La precis in frukosten och satt och kollade lite nån vecka bakåt
Den där dagen var faktiskt riktigt dålig. Men
Ligger ungefär 500 kcal under balans enl. hur jag mätt. Men har ändå gått upp 4 kg på en månad. Måste ha bundit stört mkt vatten.
Jag ligger normalt mellan 130-170 g protein / dag och 50-110g fett.
Hur jag äter har förändrats rätt mkt den senaste månaden vartefter kroppen börjar förstå det här nya livet med tunga gympass 4-5 ggr per vecka. I början försökte jag äta "enl. mall" och var konstant mätt kändes det som. Nu är jag konstant hungrig istället.
Jag äter (eller behöver äta, det funkar inte alltid i plugget och på jobbet etc) i princip varannan timme.
Jag äter mig rejält mätt, men inte mer, varje riktigt mål. Sen mellanmål som 150g kvarg/keso eller en burk makrill på knäcke etc. Tyckte i början att det var svårt att hitta protein, men det har faktiskt vänt. Nu är det kolhydrater jag ligger lågt på. Fortfarande svårt att hålla ner fettet dock, den stora boven är köttfärs, men det ingår liksom lite i studentbudgeten. Kyckling och fisk varje dag blir för tråkigt och jobbigt att laga.
Men hyfsat nöjd nu ändå. Har ökat typ 30% i vikt på de flesta stora mätbara övningarna, sover bättre, är mkt piggare och har bättre apitit med mindre sockersug. På en (1) månad!!! Tror med tanke på takten att nästa månad bjuder på drygt 10% till, sen börjar det nog plana ut, och där är jag också hyfsat nära mina styrkemål vilket gör att jag kommer ställa om mot lite annan träning.
Semi-deffen går sådär (men minst viktigt i sammanhanget). Definitionen på armar, axlar och bröst etc har ökat markant. Men mitt issue även sen tidígare när jag var i bra form är att magen är det sista stället jag blir fettfri på
.