Träningstråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kollade hur mycket jag lagt ner på kosttillskott och liknande från bara gymgrossisten.com under snart 5 år och summan landade på 20642.72:-
Inte så farligt då det blir ca 4000kr om året, men dessa pengar hade jag gärna lagt på en hoj..

För 4000 pix hade du fått typ 80 kilo fryst kycklingfile/år.... :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag har käkat kyckling i några veckor nu, men käkar bara 300g. Gott i början, men nu börjar det sakta bli "ogott".
Märkt att det är skillnad mellan olika märken. Har kört "Kajsas" en tid och buärk. Inge bra.

Hur gör du för att tvinga i dig mer än ett kilo/dag????

Jadu, "eat for performance, not pleasure" lever jag efter på diet haha.
Jag hade kunnat göra massa olika grejer under diet men jag är bekväm. Efter detta övergår jag nog till tonfisk ett tag för att sedan gå tillbaka till kyckling.
Antingen grillar jag den (inte lika gott när man inte får marinera)
Eller så kör jag i inomhusgrillen (samma som ovan utan marinad)
men nu tinar jag bara upp 8kg åt gången, på bakplåt och massa kryddor sen in i ugnen. Smakar helt ok :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ok... Ska ner 10 kilo så ligger på ett underskott om ca 1000 kcal/dag (ex min löpning). Det har fungerat riktigt bra tidigare. Nytt för i år är att jag dessutom kommit igång bra med min löpning. Loggar ca 25km/vecka.

Dock går jag ner MYCKET långsammare nu när jag springer än vad jag gjort tidigare (!?).
Förstår att jag bygger lite muskler när jag kutar, men fan, ligger ju på underskott, så jag borde gå ner MER i vikt.

Är det så att muskler förutom att de väger mer även binder mer vätska än fett?
Kan inte ser att fett omvandlas till muskler, med större massa dessutom.

Kan någon förklara? Det här borde ju vända snart när min muskelmassa "normaliserats" ?

Någon som VET?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Kollade hur mycket jag lagt ner på kosttillskott och liknande från bara gymgrossisten.com under snart 5 år och summan landade på 20642.72:-
Inte så farligt då det blir ca 4000kr om året, men dessa pengar hade jag gärna lagt på en hoj.

Lite då och då är det personer som ska börja träna lite gym som frågar mig vad de ska ta för tillskott och så. Lite lustig approach på "problemet" att förbättra sin kropp tycker jag. Många försöker liksom köpa sig till sitt mål, istället för att fråga saker som hur de ska lägga upp sin träning och andra betydligt mer väsentliga saker.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Lite då och då är det personer som ska börja träna lite gym som frågar mig vad de ska ta för tillskott och så. Lite lustig approach på "problemet" att förbättra sin kropp tycker jag. Många försöker liksom köpa sig till sitt mål, istället för att fråga saker som hur de ska lägga upp sin träning och andra betydligt mer väsentliga saker.

Finns inga genvägar. Äta bättre och träna mer är det som gäller :)

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Någon som har testat Akvamin? Ska tydligen vara bra för leder och muskler.
Jag har haft ont i mitt knä i flera månader nu och ben träningen får lida men jag har nu köpt Akvamin och ska testa ifall denna hjälper. Har tagit det i 3 dagar men kan inte säga att det hänt något ännu.

Fungerar den inte så får man pengarna tillbaka.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Någon som testat de däringa TRX-kopiorna som ligger på Blocket?
Jag snickrade ihop mina egna "supension-training"-prylar men ett handtag gick sönder så nu överväger jag att köpa fördigt istället för att sätta mig vid symaskinen igen...

Någon som vet vad skillnaden är mellan "Pro Pack" och "Force Kit", är det någon skillnad annat än att Force Kit verkar vara gjord i lite grövre material?
FTKMG1_5x600.jpg

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ok... Ska ner 10 kilo så ligger på ett underskott om ca 1000 kcal/dag (ex min löpning). Det har fungerat riktigt bra tidigare. Nytt för i år är att jag dessutom kommit igång bra med min löpning. Loggar ca 25km/vecka.

Dock går jag ner MYCKET långsammare nu när jag springer än vad jag gjort tidigare (!?).
Förstår att jag bygger lite muskler när jag kutar, men fan, ligger ju på underskott, så jag borde gå ner MER i vikt.

Är det så att muskler förutom att de väger mer även binder mer vätska än fett?
Kan inte ser att fett omvandlas till muskler, med större massa dessutom.

Kan någon förklara? Det här borde ju vända snart när min muskelmassa "normaliserats" ?

Någon som VET?

Om du ligger på ett verkligt underskott på 1000kcal/dag så tappar du 1kg/vecka ungefär. Löpningen bygger inga direkta mängder muskler så det är inget du bör märka av. Däremot kan du hålla vätska om du nyligen kommit igång igen (eller saltar väldigt mycket)
Muskler binder bland annat vätska och glykogen. Äter du mycket potatis binder musklerna vätska också, men det är inte heller några direkta mängder att tänka på.

Hur ser kosten ut mer konkret så kan jag hjälpa :) Samt aktivitetsnivån lite mer i detalj.

För övrigt flyter dieten på bra, mina lår gnider dock mot varandra och mina boxershorts gled upp under cardion igår = blodsår... jippie... långa boxershorts resten av dieten! :tummenupp

Sjukt laddad, sen är det ätardag på lördag så det är kanske därför :D

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Någon som har testat Akvamin? Ska tydligen vara bra för leder och muskler.
Jag har haft ont i mitt knä i flera månader nu och ben träningen får lida men jag har nu köpt Akvamin och ska testa ifall denna hjälper. Har tagit det i 3 dagar men kan inte säga att det hänt något ännu.

Fungerar den inte så får man pengarna tillbaka.

I call bullshit, om du inte får placebo effekt så lär den inte funka alls.
Kolla in: glukosamin, msm samt cissus. På dessa finns det studier och alla fungerar på sina sätt för leder.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Delmål 1 är 94 kilo (då har jag gått ner 8) och delmål 2 är sub 90 pannor. Bör inte vara nåt problem, för det finns lite midjespäck att ta av. Har medvetet lagt mig på ett underskott om ca 1000 kcal/dag så att jag skall gå ner ca 1 kg/v. De senaste veckorna har jag kanske legat på -1200-1300/dag, ex träning. Med löpningen ligger underskottet på mer än 1500/dag. Jag lever och frodas. Är inte hungrig eller trött, så det bara rullar på.

Är "normalt" aktiv. Rör på mig lite dagtid, går i trappor, promenerar lite osv. Utöver detta loggar jag ca 25 km löpning/vecka. (dvs bränner ytterligare ca 2500 kcal/vecka utöver underskottet på 1000/dag)

Petar i mig ungefärligen 130g protein/dag, 150g kolhydrat och kanske 50g fett per dag i snitt.

Dock har viktnedgången avtagit rejält, trots att jag satt min "ätgräns" lägre i takt med att jag blir lättare.
Är rätt petig med vad jag äter och skriver ned ALLT.

Jag vet ju hur mycket jag bränner och hur mycket jag stoppar i mig, så jag får inte till matematiken :mad:
Aja, det är väl bara att bita ihop. Det kommer ge sig tids nog.

Om du ligger på ett verkligt underskott på 1000kcal/dag så tappar du 1kg/vecka ungefär. Löpningen bygger inga direkta mängder muskler så det är inget du bör märka av. Däremot kan du hålla vätska om du nyligen kommit igång igen (eller saltar väldigt mycket)
Muskler binder bland annat vätska och glykogen. Äter du mycket potatis binder musklerna vätska också, men det är inte heller några direkta mängder att tänka på.

Hur ser kosten ut mer konkret så kan jag hjälpa :) Samt aktivitetsnivån lite mer i detalj.

För övrigt flyter dieten på bra, mina lår gnider dock mot varandra och mina boxershorts gled upp under cardion igår = blodsår... jippie... långa boxershorts resten av dieten! :tummenupp

Sjukt laddad, sen är det ätardag på lördag så det är kanske därför :D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Det där får jag också om jag inte har löpartights på mig när jag springer. De där sårgrejerna där blodet kommer ut ur porerna sitter kvar i flera veckor kan jag säga :huvet

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC