Träningstråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Tack :)
Funderar på att anmäla mig till ett lopp den 17 augusti, även en mil där. Också rätt platt men ligger alldeles intill havet så det blir vindkänsligt. Men hade varit kul att springa iallafall. Får se vad plånboken (päronen) säger.

Prinsens minne! Folk på vår avdelning har anmält sig men inte jag. Jag har semester och kommer inte att vara hemma.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Inte d minsta lat, kör fortfarande 6ggr/veckan men jag får bara köra ben å dessutom inte med stång på ryggen, börjar bli lite svårt att vaiera sig. Körde benpress igår 3x8 på 160 kg får man vara nöjde me:tummenupp. Idag blir de intervallträning i backe, förhoppningsvis får jag börja köra hela kroppen i slutet av augusti.....

Har tant gjort illa sig?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Prinsens minne! Folk på vår avdelning har anmält sig men inte jag. Jag har semester och kommer inte att vara hemma.

Precis! Jag har inte bestämt mig än som sagt, vet inte om jag vill punga ut pengar. Jag fick ju springa Varbergsloppet gratis, knep den sista gratisbiljetten på jobbet :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är alla lata eller? :gnissla

Jag har varit på gymmet och kört lite. Discoträning, första evah!!! Känns konstigt, faktiskt :hihi

Inte fan, jag genomgår militärutbildning OCH tränar på eget bevåg vid sidan av :tummenupp

Tyvärr har vi inte tillgång till det fina nybyggda gymmet på regementet ännu så det blir mest löpning och redskapslös träning :(

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Fråga till er träningmänniskor. Jag har funderat på om det inte är dags att ta mig till ett gym, hur väljer man gym, jag menar hur vet man om ett gym är något att ha, och brukar det finnas någon form nybörjarkurs/nybörjarintroduktion på gymmen? Jag jobbar med en massa insnöade programmerare som aldrig har varit i närheten av ett gym och ingen av mina vänner tränar så att fråga någon jag känner är ingen idé.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fråga till er träningmänniskor. Jag har funderat på om det inte är dags att ta mig till ett gym, hur väljer man gym, jag menar hur vet man om ett gym är något att ha, och brukar det finnas någon form nybörjarkurs/nybörjarintroduktion på gymmen? Jag jobbar med en massa insnöade programmerare som aldrig har varit i närheten av ett gym och ingen av mina vänner tränar så att fråga någon jag känner är ingen idé.

Det beror på vad du vill ha ut av din träning. Ofta finns det möjlighet till gymintroduktion, annars är det bara att boka en PT-timme. Jag tränar ju för ren styrka = enbart basövningar och det innebär ju att jag kör mycket fritt. Då tycker jag att t.ex Friskis och Svettis inte är rätt eftersom de mer är maskininriktade. Samma sak med Sats. I början kan jag tycka att man klarar sig med ett gym med bra maskinpark för att komma igång, innan man börjar köra mer fritt. Jag körde med maskiner i kanske ett år innan jag gick över till fria vikter.

Känn också efter hur trycket på gymmet brukar vara, är det ofta kö till maskinerna/stänger? Hur väl sköts anläggningen? Är folket där trevligt och visar hänsyn till varandra? Spelar priset någon roll?

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
Det beror på vad du vill ha ut av din träning. Ofta finns det möjlighet till gymintroduktion, annars är det bara att boka en PT-timme. Jag tränar ju för ren styrka = enbart basövningar och det innebär ju att jag kör mycket fritt. Då tycker jag att t.ex Friskis och Svettis inte är rätt eftersom de mer är maskininriktade. Samma sak med Sats. I början kan jag tycka att man klarar sig med ett gym med bra maskinpark för att komma igång, innan man börjar köra mer fritt. Jag körde med maskiner i kanske ett år innan jag gick över till fria vikter.

Känn också efter hur trycket på gymmet brukar vara, är det ofta kö till maskinerna/stänger? Hur väl sköts anläggningen? Är folket där trevligt och visar hänsyn till varandra? Spelar priset någon roll?

Brukar man få testa innan man blir medlem på ett gym, det är ju lite trist om man blir medlem och det visar sig att det är värdelöst? Priset spelar ingen större roll, jag tror att det går att få ut pengar från jobbet till friskvård vilket väl detta borde vara.

Edit: Anledning till träningen är att jag vill få bättre fysik och må bättre, jag har börjat springa också ganska nyligen.

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Brukar man få testa innan man blir medlem på ett gym, det är ju lite trist om man blir medlem och det visar sig att det är värdelöst? Priset spelar ingen större roll, jag tror att det går att få ut pengar från jobbet till friskvård vilket väl detta borde vara.

På just mitt gym kan man få prova en gång gratis. Men de andra gymmen som jag varit på och "gästtränat" (i Stockholm ffa) har tagit ut engångsavgift, varierande från 80 till 90 kronor. Så det är bara att betala per gång eller köpa klippkort, tror de flesta större kedjor har ett slags klippkort.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
På just mitt gym kan man få prova en gång gratis. Men de andra gymmen som jag varit på och "gästtränat" (i Stockholm ffa) har tagit ut engångsavgift, varierande från 80 till 90 kronor. Så det är bara att betala per gång eller köpa klippkort, tror de flesta större kedjor har ett slags klippkort.

Behöver man skaffa några särskilda kläder om man inte vill bli utskrattad när man kommer dit?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Behöver man skaffa några särskilda kläder om man inte vill bli utskrattad när man kommer dit?

Ett par mjukisbyxor och t-shirt funkar. Eller shorts. Jag har sett allt möjligt, utom helnäck outfit.

Folk tror många gånger att de blir utskrattade men det är ingen som blir det eller har blivit. Jag har råkat ut för att ha tränat i ett par shorts som visade sig vara lite halvt genomskinlig, när jag böjde mig framåt så kunde man se kalaset :rodnar :gnissla :lol

Jaja, det var ingen som skrattade eller sa något.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Just kommit från min naprapat och han anser att jag e färdigbehandlad för denna gång, så den 20 augusti börjar jag hos min nya PT som turligt nog jobbar ihop med den nya PT, så jag kommer att få ett sjukt bra rehabprogram för min trasiga axel!:tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur går det? Har alla bytt ut gymet på hängmattan?

Själv har jag börjat ta tag i det där med att försöka hitta tillbaka till någon sorts form igen..

Lägligt nog så verkar AC:n ha pajat på gymet så jag har fått svettas som en gris 3 dagar i rad nu.. :crash

TräningJuli13.jpg

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...