Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Imorgon räknar jag med att jag inte känner nåt alls i halsen.

På måndag kör jag igen!!! :yoparty

Men har ett dilemma. Fortsätta enligt prorammet, köra på samma vecka som som jag skulle kört nu i veckan eller backa en vecka i RSR-programmet? :va
Hann med bara ett pass den här veckan som varit, dvs vecka 4...

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Bra dag i dag! 3 nya PB (bänk, marklyft och chins). Inga märkvärdiga vikter, men är sjukt nöjd med chinsen. För 6 månader sen klarade jag 1, idag gjorde jag 5 strikta. Dessa gjordes dessutom EFTER passet. :banana

Har börjat identifiera lite karaktärer på gymmet också, vilket är lite underhållande. Vi har Yohio, Svampmannen, "bara 4 set" och "miss piggy". :hihi

Jag är nog "flåsarn", "butter" eller "är du färdig snart?" :gnissla

Last edited:

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Blev deppig för lite över en vecka sen då jag läste att för att promenader ska ge viktminskning behövs 16000 steg - per dag. Jag som tyckte jag var lite duktig som kommit igång med 3-4 promenader per vecka på ca 4 km. Folkhälsoinstitutet tror jag det var som gjort nån studie o nu sagt att de 10000 steg per dag man sagt tidigare inte räckte. Jag har nu gått 4 el mer km varje dag i 9 dagar o jag är så slut o trött i benen, riktigt pinsamt. Fötter o knän är nog värst. Börjat stå vid skrivbordet på jobbet några timmar per dag o sitter jag är det på yogaboll för att förbättra stabilitet o aktivera musklerna.

Men inte är jag nöjd inte, nej för med min steglängd är det minst en mil per dag som behövs. Måtte smärtan åtminstone minska snart så jag kan utöka promenaderna.

Riktigt missnöjd är jag men sambon peppar med att 4 km om dagen (plus vardagsstegen) är bättre än inget... men jag vill ju ha resultat, inte bara skitont utan effekt!

Ilsk tös här :mad:

(lägger till att bmi:35, därav smärtan av att gå)

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Blev deppig för lite över en vecka sen då jag läste att för att promenader ska ge viktminskning behövs 16000 steg - per dag. Jag som tyckte jag var lite duktig som kommit igång med 3-4 promenader per vecka på ca 4 km. Folkhälsoinstitutet tror jag det var som gjort nån studie o nu sagt att de 10000 steg per dag man sagt tidigare inte räckte. Jag har nu gått 4 el mer km varje dag i 9 dagar o jag är så slut o trött i benen, riktigt pinsamt. Fötter o knän är nog värst. Börjat stå vid skrivbordet på jobbet några timmar per dag o sitter jag är det på yogaboll för att förbättra stabilitet o aktivera musklerna.

Men inte är jag nöjd inte, nej för med min steglängd är det minst en mil per dag som behövs. Måtte smärtan åtminstone minska snart så jag kan utöka promenaderna.

Riktigt missnöjd är jag men sambon peppar med att 4 km om dagen (plus vardagsstegen) är bättre än inget... men jag vill ju ha resultat, inte bara skitont utan effekt!

Jag kan garantera att det ger resultat och det är jag ett levande bevis på. :) Hang in there. :krama

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Du ska totalt skita i vad någon säger om antal steg! Vad vet dom om hur din övriga kost ser ut? Nej så 4km/dag kan räcka och bli över! Jag personligen brukar inte gå mycket mer under diet och då tar ja mig ner till tävlingsform på det! Allt beror självklart på hur din övriga kost ser ut men det är inga problem.
Sen är BMI inget som behöver ses som korrekt heller, jag ligger på samma BMI som dig.
Bara kötta på! Finns viljan finns vägen!
Dock är det meningslöst att sitta på yogaboll eller stå på jobbet i ett muskulärt eller förbränningssyfte.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Bra dag i dag! 3 nya PB (bänk, marklyft och chins). Inga märkvärdiga vikter, men är sjukt nöjd med chinsen. För 6 månader sen klarade jag 1, idag gjorde jag 5 strikta. Dessa gjordes dessutom EFTER passet. :banana

Har börjat identifiera lite karaktärer på gymmet också, vilket är lite underhållande. Vi har Yohio, Svampmannen, "bara 4 set" och "miss piggy". :hihi

Jag är nog "flåsarn", "butter" eller "är du färdig snart?" :gnissla
"Miss Piggy" va fan har du sett mig på ditt gym utan att hälsa?:D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Blev deppig för lite över en vecka sen då jag läste att för att promenader ska ge viktminskning behövs 16000 steg - per dag.

Det är ju omöjligt att ens göra en koppling mellan x antal steg och viktminskning. Så strunta i det och fortsätt på din inslagna väg. All motion är bättre än ingen motion.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Du ska totalt skita i vad någon säger om antal steg! Vad vet dom om hur din övriga kost ser ut? Nej så 4km/dag kan räcka och bli över! Jag personligen brukar inte gå mycket mer under diet och då tar ja mig ner till tävlingsform på det! Allt beror självklart på hur din övriga kost ser ut men det är inga problem.
Sen är BMI inget som behöver ses som korrekt heller, jag ligger på samma BMI som dig.
Bara kötta på! Finns viljan finns vägen!
Dock är det meningslöst att sitta på yogaboll eller stå på jobbet i ett muskulärt eller förbränningssyfte.

När man är helt otränad, har BMI på 35 och det består i princip enbart av fett (ja utöver lite ben, organ och annat då) och de muskler jag har är helt förtvinade, har varit väldigt stillasittande och flåsar för att gå till postlådan 500 meter bort ja då vill jag ändå tro på att all aktivitet jag får mig till gör skillnad. Jag fick i alla fall väldigt ont i nedre delen av magen efter några dagars arbetande på yogaboll. Trodde jag var magsjuk eller hade otippad mensvärk... sen kom jag på att jag har träningsvärk-i bäckenbottenmuskulaturen. Beror säkert på promenader också men värken kom efter jag börjat med bollen. Bollen aktiverar min rygg på ett bra sätt så jag inte blir så himla stel och har ont av det. För en som är vältränad har bollsittandes säkert ingen påverkan direkt, men för en överviktig tant så märker i alla fall jag stor skillnad.

Längd: 178
Vikt: 111
Försöker hålla kaloriintaget på 1400-1500 kcal men någon dag hamnade det på 1700 (vilket iofs ska vara okej enligt förståsigpåare).

Exempel på dag:
Frukost: Smoothie på: Soyamjölk, banan, apelsin, några jordgubbar, grönkål, spirulina, hampa, chiafrön. Kaffe med soyamjölk och en tsk kokosolja. Magnesium, mulitvitamin samt Probi Frisk.
Mellis: 1 ägg, örtthe
Lunch: tex grönsaksgryta med kidneybönor, ev lite ris el pasta till
Mellis: 5/6 nötter
Middag: Linssoppa
Står ca 3 timmar per dag. Går 4 km promenad per dag.
Dricker minst 2 liter vatten per dag.

Är lakto-ouvo vegetarian men har svårt att få i mig grönsaker och ofta ätit processad veggomat tex soyakorv. Vilket jag äter fortfarande men fick rådet att prova på att hålla mig ifrån laktos och gluten ett tag för att se om det kan vara ett problem till varför jag inte går ner så det provas nu. Känner mig inte lika "pluffsig" men inget på vikten.

Men som sagt var, ovan kost och promenerande har inte gett något viktresultat på 11 dagar vilket jag hade velat se för att få motivation att fortsätta trots värk. För några veckor sedan åt jag värktabletter för att överhuvudtaget kunna gå nått men det har jag slutat med, gillar inte mediciner och jag vet inte om det påverkar. Ont så in i helvete gör det i alla fall fortfarande och det sätter sig på humöret.

Antar att det bara är att hålla i och ger sig inte vikten så kanske åtminstone värken slutar och man orkar gå utan plåga, bara det vore ju en vinst. Men hur länge ska man orka göra något som gör ont?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Det är ju omöjligt att ens göra en koppling mellan x antal steg och viktminskning. Så strunta i det och fortsätt på din inslagna väg. All motion är bättre än ingen motion.

Jo det har forskats på men visst påverkar allt annat också som tex kost. De säger ju också om man läser vidare att allt är bättre än inget och man ska öka.... så jag fortsätter väl antar jag.

http://www.forskning.se/nyheterfakt...rackerinte.5.689ebdf7116f301a88580006837.html

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/1...foljas-enligt-folkhalsoinstitutet_2317511.svd

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är så mycket forskning hela tiden och det kommer nytt hela tiden.Tror nog dina 4 km är bra nog och lägg sen till Vardagsmotion .Gräsklippning.kör cross med ungarna eller vad som helst ni tycker är kul

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Till Rockmorsan!

6jEWN.png

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Jag gick mycket förr, numera kör jag crosstrsiner, cyklar och kör lite löpning. Måste säga att crosstrainer är det appselut snällaste mot knän som jag testat. Bra förbränning också, går hur snabbt som helst att komma upp i samma puls som när jag springer.

Så testa en CT om möjlighet finnes Rockmorsan.

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Success is 1% inspiration, 98% perspiration and 2% attention to detail.

I see what you did there.....

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag var med i en tävling i pullups, dips och dragkamp (maskin) igår.

Självklart vann jag :yoparty
Och det en massage, så det ska jag boka in nästa vecka!

Men jag skämdes desto över mina resultat i pullups och dips. Nu ska här piskas!
Sitter och gnäller över att jag missat att det var fettisdagen igår, men lika bra det. Hittade godis i skafferiet o laddar nu för morgondagens böj. :hihi

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag var med i en tävling i pullups, dips och dragkamp (maskin) igår.

Självklart vann jag :yoparty
Och det en massage, så det ska jag boka in nästa vecka!

Men jag skämdes desto över mina resultat i pullups och dips. Nu ska här piskas!
Sitter och gnäller över att jag missat att det var fettisdagen igår, men lika bra det. Hittade godis i skafferiet o laddar nu för morgondagens böj. :hihi

Såg onekligen stark ut i dragvideon, inte konstigt att jag alltid velat kalla dig för Draghinken! :D .. även om jag inte riktigt är med på vad det gick ut på, drog du på tid eller en sträcka? :va

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Såg onekligen stark ut i dragvideon, inte konstigt att jag alltid velat kalla dig för Draghinken! :D .. även om jag inte riktigt är med på vad det gick ut på, drog du på tid eller en sträcka? :va

100 m på tid. Jag drog snabbast av alla och vann pullups, fick se mig segrad i dips. Skyller på halsinfektionen som gjort mig klen. Hur ska jag klara mig imorgon med mina böj? :skrämd

För er som inte sett:
Kuk SH. Lägger upp på tuben ASAP.

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tuben bråkade med mig så jag sket i min dragkamp. Vill någon se så ligger den uppe på tuben också, under samma kanal som nedan.

Körde mina tyngsta knäböj ever. Har kommit till insikten att jag inte lyfter särskilt bra när jag tappar fokus, blev nästan en goodmorning :gnissla.

Men här får ni se en fin set. Vikten låg på 100 kg och morgonvikten på årslägsta (jag som försöker gå upp :skrämd).

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA