Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tydligen bara jag som håller igång... :glömdet

Kickade ass. Den 25 januari gjorde jag en osäker 1a på 110 kg på tävling.

Idag, filmen på andra set (första set blev lite grunda = jävlar anamma sen), två säkra böj på 110 kg, därmed har jag tangerat och kört om mitt pb. Vill jättegärna nå 120 kg nästa vecka när jag ska testa nytt max vilket innebär att jag då knäböjer 2x min kroppsvikt. :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blev deppig för lite över en vecka sen då jag läste att för att promenader ska ge viktminskning behövs 16000 steg - per dag. Jag som tyckte jag var lite duktig som kommit igång med 3-4 promenader per vecka på ca 4 km. Folkhälsoinstitutet tror jag det var som gjort nån studie o nu sagt att de 10000 steg per dag man sagt tidigare inte räckte. Jag har nu gått 4 el mer km varje dag i 9 dagar o jag är så slut o trött i benen, riktigt pinsamt. Fötter o knän är nog värst. Börjat stå vid skrivbordet på jobbet några timmar per dag o sitter jag är det på yogaboll för att förbättra stabilitet o aktivera musklerna.

Men inte är jag nöjd inte, nej för med min steglängd är det minst en mil per dag som behövs. Måtte smärtan åtminstone minska snart så jag kan utöka promenaderna.

Riktigt missnöjd är jag men sambon peppar med att 4 km om dagen (plus vardagsstegen) är bättre än inget... men jag vill ju ha resultat, inte bara skitont utan effekt!

Ilsk tös här :mad:

(lägger till att bmi:35, därav smärtan av att gå)

Har inte visum för den här tråden men vill komma med ett litet tips.

Höjdmetrar. Mitt ena ben har nedsatt funktion och knät är duktigt instabilt. När jag är som svagast och tjockast, (en omständighet varken jag eller någon annan skulle kunna föreställa sig för ett antal år sen), är det promenader som gäller. Då gör promenader upp och ner för kullar mer nytta än aldrig så långa promenader på slät mark. Senast jag gjorde det med nödvändig kontuinitet blev jag av med 9 kg på 6 veckor och hade ca 4 kg kvar ner till den vikt jag anser optimal för mig. Efterhand kommer du att få förlänga promenaderna för du blir starkare och i o m att ballasten försvinner måste man gå fler kullar längre tid för att få fortsatt effekt.

Riktigt missnöjd är jag men sambon peppar med att 4 km om dagen (plus vardagsstegen) är bättre än inget... men jag vill ju ha resultat, inte bara skitont utan effekt!

Upplever att negativa effekter på dåliga delar som knä och rygg tar mindre stryk på det sättet jag beskrivt jämfört med att knalla aldrig så långt på slätt.

/S Kröplig

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Jag kör också på 4-6 pass iveckan men lagt in mer cykling då halvvättern är nästa tävling tänkte vara bättre förbred än till vasan.... Försöker behålla styrkan i kroppen ändå, dock får jag ont i axlen när jag kör överkropp....

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Kickboxning 3-4 pass i veckan, grappling 2 pass, styrka 2-3 pass.

Hur som... Min tävling i helgen gick riktigt dåligt, åkte på bra med pisk :näsblod
Vägde under min klass på morgonen så jag fick äta som satan och dricka vatten som en tok.
Vägde in mig med skor byxor och tröja med lite grejer i fickorna för att klara mig över 74 kilo :död

Lägger siktet på aprilcupen och då i rätt viktklass!

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Nu så, det börjar hända något!
Efter ca 3 veckors idogt promenerande och kaloriräknande, allt med konstant smärta från helvetet så börjar det ordna upp sig. Viktminskningen på 3v blev 2 kg och nu denna fjärde vecka kan jag gå mina 4 km dagligen utan annat än träningsvärk. Dock bråkar magen fortfarande varje gång jag går så man vill ha nära till toalett men det lärde jag mig ju fort :rodnar

Blev så glad över att bara ha träningsvärk och inte smärta så jag anmälde mig till jobbets Löpstegstävling som ska pågå 31/3-5/4. Nu blir det snart jogging på promenaderna med andra ord :)

... många många veckor kvar tills något synbart viktresultat och ännu längre till målvikt men ja ja... bara o ta ett steg i taget

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Rockmorsan - promenera på fastande mage. Jag har löparmage och det bästa för mig är att inte äta på minst 4 h. Är jag trött så tar jag en koffeintablett ihop med ett glas vatten (vet inte hur kaffe skulle funka på magen, dricker inte kaffe) o sticker ut. :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu så, det börjar hända något!
Efter ca 3 veckors idogt promenerande och kaloriräknande, allt med konstant smärta från helvetet så börjar det ordna upp sig. Viktminskningen på 3v blev 2 kg och nu denna fjärde vecka kan jag gå mina 4 km dagligen utan annat än träningsvärk. Dock bråkar magen fortfarande varje gång jag går så man vill ha nära till toalett men det lärde jag mig ju fort :rodnar

Blev så glad över att bara ha träningsvärk och inte smärta så jag anmälde mig till jobbets Löpstegstävling som ska pågå 31/3-5/4. Nu blir det snart jogging på promenaderna med andra ord :)

... många många veckor kvar tills något synbart viktresultat och ännu längre till målvikt men ja ja... bara o ta ett steg i taget

All kred till dig.

Håller med Plåtis om att inte äta på ett bra tag innan träning. Jag tränar bäst på fastande mage o äter hellre efter träningen för att inte få ont i magen eller råka ut för det du beskriver. ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Nytt pb ikväll :)

Och jag tappade allt precis efter :crash

Borde bli lite häftig i bänk och marklyft också, tjatigt med mina böj :skrämd

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Latfockar! :6surkart

Jag ska nog försöka ge mig på det där att simma. En gång i veckan åtminstone.

Snart beach, jag behöver nog tajta till min kropp :mattias
Det planerar jag att göra med godis och film ikväll. Jag ursäktar detta med att ha tränat igår och att ha varit på gående fötter i några timmar idag :glömdet

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har gått upp 15kg sedan jag började mitt nuvarande jobb för 4år sedan. Väldigt mycket stillasittande i bilen, skräpmat längs med vägarna och arbetar ofta sena kvällar vilket gör att man inte orkar träna efteråt.

Bestämde mig för att det fick vara nog och har nu gått ner 14,7kg på 11 veckor. Appen Life Sum i telefonen har varit en förutsättning för att det skulle vara möjligt, grymt bra för att hålla koll på hur mycket man stoppar i sig. Har precis börjat springa, något som jag alltid hatat av hela mitt hjärta. Men tack vare träningsprogrammet i appen Run Keeper har jag lyckats hålla motivationen uppe och märker nu efter två veckor stor skillnad mot när jag började. Springer 3 gånger så långt och flåset är otroligt mycket bättre :)

Kör lite vikter i hemmagymmet i källaren och kommer att börja gå på riktigt gym i Maj, har hållit igen med det då jag har ganska lätt för att bygga muskler och jag vill inte att viktminskningen ska stanna av även om det är pga ökad muskelmassa. Har utmanat två kollegor på jobbet om vem som kan gå ner mest i vikt i % på 4 månader, 3000:- och ofantligt mycket ära ligger i prispotten :D

Jag la utmaningen över fyra månader då det kräver en livsstilsförändring för att gå ner och bibehålla vikten under så lång tid. Att gå ner fort under en månads tid kan "alla" göra, men sedan brukar dom flesta falla tillbaks i gamla fotspår igen.

Jag ska ha gått ner 20kg till 7 Maj vilket kommer att innebära en slutvikt på 97,8kg och en viktminskning på drygt 17%, siktar på att landa runt 95kg och sedan ska vågen aldrig få visa tresiffrigt igen.

Så det är bara att ge sig fan på det så går det :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Har gått upp 15kg sedan jag började mitt nuvarande jobb för 4år sedan. Väldigt mycket stillasittande i bilen, skräpmat längs med vägarna och arbetar ofta sena kvällar vilket gör att man inte orkar träna efteråt.

Bestämde mig för att det fick vara nog och har nu gått ner 14,7kg på 11 veckor. Appen Life Sum i telefonen har varit en förutsättning för att det skulle vara möjligt, grymt bra för att hålla koll på hur mycket man stoppar i sig. Har precis börjat springa, något som jag alltid hatat av hela mitt hjärta. Men tack vare träningsprogrammet i appen Run Keeper har jag lyckats hålla motivationen uppe och märker nu efter två veckor stor skillnad mot när jag började. Springer 3 gånger så långt och flåset är otroligt mycket bättre :)

Kör lite vikter i hemmagymmet i källaren och kommer att börja gå på riktigt gym i Maj, har hållit igen med det då jag har ganska lätt för att bygga muskler och jag vill inte att viktminskningen ska stanna av även om det är pga ökad muskelmassa. Har utmanat två kollegor på jobbet om vem som kan gå ner mest i vikt i % på 4 månader, 3000:- och ofantligt mycket ära ligger i prispotten :D

Jag la utmaningen över fyra månader då det kräver en livsstilsförändring för att gå ner och bibehålla vikten under så lång tid. Att gå ner fort under en månads tid kan "alla" göra, men sedan brukar dom flesta falla tillbaks i gamla fotspår igen.

Jag ska ha gått ner 20kg till 7 Maj vilket kommer att innebära en slutvikt på 97,8kg och en viktminskning på drygt 17%, siktar på att landa runt 95kg och sedan ska vågen aldrig få visa tresiffrigt igen.

Så det är bara att ge sig fan på det så går det :tummenupp

Duktigt, jag börjar Skinnställ 2014 idag. Går in stenhårt för detta nu. Fort ska det gå som vanligt på våren. :D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag körde 100 utfall med vikt i förrgår och 200 utan vikt igår. Idag vågar jag nog inte sätta mig på muggen....... :gnissla

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Duktigt, jag börjar Skinnställ 2014 idag. Går in stenhårt för detta nu. Fort ska det gå som vanligt på våren. :D

Jag tappar alltid hälften av muskelmassan och volymen under sommarn, så skinnstället sitter för tight nu, men perfekt i typ juli/augusti.. :crash

Allt löser sig med en diet på mest pannkakor och bullar :D

Håller visst på att tappa muskler o förvandlas till fett :crash

Håller DU på att förvandlas till fett? Byta nick till Fetthinken snart då? :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...