Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Clownen som skrev inlägget ovan tipsade mig om http://www.toughest.se/

Jag är tamejfan så in i helvete sugen :crash

Det är närapå att det är 90% bestämt. Måste bara se över ekonomin, kanske kan försöka dra ihop några så vi kan samåka = billigare. Clownen i fråga kanske också är sugen på att köra efter helgens TV :hihi

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Mina loparplaner nasta vecka har grusats. Vred till knat i fyllan igar och kommer inte kunna springa alls under aterstaende tid av semestern kanns det som. Tur att jag flyger hem i overmorgon och kan vila hemma nagra dagar innan jobbet borjar.

Fan, jag som sag fram emot skon konditionstraning efter alla ol och cigg under semestern. :3freak

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Mina loparplaner nasta vecka har grusats. Vred till knat i fyllan igar och kommer inte kunna springa alls under aterstaende tid av semestern kanns det som. Tur att jag flyger hem i overmorgon och kan vila hemma nagra dagar innan jobbet borjar.

Fan, jag som sag fram emot skon konditionstraning efter alla ol och cigg under semestern. :3freak

Du är för gammal för en fylla :fakta

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
skönt att börja komma igång igen, tog en sån där "kroppskontroll" för skojs skull, kunde varit klart värre med tanke på att jag knappt rört mig sista månaderna.

999111_10153220772780604_458098982_n.jpg

Tänkte göra en ny vid nyår, vad är vettiga mål tycker ni? Jag vill tillbaka på mina 86 jag låg på i våras till att börja med, vad är det jag har tappat? knappast fett efter som jag va mer väl definerad då?

ohh toughest verka coolt!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
skönt att börja komma igång igen, tog en sån där "kroppskontroll" för skojs skull, kunde varit klart värre med tanke på att jag knappt rört mig sista månaderna.

View attachment 390756

Tänkte göra en ny vid nyår, vad är vettiga mål tycker ni? Jag vill tillbaka på mina 86 jag låg på i våras till att börja med, vad är det jag har tappat? knappast fett efter som jag va mer väl definerad då?

Ser inte alltför illa ut, har sett värre.

Var gjorde du det "testet" någonstans??

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ser inte alltför illa ut, har sett värre.

Var gjorde du det "testet" någonstans??
Eller hur.
iTrim har en kampanj att du får ett grattis om du fyller i en kupong. Lär ju inte stämma helt 100% men en kul fingervisning

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är det fler här än jag som har problem med Tibialis posterior?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tibialis_posterior

Det känns lite som ömma benhinnor fast vid "vanlig" benhinneinflammation så har man oftast ont på framsidan av benet. Jag fick ont i Tibialis Posterior förra hösten efter överansträngning eller skor som var slut och nu kan ja inte bli av med smärtan, känner hur lusten för att träna försvinner mer och mer iom att man aldrig kan träna utan att det gör ont, oftast så kommer smärtan i början för att sedan försvinna efter ett par km men då är det liksom redan försent.

Har varit hos sjukgymnast och fått övningar för att stärka upp den delen av benet utan resultat, löpning är en rätt viktig del i träningen på jobbet så ja kan inte skippa det heller.

Vad säger folket? Måste finnas nån mer här som har samma problem!

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

View attachment 390756

Helt seriöst så är sånadär "test" heeeeelt meningslösa. Inte vet vågen (och nej domdäringa magiska impulserna fungerar absolut inte heller) vad du har för kroppskomposition.
En kalipermätning vore också bättre men även den missvisande, visar dock hur många % du tappar. Men du kan komma ner på 0% fett i en sådan vilket givetvis är helt omöjligt det också.
Bodpod FTW om man nu måste veta.

Går själv helt efter våg från utgånsvikt samt spegeln.

Inne på andra dietveckan nu och just idag är jag sjukt sugen på popcorn! Men men, proteindrinken räcker mer än väl :)
Tappade 3.5kg första veckan, givetvis mestadels vätska, och det gick lite fort så jag ökar kosten en aning uppåt. 1250g kyckling om dagen nu :3freak

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tappade 3.5kg första veckan, givetvis mestadels vätska, och det gick lite fort så jag ökar kosten en aning uppåt. 1250g kyckling om dagen nu :3freak

Jag har käkat kyckling i några veckor nu, men käkar bara 300g. Gott i början, men nu börjar det sakta bli "ogott".
Märkt att det är skillnad mellan olika märken. Har kört "Kajsas" en tid och buärk. Inge bra.

Hur gör du för att tvinga i dig mer än ett kilo/dag????

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Kollade hur mycket jag lagt ner på kosttillskott och liknande från bara gymgrossisten.com under snart 5 år och summan landade på 20642.72:-
Inte så farligt då det blir ca 4000kr om året, men dessa pengar hade jag gärna lagt på en hoj.

Själv så har jag gått ner från 91kg till ca 86 på 2-3 månader, dock så har detta skett utan någon som helst cardio. Utan bara styrketränat 3-4 gg i veckan.

Ska dock börja köra lite hög intensiv cardio också, under 10 minuter (15-20 sekunder i mitt högsta tempo sedan köra sakta mellan 45 och 40 sekunder) sedan cruisa i ca 20 min.
Har ca 2 kilo kvar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...