Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
100 kg i knäböj sattes igår. Sjukt nöjd. Var mest förvånad över att det var så lätt. Det skulle bara bli 95 kg men det gick löjligt lätt att coachen sa att vi tar hundra direkt istället för att vänta med det. Körde sen 3or på 90 kg. Bra kräm i benen :)

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Dag 1 på tömning...
1 cardio pass avklarat
1 genomblödningspass om några timmar
eventuellt ett till cardiopass ikväll...

1.2kg kycklingfile... inget annat, lets do this! :yoparty

Heja heja :tummenupp Jobbar extra med en kille som också ska ställa upp på söndag shit vilken tråkig mat men sjukt starkt jobbat ni som gör det....

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Heja heja :tummenupp Jobbar extra med en kille som också ska ställa upp på söndag shit vilken tråkig mat men sjukt starkt jobbat ni som gör det....

Tack :)
Men jag har ätit samma mat i 15 veckor nu, tycker fortfarande det är gott haha
Men nu helt utan kolhydrater och 3g fett totalt per dag i 3 dagar gör ju inte att energin är mäktig... men på torsdag väntas potatis och jasminris!!! MUMS!
Idag är det samma mat som igår, dock 8-10liter vatten på det :yoparty

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Tänkte testa en ny grej när det gäller knäböj. Tänkte gå ner med rumpan i backen sen upp till 90 grader och ner igen så många gånger man orkar, alltså aldrig resa sig upp utan bara köra "böjen".
Tänkte om detta kanske ger mer?
Någon som testat eller är det ingen mening med det utan köra på som vanligt med vanliga knäböj?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tänkte testa en ny grej när det gäller knäböj. Tänkte gå ner med rumpan i backen sen upp till 90 grader och ner igen så många gånger man orkar, alltså aldrig resa sig upp utan bara köra "böjen".
Någon som testat eller är det ingen mening med det utan köra på som vanligt med vanliga knäböj?
Varför skulle det ge mer? :va

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det är bra, men jag har legat på samma vikt länge nu, jämfört med i de andra övningarna. Hoppas höja mig till minst 65 i januari, därav "det går dåligt för tillfället" :)

Jag frågade för att min tjej också är stark och tränar mycket. Hon maxade 60 här om dagen, så jag tänkte bara kolla hur det ser ut jämfört med någon sorts hulkbrud som du. Och tydligen är det jäkligt bra! :tummenupp

På böjen har hon däremot en bra bit kvar innan hon kan mäta sig med dig :hihi

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

Bättre du går upp till du nästan låser ut låren, alltså liiiite böjd bara så behåller du spänningen som bäst.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Testa ass to grass, stopp i 2 sek och sen upp. Sjukt jobbigt men ger desto mer. Ser ingen anledning till att göra halva rörelser, vad vill du ha ut av det egentligen? Starkare böj eller kontakt i musklerna?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag frågade för att min tjej också är stark och tränar mycket. Hon maxade 60 här om dagen, så jag tänkte bara kolla hur det ser ut jämfört med någon sorts hulkbrud som du. Och tydligen är det jäkligt bra! :tummenupp

På böjen har hon däremot en bra bit kvar innan hon kan mäta sig med dig :hihi

Haha jag är ingen hulk i bänken, tyvärr ;) finns ju andra saker att ta hänsyn till också, hur länge man tränat och ens kroppsvikt. Men hursomhelst är det riktigt bra vikt för en tjej att ta. Jag får se vad jag maxar om ett par månader när jag ska upp på flaket :D

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Vad är cindy för något? Jag har också ont i händerna. Har förbättrat mitt greppteknik och har nu en vätskefylld blåsa i ett av fingrarna. Får hoppas att det hårdnar till snart!

Cindy 5 pull upps, 10 push upps, 15 squats =ett varv sen så många varv man hinner på 20 min.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen