Träningstråden

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag har fantastiska bröst. Trots att dom är mer runda än kantiga.

Drämde till med 8 reps på 22,5 i hantelpress idag :yoparty

Tog klivet upp på 25 men då vek sig handlederna.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
tukkla: Det är väl inte direkt lätt att läsa ut att du skriver en grej och tänker något helt annat?
Jag har ingen aning om hur många som säger att dom vill ha just specifikt ett "6-pack" Dom jag lägger kost till säger att dom vill få synliga rutor.
Givetvis har alla magrutor, men hur kul är det som kille på 180cm behöva se anorektisk ut för att dom ska synas? Ungefär som folk som vill få "fina" muskler på armarna t.ex då är det samma svar som du skriver för alla har vi samtliga muskler i armarna, bara att plocka bort allt fett så har man ribbor på sina i princip obefintliga triceps.
Sen dom som nu säger sig vilja ha ett "6-pack" har nog en rätt klar bild på hur dom vill att dom ska se ut, t.ex en bild dom sett på internet eller liknande. I 99% av dessa fall har personerna tränat, så det är inte riktigt så lätt som du vill få det att låta.

Jag har fattat det som att majoriteten av alla människor föds med 6 eller 8 "magrutor".
Dvs en central vertikaldelning samt 2 eller 3 horisontella delningar.
Givetvis finns det dom som har fler horisontella delningar - eller ojämt antal - dock kan väl det anses relativt ovanligt ?

Ogämt antal har jag nog bara sett 1-2 personer som har, alltså 2 synliga och 1 undre som saknat delning.
Hur som haver skulle jag säga att 8 är väldigt ovanligt, 6 är ungefär lika vanligt som 4.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag kan säga att jag har 2 rutor. Än så länge :hihi. Och de syns inte hela tiden. Men tycker mig se en rad till träda fram när jag spänner mig så det är väl bara att fortsätta kötta på.

Kör iofs inte mage så mycket men ändå.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
tukkla: Det är väl inte direkt lätt att läsa ut att du skriver en grej och tänker något helt annat?
Jag har ingen aning om hur många som säger att dom vill ha just specifikt ett "6-pack" Dom jag lägger kost till säger att dom vill få synliga rutor.
Givetvis har alla magrutor, men hur kul är det som kille på 180cm behöva se anorektisk ut för att dom ska synas? Ungefär som folk som vill få "fina" muskler på armarna t.ex då är det samma svar som du skriver för alla har vi samtliga muskler i armarna, bara att plocka bort allt fett så har man ribbor på sina i princip obefintliga triceps.
Sen dom som nu säger sig vilja ha ett "6-pack" har nog en rätt klar bild på hur dom vill att dom ska se ut, t.ex en bild dom sett på internet eller liknande. I 99% av dessa fall har personerna tränat, så det är inte riktigt så lätt som du vill få det att låta.
Vilken tur att jag förklarade vad jag menade då :)

Jag svarade på ett inlägg där just 6-pack användes som benämning och du kan välja att kalla det för ngt helt annat. Huvudsaken är väl att vi menar samma sak vilket jag är övertygad om att vi är.

Din jämförelse med triceps är inte relevant. Hur många av de som du "lagt kost" till har sagt att de vill ha ribbor på sina triceps jämförelsevis med hur många har sagt att de vill ha större armar?
Hur många har sagt att de vill ha större mage jämförelsevis med ribbor/rutor på magen?

Jag har inte påstått att det är lätt att få rutor på magen. Om jag har gjort det får du gärna citera det och hänvisa till vilket inlägg.
Det krävs en hel del uppoffringar men min poäng är återigen att du kan träna mage hur mycket som helst utan att få synliga ribbor om du har för mycket fett%.
Om du däremot har en "bra" fett% krävs det inte speciellt mkt magträning för att rutorna skall synas och med rätt kost behöver du inte köra speciellt mkt cardio för att hålla fett% på rätt nivå. Men det har du säkert full koll på eftersom du "lägger kost" till andra där syftet troligtvis är att bygga muskler samt hålla nere fett%.

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vad kul att ni gillar mitt lilla projekt.

Upplägget för projektet... Jaaa.... GÅ NER I VIKT FETTO!
Neh men, det jag gjort hittills är att jag halverat mina potioner, äter fortfarande i stort sätt samma sak som jag gjorde innan projektet startade, jag har dock tagit bort allt "ajja-bajja". Alltså inga chips/snacks, ingen dricka (light i mitt fall eftersom jag är diabetiker) och försöker tänka på att inte lasta på enbart kolhydrater på tallriken.
Till detta så kommer jag förstås komplettera med träning, minimum 30min om dagen, promenad, gym eller cykling spelar igen roll.
Det kommer dock bli svårare framöver för från och med v.21 så drar min "arbetssäsong" igång och då kommer jag inte vara hemma så mycket och jobbar 12h pass. Så det gäller att hitta ork till att gå ut och ta en promenad på kvällen efter man slutat, så man inte bara stupar direkt i sängen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vad kul att ni gillar mitt lilla projekt.

Upplägget för projektet... Jaaa.... GÅ NER I VIKT FETTO!
text...

Jag känner mig en aning dum som inte kommenterat ditt projekt som är jättebra (vad jag förstått av andras inlägg) förmodligen men det beror endast på att jag inte hör = vet inte vad du säger i dina videos men jag anar ugglor i mossor och vill ändå säga lycka till, det här fixar du :)

Ett tips är att ta den där promenaden innan jobbet, det är så jag gör iallafall. Jag föredrar alla gånger morgonträning. Och 12 timmars arbetstid är väl inte så mycket, du har ju 8 timmars sömn och 4 timmar att slå ihjäl. Släng ut tvn så har du massa tid över. Jag vet, för jag har en hund, häst, pluggar, jobbar och klämmer in träning. För att inte tala om ställer mig och lagar mat och sover emellanåt. Det gäller att utnyttja så mycket vaken tid som möjligt. Ibland hinner jag inte, då rastar jag både hund och häst samtidigt, eller så får hunden följa med mig när jag springer. Men för tillfället är han lite ojämn så jag får ta separata promenader tills han är helt ohalt igen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag var på gymmet och körde igår, 45 kg i bänk har aldrig varit så lätt, fick beröm av en av killarna jag bad ha ett öga IFALL jag failade :D

Stannar fortfarande på 65 kg i knäböj, börjar ta alltmer i benen = tekniken är bättre antar jag.

Idag har jag tagit en löprunda på 4 km, tiden blev 22:31, jag är skitnöjd!

Sen har jag en fråga att slänga ut - ni som bänkar och gör brygga där... Känns inte ländryggen lite inklämd efteråt? Tips? Jag känner ingenting av den när jag knäböjer eller markar men däremot efter att jag bänkat. Spänner mig för mycket? Idéer?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Idag körde jag mage. Det gick skitbra. Så nu firar jag med en glass.

Ja, tro fan att ni läste rätt.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Hej bullen. Jag har en (eller många) frågor. Eller snarare, min sambo.

Hon vill tappa lite vikt. Hon är 1.65 lång och väger 62 kilo. Hennes målsättning är att hamna på 55 kilo.

Vad ska hon äta? När ska hon äta? Jag har i stort sett gett henne svaret att äta mindre skit :tungan Men hon lyssnar inte på mig, utan vill ha råd av någon som varit "in the game" längre.

Basen i hennes protein intag är 2,5dl kvarg och en whey80 om dagen. Kolhydraterna skiftar en hel del. 100 gram protein om dagen ungefär, lite mer kolhydrater. Har cheat day 1 dag i veckan, men jag vet att hon fuskar emellanåt..

Tränar 6 dagar i veckan, 2 av dom är cardio.

Kan vara mycket begärt att storma in här och kräva råd men jag är trött på gnället om att magen aldrig försvinner :huvet

Snälla hjälp mig :7peta (henne)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Jag var på gymmet och körde igår, 45 kg i bänk har aldrig varit så lätt, fick beröm av en av killarna jag bad ha ett öga IFALL jag failade :D

Stannar fortfarande på 65 kg i knäböj, börjar ta alltmer i benen = tekniken är bättre antar jag.

Idag har jag tagit en löprunda på 4 km, tiden blev 22:31, jag är skitnöjd!

Sen har jag en fråga att slänga ut - ni som bänkar och gör brygga där... Känns inte ländryggen lite inklämd efteråt? Tips? Jag känner ingenting av den när jag knäböjer eller markar men däremot efter att jag bänkat. Spänner mig för mycket? Idéer?

Har du rumpan på bänken? När jag kör bänkpress så har jag en liten brygga men rumpan är alltid på bänken.
Testa kör en ryggövning, som värmer upp nedre delen av ryggen innan du kör bänkpress, om det känns mkt i ryggen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Har du rumpan på bänken? När jag kör bänkpress så har jag en liten brygga men rumpan är alltid på bänken.
Testa kör en ryggövning, som värmer upp nedre delen av ryggen innan du kör bänkpress, om det känns mkt i ryggen.

Brygga med skulderbladen hårt pressade mot varandra och röven på bänken. Tips på nån övning? Goodmorning är ju en bra övning men för just ländryggen kanske det finns annan övning? Svårt när man enbart kör basövningar annars och inte har jättebra koll på isolationsövningar.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Hej bullen. Jag har en (eller många) frågor. Eller snarare, min sambo.

Hon vill tappa lite vikt. Hon är 1.65 lång och väger 62 kilo. Hennes målsättning är att hamna på 55 kilo.

Vad ska hon äta? När ska hon äta? Jag har i stort sett gett henne svaret att äta mindre skit :tungan Men hon lyssnar inte på mig, utan vill ha råd av någon som varit "in the game" längre.

Basen i hennes protein intag är 2,5dl kvarg och en whey80 om dagen. Kolhydraterna skiftar en hel del. 100 gram protein om dagen ungefär, lite mer kolhydrater. Har cheat day 1 dag i veckan, men jag vet att hon fuskar emellanåt..

Tränar 6 dagar i veckan, 2 av dom är cardio.

Kan vara mycket begärt att storma in här och kräva råd men jag är trött på gnället om att magen aldrig försvinner :huvet

Snälla hjälp mig :7peta (henne)
Börja med att hon får skriva ner exakt vad och hur mkt av allt hon äter under de "strikta" dagarna. Sedan kan man utgå därifrån och ändra det som behövs.
Enda som förlorar på att inte ta med allt på listan (inkl godis) är hon själv :)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Brygga med skulderbladen hårt pressade mot varandra och röven på bänken. Tips på nån övning? Goodmorning är ju en bra övning men för just ländryggen kanske det finns annan övning? Svårt när man enbart kör basövningar annars och inte har jättebra koll på isolationsövningar.

Nja, för mig så räcker det med roddmaskinen som uppvärmning, där jag sträcker ut hela ryggen vid start läget. Eller vid seated cable rows där jag även sträcker mig långt fram för att sträcka ut ryggen och sedan drar den mot naveln.
Testa dig fram vettja.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Nja, för mig så räcker det med roddmaskinen som uppvärmning, där jag sträcker ut hela ryggen vid start läget. Eller vid seated cable rows där jag även sträcker mig långt fram för att sträcka ut ryggen och sedan drar den mot naveln.
Testa dig fram vettja.

Jag får testa, tack :tummenupp

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...