gym jag tränade på gjordes ett tillslag där polisen gick runt och plockade folk på random" och det var det jag kommenterade.
Polisen måste likförbaskat följa dom regler dom finns.
förra sommaren plockades det in 35 st personer som hade citat från polisrapporten " hade reggae utseende " och befälhavande polis skrev.." alla vet väl om att Reggae folk röker brajj "...
ingen hade droger och alla 35 JO anmälde och polisen fälldes.
Undrar hur det skulle se ut om alla romer i sverige plockades in på grund av att dom har ett rykte att sno grejer ?
Alla vet vi väl om att alla svarta människor röker Kat i invandrarområden så därför plockar vi ju in dom också..
Usel anledning att säga " jo men han är stor, han måste ta AAS "
Dom ska ha enligt deras egna regelverk " trolig orsak " och utseende faller inte in i den benämningen och detta har JO slagit fast hur många gånger som helst nu..
jag tror inte killen som vart inplockad under en familjemiddag igår för 9 gången uppskattar komplimangen !
en av dom som tränade på det gym jag var på blev tidigare inplockad under veckan som gått som berättade om alla gånger samma polis tagit honom för provtagning..han hade sparat all dokumentation i samband med alla gånger han blivit inplockad..1 gång firade dom hans dotters födelsedag på en resturang, polisen kom in och plockade honom där..nästa usla timing ( av samma polis ) blev han plockad på en allmänn grill och brännbolls kväll i en park i stan också tillsammans med familjen.. totalt 9 gånger och alla 9 av samma polis..
Även han har JO anmält för övrigt..
Är man onormalt stor (att träna i 10-20 år bör resultera i en onormalt stor kroppshydda) så är det ju mer eller mindre självklart att man kan bli misstänkt. Misstänkt =/= fälld.
Du har ju dock möjlighet att övertyga mig nu hur polisen ska gå tillväga för att misstänka en person för dopingbrott om man absolut inte får gå på utseende. Att säga att doping bör vara lagligt och fritt att använda för de enskilda individen är inte ett argument eftersom det är olagligt i vårt samhälle och polisen har som uppgift att få bort detta.
Ifall en person blir plockat under en familjemiddag i hemmet så måste han ju ffs ha haft span på sig, och inte random utvald och därmed hamnar den diskussionen utanför ämnet, dvs att polisen kollar random folk i gymmet.
Det här har absolut ingenting med en vanlig dopingkontroll att göra.
Ifall en person har blivit trakasserad så är det en enskild händelse. Och för övrigt så ser jag inga direkta konstigheter i att en och samma kille blir testat mycket och ofta. Spårtider på många vanliga prep är inte längre än 3-5 veckor.
Jag har en bekant som hinner med ett par cykler per år. Han har blivit testat massor av gånger men han är helt ren enligt alla papper.
Enligt polisen egna rapporter och på JO förhör som hölls senare fanns inget span bakom, detta var enligt dom själva en regelrätt provtagning av person misstänkt för doping, JO slog ner på att det fanns trolig orsak och höll även med om att person A som nu blivit tagen 9 gånger av samma polis att det var gränsfall till trakaserier av polisen i fråga.
Så du verkar vara av åsikt att Polisen ska ha fria tyglar att tolka sina egna regler percis som dom vill ?
Jag kan helt klart förstå att Polisen behöver vertyg att kunna avgöra och kunna bekämpa droganvändning MEN dom skall följa sitt regelverk i alla fall oavsett.
Och nej jag står inte för att doping och droger ska vara fritt men jag står för att polis och myndigheter banne mig ska börja följa sina egna regler.
Om dom inte gör det så varför ska jag ?
Svara ordentligt på min fråga istället. Du sågar dopingkontrollerna för att enskilda polisen har gjort fel vid en kontroll. Vid fallet att de kollade honom hemma har ingenting med polisens kontroll av personer i gymmet.
De har en checklista som de kollar av i gymmet. Givetvis är de inte intresserade av att syna en 12-årig ballerina eller 80-åriga killen vid rehab-maskinen.
Polisen följer reglerna. Att det sedan kommer in idioter i poliskåren har inte med saken att göra. Det är likadant som att säga att de som kör utan hojkörkort är motorcyklister.
Snyggt!!!!!!!!!
Fan ingen dålig rygg!
Så, min fråga var. Om man åtminstone äter varierad lagad frukost, lunch och middag; funkar det då att komplettera med gainer?
Polisen följer uppenbarligen INTE reglerna för om dom gjorde detta skulle väl inte JO slå ner på deras utförande eller hur ?
Och ja jag sågar polisen utförande av kontrollerna på grund av att det inte längre är enskilda fall, det är ju massor av fall över hela landet..så att säga att det är en enskild polis som gör detta är fel.
Har jag svaret på den gyllene frågan hur gör man då dopingkontroller, man ser till först och främst att följa regelverket som dom har, om polisen anser att detta inte är tillräckligt för att kunna fånga dom som brukar dopingmedel och droger får dom påverka lagförfattarna för det är inte polisens jobb att skapa lagarna..dom ska se till att vi och dom ( Internutredningen ) följer dom.
Dom har trots allt en regel som konstigt nog inte utnyttjas och det är möjligheten till att begära avlyssning och högre grad av span, se till att använda detta och ta fast dom som dealar och brukar dopingmedel, för dom Nark poliser som jobbar på plattan använder denna hela tiden, man undrar ju varför dom nark poliser och andra som är inblandade i dopingkontroller inte använder sig av detta ?
Kan stavas..straffvärde...vad vet jag..nu ska jag i alla fall till gymet..komiskt nog till kronobergsbadet där en annan grupp ofta tränar..Piketen som enligt egen utsago får förvarning när dom ska testas..av sina egna kollegor...jojo...undrar varför dessa muskelpaket inte blir plockade på gatan/gym/affär/resturang
Nog om detta, åter till allas träning
Enskilda individer är fler än en men endast en promille av den totala kåren.
Du menar att man hellre ska lägga stora resurser och pengar på att span och avlyssning, än vid slumpvalda kontroller av folk som på ett eller annat sätt stämmer in på en profil?
Här ställer jag mig starkt emot det. Så länge de visar hänsyn och respekt när de ber om ett pissprov så är det ju snabbt, enkelt och smidigt.
Jag kan mycket väl tänka mig att piketen hålls om ryggen. Det är väl mänskligt att vänner tar hand om varandra. Jag håller mina vänner och bekanta som dopar sig om ryggen utan tvekan. Det är inte min uppgift att sätta dit dem.
Men Fredrik Age åkte ju dit för doping och han tillhörde ju piketstyrkan
bara det att polisen egna statistik och forskningen visar på att om man kommer åt stor importörerna på doping medel stryps tillgången mångfald jämfört med att jaga småbovar som inte igentligen har en blekaste aningen om hur doping ingentligen fungerar
En annan som forskat på ämnet ( bland annat ) i nästan 10 år så anser jag att jag är en självutnämnd "expert" på ämnet även om jag aldrig provat och skulle heller inte göra det trots den nästan fria tillgången på den varan under min forskningsperiod !
Frågor:
1.) Hur hittar man de stora importörerna utan att gå via deras kunder/brukare?
2.) På vilken skola forskar du samt varifrån kommer ditt forskningsbidrag? Vad har du publicerat för artiklar om ämnet?
3.) Hur kommer det sig att du forskat i 10 år utan att bli klar? Forskningstjänster brukar vara 5 år? Är du dum eller?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |