Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Lite roligt att se vad som går bra resp. dåligt för varje person.
Det som jag tycker är extra bra är:

Plåthinken, bra mark.

Tack! De vikterna jag skrivit upp är inte mina max så jag är nöjd som det är. :)

-----

Jag ska lägga upp en video på mina knäböj, tog 78 kg igår.

Ökar till 100 kg i marken till nästa gång tror jag. Kändes ok igår så. Annars reloadar jag.

Imorse sprang jag knappa 5 km på knappt 24 minuter så är sjukt jävla nöjd.

Börjar få fram ett par filéer på låren också :hihi och konturerna på magen kommer sakta men säkert fram. Känns rätt bra!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Som jag skrev förut detta med maxa e inte min grej, så nu återgår jag till min vanliga träning.
Körde ben igår igen, de e min favvo att köra, nu kör jag benböj fri stång med stång frampå, herre jeflar vad de tar.

Va hos min naprapat i måndags för nu e min axel totalt i olag - igen. Har en funktionsnedsättning efter min mc olycka.... så de be en behandling med nålar och tryckluft, illa e de tydligen, hela överarmen samt axel i inflammerad......
Fast man kan ju alltid köra ben!!:tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Peter, hade varit roligt att se max på allt.

Är borta och flänger rätt mkt på somrarna, mkt enstaka dagar här och var (banåkning) som sabbar kontinuiteten och maten, så det kanske blir 2 pass en vecka, 4 pass nästa, inget den 3:e.. Nu har jag t ex varit bortrest 1½ vecka utan träning alls.

Och jag är en sån där som tappar väldigt mkt om jag inte kör hårt.. Men det är samma lika varje sommar, så ingen panik för min del.. Jag återkommer med lite maxlyft i höst när jag tränar ordentligt igen :)

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Då har man varit i kontakt med en kraftsportklubb. De verkade intresserade av att rekrytera mig :yoparty

Jag ska se till att träffa dem på söndag när de är här i Halmstad, hade varit kul. Ska också haka på en snubbe på träningar så jag kan få se hur det funkar.

Idag körde jag 79 kg i knäböj. Och min gräns var nådd, jag failade inte men lyckades tappa tekniken (svankade lite för hårt). Inte ont, men stel nu. Så nu ska jag införskaffa ett bälte och sänka vikterna o kötta på nytt så jag blir inkörd med bälte. Och en annan notis: Inte lyfta tungt på morgonen. Jag får hålla mig till kvällsträning framöver, kände mig inte så stark i morse.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Efter att hela juni bestod av sjukdom, samt midsommar + festivalsupande, så hade jag skrapat ihop endast några enstaka pass på hela den månaden. NU körde jag böj för första gången sen i maj och lyckades få till 9x140kg i knäböj vilket är rekord med ett reps.. Och jag kände inte att jag hade närmat mig maxgränsen riktigt :D :banana

Det går att vila och dricka sig i form :fakta

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Som jag skrev förut detta med maxa e inte min grej, så nu återgår jag till min vanliga träning.
Körde ben igår igen, de e min favvo att köra, nu kör jag benböj fri stång med stång frampå, herre jeflar vad de tar.

Va hos min naprapat i måndags för nu e min axel totalt i olag - igen. Har en funktionsnedsättning efter min mc olycka.... så de be en behandling med nålar och tryckluft, illa e de tydligen, hela överarmen samt axel i inflammerad......
Fast man kan ju alltid köra ben!!:tummenupp

Man kommer långt med kiropraktik o akupunktur! Hade själv galna problem med axlarna men två behandlingar och en vecka rehab sen dess har jag inte haft ett bekymmer! Går till honom med jämna mellanrum nu för att hålla allt i fas. Brukar dra ett par kotor i korsryggen när jag kommer upp tungt i mark men han drar rätt allt direkt.

Träningen har gått bra i diego! Sjukt varmt så svetten rinner mest hela tiden men fått in nio pass på tio dagar. Imorgon äe det vidare till NY för dom sista dagarna innan hemresa, hinner mer några pass där också :)
Sen är det full fokus inför tävling.... laddad som fan! Ska bli kul med 14 veckors dietande, skaffat ett löpband at ha hemma också, Game ON! :rock

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Mitt problem är ju att som så många andra är jag gammal curlbro i grunden, och har gjort squats alldeles för kort del av mitt liv :)

Här är film från i lördags, skulle uppskatta all hjälp jag kan få (observera mina fina 0,5kg viktplattor ;) ):

Hmm... Du går ner bra men sedan går det inte alls lika bra hehe. Du skjuter fram vikten framför dig när den borde vara i samma "pathway" som hälen.
Du lägger vikten alldeles för långt fram.

Alltså håll vikten mer eller mindre i samma position som hälen är i.

Du kanske bara är lite stel eller ovig. Det är svårt att se hur du gör med benen men testa öppna höfterna mer.

Jag är rätt dålig på att förklara men här kommer en länk angående höft grejen.

http://www.youtube.com/watch?v=TZctW20nt94

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vilka "redskap" är bra att ha hemma?

Är inte så sugen på att gå till ett gym varje dag precis.
Hur skall man starta och hur går man vidare?

Behöver hjälp att komma igång! Vill mest få lite styrka i armarna och kondition. Men det är ju det här att KOMMA IGÅNG!!!

Efter en krasch på hojen så fick jag problem i överarmen. Det känns som den går ur led på något vänster(jag hör tillochmed. Har inte en aning om vad det är). Får ta armen mellan benen och ta den andra handen på armbågen för att "vrida" tillbaka armen. Riktig obehagligt kan jag lova. Det värsta är att jag blir illamående och yr, ibland nära att man svimmar/spyr.
Någon som har tips?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Behöver hjälp att komma igång! Vill mest få lite styrka i armarna och kondition. Men det är ju det här att KOMMA IGÅNG!!!

Efter en krasch på hojen så fick jag problem i överarmen. Det känns som den går ur led på något vänster(jag hör tillochmed. Har inte en aning om vad det är). Får ta armen mellan benen och ta den andra handen på armbågen för att "vrida" tillbaka armen. Riktig obehagligt kan jag lova. Det värsta är att jag blir illamående och yr, ibland nära att man svimmar/spyr.
Någon som har tips?

Gå till en läkare!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag behöver hjälp.

Vi var på Tuvängen idag.

Det har börjat släppa lite med slajjdningarna. Det är nästan så att jag har nytta av dom snart.

Men nästa moment i det hela nu är att jag måste flytta min bromspunkt. För jag bromsar för tidigt och har då slajdat färdigt innan jag vill svänga. Det handlar om en hojlängd till o börja med.

Men det är skitjävlaläskigt att hålla gasen 1,5m isch meter till och sen slå på bromsen full macka fram och bak.

Jag skiter ju nästan ner mig.

Så, hur ska jag göra?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Någon som har tips?

Provat en naprapat?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
50:23 blev tiden på 10.19 km exakt. Behöver jag säga att jag blev nöjd? :banana

Sprang inte med mobil eller GPS så det var helt på känsla. Så sjukt jävla varmt, jag höll på att dö. Haffade alla vattenkoppar jag kunde ta och hällde över mig sen kunde jag springa vidare. Funderar på att anmäla mig till ett annat lopp snart, det här var ju riktigt kul!!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jaha, efter söndagens pass som inte riktigt blev som tänkt tröttnade jag. Bestämde mig för att göra något annat.

Numera har jag börjat på Jim Wendlers 5/3/1 men har svårt att bestämma mig för vilka tilläggsövningar jag ska köra... Någon som kört enligt principen och har bra tips? Primära målet är att bli stark. Inte direkt intresserad av isolationsövningar såsom bicepscurl eller dylikt.

Knäböjsdagen: Frontböj och benpress
Bröstdagen: Hantelpress och hantel-/stångrodd
Marklyftsdagen: Good mornings och hängande benlyft
Militärpressdagen: Chins och dips

Eller borde jag köra helt enkelt enligt BBB och nöta?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Är alla lata eller? :gnissla

Jag har varit på gymmet och kört lite. Discoträning, första evah!!! Känns konstigt, faktiskt :hihi

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
50:23 blev tiden på 10.19 km exakt. Behöver jag säga att jag blev nöjd? :banana

Sprang inte med mobil eller GPS så det var helt på känsla. Så sjukt jävla varmt, jag höll på att dö. Haffade alla vattenkoppar jag kunde ta och hällde över mig sen kunde jag springa vidare. Funderar på att anmäla mig till ett annat lopp snart, det här var ju riktigt kul!!

Jag sprang milen på 53:11 idag. Det var jag nöjd med, men försöker ligga på 55:00 och gå ner i arbetspuls. Är rätt kass på att springa men det tar sig. Känns jobbigt att springa på 50:23, med andra ord BRA DÄR! :tummenupp

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag sprang milen på 53:11 idag. Det var jag nöjd med, men försöker ligga på 55:00 och gå ner i arbetspuls. Är rätt kass på att springa men det tar sig. Känns jobbigt att springa på 50:23, med andra ord BRA DÄR! :tummenupp

Tack :)
Det är lite märkligt det här med löpning för min del, jag har alltid bara sprungit, aldrig lagt ner tid på intervaller eller dylikt. Jag springer bekvämt på 5:30 tempo, då orkar jag hur långt som helst känns det som.

Nu är det bara att underhålla mig på milen i nån månad är det tänkt, sen börjar jag öka på distansen igen. Målet är att börja springa ett pass på cirka 2 mil innan snön kommer. Då hinner jag testa mig fram på vilket tempo jag kan springa inför Göteborgsvarvet. Vet dock inte hur många mil i veckan jag vill springa än men det blir väl 2-3 mil i veckan sen på två löppass i veckan, det går nog bra det där.

Funderar på att anmäla mig till ett lopp den 17 augusti, även en mil där. Också rätt platt men ligger alldeles intill havet så det blir vindkänsligt. Men hade varit kul att springa iallafall. Får se vad plånboken (päronen) säger.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Är alla lata eller? :gnissla

Jag har varit på gymmet och kört lite. Discoträning, första evah!!! Känns konstigt, faktiskt :hihi

Inte d minsta lat, kör fortfarande 6ggr/veckan men jag får bara köra ben å dessutom inte med stång på ryggen, börjar bli lite svårt att vaiera sig. Körde benpress igår 3x8 på 160 kg får man vara nöjde me:tummenupp. Idag blir de intervallträning i backe, förhoppningsvis får jag börja köra hela kroppen i slutet av augusti.....

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...