Träningstråden

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Nu har man släpat sig in i gymmet igen :rock .. Angående ass to the grass

När jag passerar 90 grader kan jag inte hålla svanken längre, vad är rekommenderat ska man stanna vid 90grader eller ere bara köra?

Om du ska tävla så räcker 90 grader.
Om du kan gå när lägre så är det ännu bättre träning.
Ju mer du tränar desto djupare kommer du kunna gå ner, men du kanske måste minska vikten.
Om du inte kan hålla svanken är det bättre att stanna.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Om du ska tävla så räcker 90 grader.
Om du kan gå när lägre så är det ännu bättre träning.
Ju mer du tränar desto djupare kommer du kunna gå ner, men du kanske måste minska vikten.
Om du inte kan hålla svanken är det bättre att stanna.
¨

Rättelse: 90 grader i knäleden är ej ett godkänt djup. Höftvecket ska hamna minst parallellt (helst under) med knäts högsta punkt. Om man nu ska tävla vill säga. Men jag gissar att du tänkte på att det skulle vara parallellt med golvet?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Nu har man släpat sig in i gymmet igen :rock .. Angående ass to the grass

När jag passerar 90 grader kan jag inte hålla svanken längre, vad är rekommenderat ska man stanna vid 90grader eller ere bara köra?

Släpp aldrig svanken, ryggskott är inte vad man strävar efter.

Stretcha vaderna och höftböjare, det är inte många som är naturligt rörliga där. Det är bara att sänka vikterna och stretcha, töja och tänja mycket under uppvärmningen. Baksidan av låren är förmodligen också strama så stretcha även där. Är mitt råd iaf.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fitnessfestivalen - BCAA shots överallt, bitar av proteinbars överallt :crash

Dessutom... anmälde min kompis oss till crossfittävlingen. Så här ska man inte bara bli styrkelyftare utan även träna på tid??? :3freak

För övrigt är jag rätt nöjd med att ligga jämnt till i chinsen med klubbens bäste bänkpressare. Vi gör 8 var just nu :D :7peta

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
¨

Rättelse: 90 grader i knäleden är ej ett godkänt djup. Höftvecket ska hamna minst parallellt (helst under) med knäts högsta punkt. Om man nu ska tävla vill säga. Men jag gissar att du tänkte på att det skulle vara parallellt med golvet?

Haha jag vet inte hur jag tänkte faktiskt, men givetvis var det parallellt jag menade!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Letar efter den perfekta handduken. Prisläge är ganska irrelevant.

Så fort den nuddar huden så ska jag vara helt torr! Den får gärna torka ganska fort också.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Sådär, lider av gårdagens alkoholsynder just nu, men längtar redan tills imorgon när det är dags att betala för samma synder på gymet! :banana

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fick schema för nästa vecka. Ska visst bli lite paus för ben och rygg, dvs "lättare" träning (vi ignorerar att det inkluderar 80 kgs frontböj och 100 kgs marklyft alltså) och istället en rejäl plågning i bänk. Fick varningen om att det inte kommer bli roligt :crash

Imorgon blir det 17 set i bänk med klossar och senare i slutet av passet blir det med kätting. På det ska jag köra push press och tricepsövningar.

Något säger mig att jag kommer vara ganska handikappad i överkroppen lagom tills på tisdag/onsdag.

Är det tur att jag råkade köpa BCAA igår? :hihi

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Oj! Tack för visat intresse!
För att göra en snabb summering (sov 4 timmar på 2 dygn och föll i koma igårkväll när jag kom hem)
Förbedömningen sjabblade jag bort mig totalt på (den videon är därifrån) hade ingen olja utanpå färgen, min scenskräck kom ut till fullo så jag tittade upp o ville mest gå av scen haha..
Fick huvudet tillbaka till finalen och blev mest glad att ja kom vidare, slutade med en 4:e plats!
Nöjd med tanke på att jag måste varit 6:a efter förbedömningen och kankse 1-2:a på finalen med tanke på slutplatseringen. 2 poäng från pallplats, så jag är glad!
Nu blir det att fylla lite mer mat och äntligen dra sig ner till gymmet igen, dags att växa! :yoparty

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Oj! Tack för visat intresse!
För att göra en snabb summering (sov 4 timmar på 2 dygn och föll i koma igårkväll när jag kom hem)
Förbedömningen sjabblade jag bort mig totalt på (den videon är därifrån) hade ingen olja utanpå färgen, min scenskräck kom ut till fullo så jag tittade upp o ville mest gå av scen haha..
Fick huvudet tillbaka till finalen och blev mest glad att ja kom vidare, slutade med en 4:e plats!
Nöjd med tanke på att jag måste varit 6:a efter förbedömningen och kankse 1-2:a på finalen med tanke på slutplatseringen. 2 poäng från pallplats, så jag är glad!
Nu blir det att fylla lite mer mat och äntligen dra sig ner till gymmet igen, dags att växa! :yoparty

Kanonbra jobbat!! :tummenupp

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...