Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Märkligt att du tar mer än mig i marklyft men klarar inte chins..

:mattias

Jag klarar 3 chins! Tror jag gjort 8 pullups någon gång men det är ju lättare än chins.

Ska köra idag, får se om jag ökat nåt sen sist ;) Har fått ändra mitt upplägg igen så nu ska vi se om det blir nåt av det nu. DISCOOOO!!!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag går väl upp 4.50 på morgonen och börjar med 45min-1h cardio, följt av ett gympass efter jobbet på 1.5-2h
Detta följt av en uppvägd kost sålänge som möjligt, sista 3-4 veckorna blir det minimum 1h cardio på morgonen och 1h på kvällen utöver vanliga gympasset.

"Quitters never win, and winners never quit."

Det där låter som ett upplägg man kan ta utomhus. Men det är jag det, skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att PROMENERA på ett löpband. Inte heller springa längre än 10 minuter. Tror mitt rekord ligger i 15 minuter och det var mitt livs längsta kvart :crash

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Frustration!
Har haft en krånglande rygg hela sommaren så har inte ens kunnat springa

Har legat på stadiga 2800 kcal skräp
Resultatet är att jag tappat 6kg i vikt och 3 cm runt midjan, 12 (!) Cm runt bröst och 4cm biceps.
Jag va tunn nu e jag fan anorektisk..

Ska börja jobba imorgon så tänkte testa lite basic hemma, så nu ligger man här på golvet och kan inte komma upp för ryggen har låst sig efter 20 sit ups..

Om nån kan hjälpa mig över balkongkanten så får den ärva min street triple :tungan

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Frustration!
Har haft en krånglande rygg hela sommaren så har inte ens kunnat springa

Har legat på stadiga 2800 kcal skräp
Resultatet är att jag tappat 6kg i vikt och 3 cm runt midjan, 12 (!) Cm runt bröst och 4cm biceps.
Jag va tunn nu e jag fan anorektisk..

Ska börja jobba imorgon så tänkte testa lite basic hemma, så nu ligger man här på golvet och kan inte komma upp för ryggen har låst sig efter 20 sit ups..

Om nån kan hjälpa mig över balkongkanten så får den ärva min street triple :tungan

Låter som du behöver en bra naprapat.
Jag kan rekomendera Atletika på Kungstensgatan, han jobbar i hop med en mycket bra PT dessutom så du kan få hela paketet om du känner att du vill och behöver!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Märkligt att du tar mer än mig i marklyft men klarar inte chins..

Chins är ju så jäkla mkt beroende på kroppsvikt också..

Jag väger inte spec. mkt, så jag kan göra "hur många chins som helst".. (okej, självklart inte oändligt många).. men med bara kroppsvikten blir det för lätt.. brukar göra typ 15 st som uppvärmning för ryggpass sen tröttnar jag för att det blir långtråkigt, inte för att jag inte orkar nån till..

Och ändå så kan det komma någon som är mkt bitigare och starkare på alla sätt än vad jag är och bara orka 3-4 st.. Men det beror ju på att den personen väger mer, inte att denne är svagare. Så inte så märkligt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Låter som du behöver en bra naprapat.
Jag kan rekomendera Atletika på Kungstensgatan, han jobbar i hop med en mycket bra PT dessutom så du kan få hela paketet om du känner att du vill och behöver!

Ska kollas upp! Tackar!

Sjukgymnast, kiropraktor och läkare har ju inte hjälpt så e bara testa :)

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Chins är ju så jäkla mkt beroende på kroppsvikt också..

Jag väger inte spec. mkt, så jag kan göra "hur många chins som helst".. (okej, självklart inte oändligt många).. men med bara kroppsvikten blir det för lätt.. brukar göra typ 15 st som uppvärmning för ryggpass sen tröttnar jag för att det blir långtråkigt, inte för att jag inte orkar nån till..

Och ändå så kan det komma någon som är mkt bitigare och starkare på alla sätt än vad jag är och bara orka 3-4 st.. Men det beror ju på att den personen väger mer, inte att denne är svagare. Så inte så märkligt.

Jag ser mig inte som bitig :D Fast kanske väger mycket som tjej, jag menar, med tanke på min längd kanske jag ska väga mindre om man ska titta på de andra smala cardiobrudarna. Typ alla smala i min klass väger mindre än mig men har samma klädstorlek som mig.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Sen har tjejer svårare för chins för vi har inte samma rygg å axelmuskelatur som killar. Jag fick bygga upp de muskler först för att klara av chins.

Sen är det allmänt känt att killar är starkare än tjejer eftersom de har testosteronet att tacka för. Vi brudarna får jobba hårdare.

Jag har en bra underkropp så det är jag nöjd med :arsele

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Det där låter som ett upplägg man kan ta utomhus. Men det är jag det, skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att PROMENERA på ett löpband. Inte heller springa längre än 10 minuter. Tror mitt rekord ligger i 15 minuter och det var mitt livs längsta kvart :crash

Absolut inte samma effekt. Dels ska jag hålla 7-8km/h och för mig är det omöjligt att hålla ett konstant tempo ute. Dels är det sjukt tråkigt att gå utomhus mitt i natten med lampor och skit för att kunna se, o hur ofta regnar det inte under hösten....
Sen är det lättare när man i slutet äter flera tusen kalorier mindre om dagen att ha det så smidigt som möjligt.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Körde du strikt som i videon så är det bra! Vad väger du?

På måndag startar en 14 veckor lång diet mot tävling! Har skaffat löpband framför TV'n till all cardio.
Riktigt laddad till denna dieten, mer än någonsin skulle jag vilja påstå!
I min värld så var de 2 första liknande de på videon, 3:e helt ok och 4:e skulle nog inte bli godkänd.
83 morgonkilon.

Skulle vara roligt om du kunde uppdatera oss en gång per vecka med kcal-intaget under gångna veckan, vikt och fett-% (om du mäter) så att vi kan följa förändringen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Absolut inte samma effekt. Dels ska jag hålla 7-8km/h och för mig är det omöjligt att hålla ett konstant tempo ute. Dels är det sjukt tråkigt att gå utomhus mitt i natten med lampor och skit för att kunna se, o hur ofta regnar det inte under hösten....
Sen är det lättare när man i slutet äter flera tusen kalorier mindre om dagen att ha det så smidigt som möjligt.

Vill du hålla ångan uppe så förstår jag, jag hade inte heller pallat gå så fort och det konstant utomhus, det är ju lättare på löpband. Mörker och väderlek har jag däremot inga problem med men å andra sidan är jag ju uppvuxen till hästryggen och har avverkat många ridturer och numera även hundpromenader i mörker/oväder. Men alla behöver ju inte göra som jag gör ;)

"Flera tusen kalorier mindre om dagen" - definiera "flera tusen" tack, jag känner mig annars genast avundsjuk för skulle jag dra ner på ett par tusen skulle jag omgående svälta :crash
(Som tukkla, uppdatera gärna hur du ätit och hur utvecklingen går)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tukkla: Bra hur som, planer på att tävla i AF eller nåt?

Plåthinken: Jo precis, för mig är det viktigt att ha koll på precis allt under tävlingsdiet, blir väldigt enkelt att ändra vid behov.
Går också med hund men det blir inte heller riktigt samma sak, plus att jag alltid busar med hunden då :)
På löpband kan man fördriva tiden med serier eller telefonen också, iom det blir en del på slutet så är det tacksamt hehe

Ja flera tusen kalorier mindre...
Nu börjar jag långt tidigare än jag gjort innan med 14 veckors diet, just för att inte behöva stressa så på slutet. Men jag antar att jag kommer landa runt en 2500kcal och något under dom sista veckorna. Detta är då ner från dryga 6000kcal i dagsläget (sänker gradvis, ligger högt i början och lägger till cardio)

Ska försöka minnas att uppdatera! Börjas på måndag så söndag kommer bli en sjujävla ätardag! :banana

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Plåthinken: Jo precis, för mig är det viktigt att ha koll på precis allt under tävlingsdiet, blir väldigt enkelt att ändra vid behov.
Går också med hund men det blir inte heller riktigt samma sak, plus att jag alltid busar med hunden då :)
På löpband kan man fördriva tiden med serier eller telefonen också, iom det blir en del på slutet så är det tacksamt hehe

Nu börjar jag långt tidigare än jag gjort innan med 14 veckors diet, just för att inte behöva stressa så på slutet. Men jag antar att jag kommer landa runt en 2500kcal och något under dom sista veckorna. Detta är då ner från dryga 6000kcal i dagsläget (sänker gradvis, ligger högt i början och lägger till cardio)

Ska försöka minnas att uppdatera! Börjas på måndag så söndag kommer bli en sjujävla ätardag! :banana

6000 kcal, bulkade du då eller? SJUKA siffror, jag antog att du var sarkastisk med just "flera" :näsblod

Men iofs, bättre att köra mer cardio = kan äta lite mer. Annars blir det så jävla lite mat att man inte blir mätt på nån måltid.

Jag har ingen aning om hur mycket jag äter, vet inte ens vad jag är viktstabil på. Är knappt viktstabil längre, har gått ner i vikt nu, ett par kilon trots "ätardag". Målet är att ligga kvar på vikten och öka i styrka på den muskelmassan jag har så måste testa mig fram på nytt hur mycket jag ska äta. Nya rutiner igen snart också, skolan börjar. Känns en aning jobbigt, just nu är det "mellanlandning" där jag är ledig i 2 veckor med sporadiska timmar på jobb och tentaplugg så jag har verkligen inga rutiner för tillfället.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
6000kcal är typ underhåll med en långsam uppgång. Väger över 110kg och är fysiskt aktiv hela dagarna så det går åt en del.

Du kan ju räkna ut ganska lätt, bara väga upp det du äter en vecka så har du ett medel direkt.
Men, rutiner har du iom att du tränar, så det är ganska lätt att bara få i dig lite extra innan du dra dit o.s.v om det är vad som behövs vill säga.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
6000kcal är typ underhåll med en långsam uppgång. Väger över 110kg och är fysiskt aktiv hela dagarna så det går åt en del.

Du kan ju räkna ut ganska lätt, bara väga upp det du äter en vecka så har du ett medel direkt.
Men, rutiner har du iom att du tränar, så det är ganska lätt att bara få i dig lite extra innan du dra dit o.s.v om det är vad som behövs vill säga.

Ingen kaloriräkning för min del, nyss friskförklarad från min bulimi så jag håller mig på min kant här. Men har provat räkna på ett ungefär, hamnade närmare 2500 kcal nån dag så skulle jag höfta så är jag nog däromkring 2000-2500 kcal per dag, jag äter ju mer eller mindre från dag till dag. Och jag köper inte en ny matvåg :p

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290

Har väl funnits i bakhuvudet att prova på att tävla men när jag ser hur de ser ut som kör +180 så inser jag att jag har ingen chans att komma bland de tre första och då kan det kvitta.
Även om jag har låg fett% så är jag lite för tunn med mina 83kg på 194 cm.
Chins och hinderbana skulle nog gå relativt ok men gissar att jag skulle faila på fysiken och dips. Har inte kört dips på flera år.

6000kcal??? Wow, jag ligger inte ens på hälften fast då är allt iofs kvalité-kcal och enbart mat.
Kan du inte skriva ner vad och hur mkt av varje du äter under en dag. Nyfiken hur man får i sig så mkt. Finns inte en chans att jag skulle kunna dubblera mina portioner.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Så idag sparkar jag igång nya mat och-träningsschemat.
Kommer att träna styrka 5 dar i veckan varav 2 med PT ett pass spinning ett pass zumba och ett pass GRIT i veckan på det!!
Kosten kommer att fördelas på detta sätt; 18% kolhydrater, 43%protein samt 39%fett.
Ska hålla i detta i 2 månader till att börja med, får se vart det leder till!!

Hur går det för er andra!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...