Har gått upp 15kg sedan jag började mitt nuvarande jobb för 4år sedan. Väldigt mycket stillasittande i bilen, skräpmat längs med vägarna och arbetar ofta sena kvällar vilket gör att man inte orkar träna efteråt.
Bestämde mig för att det fick vara nog och har nu gått ner 14,7kg på 11 veckor. Appen Life Sum i telefonen har varit en förutsättning för att det skulle vara möjligt, grymt bra för att hålla koll på hur mycket man stoppar i sig. Har precis börjat springa, något som jag alltid hatat av hela mitt hjärta. Men tack vare träningsprogrammet i appen Run Keeper har jag lyckats hålla motivationen uppe och märker nu efter två veckor stor skillnad mot när jag började. Springer 3 gånger så långt och flåset är otroligt mycket bättre
Kör lite vikter i hemmagymmet i källaren och kommer att börja gå på riktigt gym i Maj, har hållit igen med det då jag har ganska lätt för att bygga muskler och jag vill inte att viktminskningen ska stanna av även om det är pga ökad muskelmassa. Har utmanat två kollegor på jobbet om vem som kan gå ner mest i vikt i % på 4 månader, 3000:- och ofantligt mycket ära ligger i prispotten
Jag la utmaningen över fyra månader då det kräver en livsstilsförändring för att gå ner och bibehålla vikten under så lång tid. Att gå ner fort under en månads tid kan "alla" göra, men sedan brukar dom flesta falla tillbaks i gamla fotspår igen.
Jag ska ha gått ner 20kg till 7 Maj vilket kommer att innebära en slutvikt på 97,8kg och en viktminskning på drygt 17%, siktar på att landa runt 95kg och sedan ska vågen aldrig få visa tresiffrigt igen.
Så det är bara att ge sig fan på det så går det