Träningstråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag var ute och sprang min runda trots åska och regn, hade någon sagt att jag skulle göra det för några veckor sedan hade jag trott att det var något fel i huvudet på dem. :)

Det är beroendeframkallande, inte sant? Prova intervallträning framledes. Utvecklande för kroppen.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Förresten.. kan tipsa om proteinkvarg som Ica börjat sälja.. (säkert inte nån nyhet för någon förutom mig).. Men betydligt godare än Lätt Kesella tycker jag iaf...

kvarg.jpg

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag körde faktiskt ett axelpass nu på kvällen för att öka avståndet till dig lite igen, som tur är får jag hyfsat tryck fortfarande när jag kör :)

View attachment 389747

:tummenupp

Fast jag kör ju inte volym direkt så du drar väl ifrån mig igen snabbt :crash
Men jag gläds åt att ha något många andra cheyer saknar - axlar och biceps :hihi

Förresten.. kan tipsa om proteinkvarg som Ica börjat sälja.. (säkert inte nån nyhet för någon förutom mig).. Men betydligt godare än Lätt Kesella tycker jag iaf...

View attachment 389748

Den provade jag för ett år sedan, bra tips men lite väl dyr för min smak. De är väl smaksatta också vilket kesella/kvarg inte är om man nu inte väljer de sockrade kesellaburkarna. (Fast nu blev jag lite osäker på om det var just dem jag testade eller om det var annan sorts, likadana burkar iaf!)

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Den provade jag för ett år sedan, bra tips men lite väl dyr för min smak. De är väl smaksatta också vilket kesella/kvarg inte är om man nu inte väljer de sockrade kesellaburkarna. (Fast nu blev jag lite osäker på om det var just dem jag testade eller om det var annan sorts, likadana burkar iaf!)

Anledningen till att dom är dyra är ju för att dom är laktosfria och gjorda för sånna som mig. Finns flera olika smaker nu. Större utbud i Finland dock. Men det kommer väl hit snart också. :)

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
LIDL har kvarg blandad med yoghurt, 0.9 fett och och 7.5 protein 5.95 kr för 250 g. Jag droppar i lite sockerfri persikosaft, rena rama godiset efter passet :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
De är väl smaksatta också vilket kesella/kvarg inte är om man nu inte väljer de sockrade kesellaburkarna.

Ja, smaksatta. Vilket jag föredrar. Jag hatar icke smaksatt.. t ex Lätt Kesella..
Och att stå på jobbet och hålla på att slabba med att blanda i Fun Light eller vad det nu kan vara orkar jag inte :)

För mig är dom perfekta, köpte en platta direkt. :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Idag har jag skaffat gymkort, så nu är det bara att börja träna.

Bra! Kör lagom hårt, och ge det tid!

Börja inte med 5 stenhårda pass i veckan.. och förväntan på resultat i slutet av vecka 2..
Då tröttnar du bara och lägger av i princip direkt som så många andra.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Bra! Kör lagom hårt, och ge det tid!

Börja inte med 5 stenhårda pass i veckan.. och förväntan på resultat i slutet av vecka 2..
Då tröttnar du bara och lägger av i princip direkt som så många andra.

Tänkte börja med 2 pass i veckan, det känns lagom.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC