Träningstråden

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Jag försöker få fram ett sexpack jag med men jag känner inte att jag lyckas isolera magmusklerna ordentligt när jag tränar mage, vad gör jag för fel? :va
https://www.youtube.com/watch?v=jRZNwAQarDs
Om det är du som är med på filmen skall du inte ha tårna mot taket. Räta ut foten precis som när du står upp. Om du ändrar forvinkeln kommer du garanterat att få sexpack inom 9 dgr.
Sedan har du helt rätt i att det är endast magträning som gör att man får fram ett sexpack eller ej. Vad man äter och hur mkt bukfett man har spelar absolut ingen roll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sedan har du helt rätt i att det är endast magträning som gör att man får fram ett sexpack eller ej. Vad man äter och hur mkt bukfett man har spelar absolut ingen roll.

Fast det där är väl ändå en sanning med modifikation? Kan väl köpa att så länge man inte har kagge och samtidigt har riktigt stora magmuskler så kommer de synas genom lite fett, men annars är väl en av förutsättningarna för ett sexpack att man inte har så mycket i vägen?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Fast det där är väl ändå en sanning med modifikation? Kan väl köpa att så länge man inte har kagge och samtidigt har riktigt stora magmuskler så kommer de synas genom lite fett, men annars är väl en av förutsättningarna för ett sexpack att man inte har så mycket i vägen?

Du behöver nog gå en kurs i ironi. :fatta!

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Ironin är död sen länge...
Bevisligen inte :hihi

Slut på ironin för tillfället: Alla har 6-pack (må va hänt att det är av olika storlek) och det handlar om hur mycket fett som finns i vägen.
Har man bara tillräckligt låg fett% på buken behöver man inte träna mage speciellt mkt för att det skall synas. Innebär att om det är 6-pack man är ute efter spelar magträningen mindre roll egentligen utan det är kosten som är viktigast. Äter du "rätt" kommer du att sakta men säkert minska i fett% och paketet börjar synas.
Om du nu orkar kan man skynda på det med någon form av cardioträning men är inte nödvändigt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Slut på ironin för tillfället: Alla har 6-pack (må va hänt att det är av olika storlek) och det handlar om hur mycket fett som finns i vägen.
Har man bara tillräckligt låg fett% på buken behöver man inte träna mage speciellt mkt för att det skall synas. Innebär att om det är 6-pack man är ute efter spelar magträningen mindre roll egentligen utan det är kosten som är viktigast. Äter du "rätt" kommer du att sakta men säkert minska i fett% och paketet börjar synas.
Om du nu orkar kan man skynda på det med någon form av cardioträning men är inte nödvändigt.

Det lät mer rimligt :D

Ironi på nätet helt utan tonfall och smajlisar är fan inte lätt...:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Om du börjar med att kolla videon Korvgubbe la upp och sen läsa tukklas kommentar kommer det att klarna. :tummenupp

Jamen jag har förstått nu!:4skrika

Inte kunde väl jag räkna med att någon skulle använda något så dött som nätironi helt utan tonfall och smajlisar? Det är ju såååå nittonhundrafrösihjäl... :rolleyes:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Dagens träning blev en löprunda, knep ihop 3,2 km på 17 minuter. Plus 5 minuters spring till en kompis som bodde "på vägen längs rundan" för att titta till hennes katter.

Imorgon kör jag gymmet tänkte jag!

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Eftersom jag redan fått så många visningar och får kanske skämmas mer än jag hade räknat med slänger jag här upp mitt projekt!
Jättespännande.
Bättre att du tar det sakta men säkert än försöker "skynda". Handlar om att lägga om sin mathållnig så att du orkar fortsätta med den under resten av livet och då kan man inte skynda fram viktnedgångar. Man skall klara av vardagen också :)

Vad äter du under en dag och vet du hur mkt (vikt/volym) av varje?

Om du inte orkar tillreda kycklingen finns det bra grejor på matgrossistkedjorna som är färdiggrillad om du har kontakter så att du kan handla där.
Förr ställde jag mig varje söndag och lagade 4kg kyckling inför veckan som kom men blir lite för tråkigt i längden.

Lycka till.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
110 i marklyft idag, utan pangpang i ryggen :)

Nu kan jag sova gott :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Nej, alla har inte sex-pack.
Du har den mängd "rutor" som du genetiskt fått, dvs väldigt många har 4, många 6, somliga har en delning så att det även ser ut som 8.
O jo, magträning kommer givetvis bygga större "rutor" vilket resulterar i att dom syns tidigare, och blir även mer synliga vid högre bf %.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Du har den mängd "rutor" som du genetiskt fått, dvs väldigt många har 4, många 6, somliga har en delning så att det även ser ut som 8.
O jo, magträning kommer givetvis bygga större "rutor" vilket resulterar i att dom syns tidigare, och blir även mer synliga vid högre bf %.
Hur många pratar om att de vill ha 4-pack eller 8-pack? För mig innebär inte benämningen 6-pack just 6 magrutor utan att man har synliga och väldefinierade magmuskler.

Skrev jag någonstans att magträning inte bygger större "rutor"?

För att förtydliga, min poäng var att man kan träna magen hur mycket som helst utan att rutorna syns om man har för mkt fett ivägen. Om man däremot har låg fett% på kroppen behöver inte rutorna vara speciellt stora för att synas.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Hinkas skrev:
Eftersom jag redan fått så många visningar och får kanske skämmas mer än jag hade räknat med slänger jag här upp mitt projekt!

Kul projekt!
Kan du inte berätta mer om själva upplägget, hur mycket träning/dag, kost etc?
Lycka till!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Blev ett pass på gymmet idag. Helt okej, även om huvudet inte riktigt var med här och nu.

Har också tappat vikt såg jag, måste skärpa mig och äta bättre så jag inte tappar formen också. Lustigt, för två månader sen hade jag blivit överlycklig av att ha gått ner ett par kilon medan idag är attityden annorlunda. Positivt tycker jag. :)

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana

Jag har fattat det som att majoriteten av alla människor föds med 6 eller 8 "magrutor".
Dvs en central vertikaldelning samt 2 eller 3 horisontella delningar.
Givetvis finns det dom som har fler horisontella delningar - eller ojämt antal - dock kan väl det anses relativt ovanligt ?

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...