Jag väger/har vägt det mesta av det äter, så jag har en ganska god uppfattning om vad jag petar i mig. Även om jag uppskattar vikten till säg 20% fel så torde jag ligga på underskott. Är jag osäker på vad något väger brukar jag runda av uppåt. Allt fylls i i min kostdagbok på Shapeup.
Jag äter frukost 0730 (1 ägg), lunch 1200 (vanligtvis kycklingfile eller tonfisk 150-200g och 225g keso). Efter lunchen ligger jag på totalintag ca 500-550 kcal. Under em kan det bli en frukt 1500 (äpple/persika) och sen brukar det bli mer mat till middag 1800 så att jag landar på kanske 1500-1900 kcal totalt. På det löpning 8-10 km varannan dag. En stor kopp te vid 22-tiden.
Dricker 1-2 liter vatten/dag.
Dricker kaffe också på dagarna. 2-4 koppar, med sötningsmedel. (Spelar det någon roll?)
Klart nåt är fel, matematiken stämmer ju inte. Det enda jag ser är att jag äter för mycket.
Kanske skall väga allt igen under en veckas tid.... (segt)
Men vaddå, jag bryr mig inte så mycket. Jag mår toppen och saker och ting flyttas runt på kroppen på ett intressant sätt. Bara lite förundrad över att min viktminskning har planat ut till att ligga inom "kiss-marginalen" vid invägning varje vecka