Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Bestämt mig för att sälja min startplats till GBG-varvet. Om någon är intresserad eller vet någon som vill springa det nu i maj kan höra av sig till mig.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Följdfråga:

Massage direkt efter träningspass - hiss eller diss?

Hittat billig massör men... Svaret på frågan avgör.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Följdfråga:

Massage direkt efter träningspass - hiss eller diss?

Hittat billig massör men... Svaret på frågan avgör.

Hiss
Hellre efter än innan om det är en hård massage dvs. Jag har försökt träna efter massagen men det är helt meningslöst så jag lägger det efter träningen.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Dagens tips: Vetenskapens värld på SVT2 ikväll handlar om träning, stretching, kost och träningstrender. Men från ett vetenskapligt perspektiv. Intressant och lite kul!

Det pågår NU, men bör finnas på SVT Play sen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Hiss
Hellre efter än innan om det är en hård massage dvs. Jag har försökt träna efter massagen men det är helt meningslöst så jag lägger det efter träningen.

Haha men det var ju efter träning jag frågade om :p men då antar jag att det är grönt? Min SL-klubb hade tydligen en pensionerad massör som jobbade extra och jag tänkte att jag kunde gå hos honom när jag var där och tränade, dvs ta det efter träningspasset.

Dagens tips: Vetenskapens värld på SVT2 ikväll handlar om träning, stretching, kost och träningstrender. Men från ett vetenskapligt perspektiv. Intressant och lite kul!

Det pågår NU, men bör finnas på SVT Play sen.

Tack för tipset, kollar sen!

View attachment 400216
Nu finns det ingen återvändo :crash

Du fixar det lätt :banana

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Hörde att det var den vidrigaste kortvasan på många många år av mina kollegor som åkte i helgen.

Mm, brorsan sa det också,, att han aldrig svettats så mkt som den här gången.. varmt,, trög snö, och bakhalt.. tungt som fan.. Är glad att jag inte anmälde mig :)

Säger bara fy fan typ gråtfärdig när jag kom i mål. :död

Grymt bra jobbat ju! Du hade ju en bra tid, särskilt med tanke på snötillgången här i vinter!

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Säger bara fy fan typ gråtfärdig när jag kom i mål. :död

Grattis! Vilken tid blev det? Lät som att du hade ungefär samma förutsättningar, om inte värre, som jag hade när jag åkte kortvasan för ett par år sen.

Mm, brorsan sa det också,, att han aldrig svettats så mkt som den här gången.. varmt,, trög snö, och bakhalt.. tungt som fan.. Är glad att jag inte anmälde mig :)

För två år sen var det 2 grader varmt och det hade varit plus på dagtid dagarna innan loppet. Jag var så frustrerad när jag åkte, det var bakhalt och jag som nybörjare (stått på skidor bara 3 ggr innan loppet) hade inte de optimala förutsättningarna. Men jag var glad och pigg när jag kom i mål :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Okey, jag kallas ju inte för böjhinken (Varför inte Bend-her? :glömdet) utan någon anledning.

http://distilleryimage7.s3.amazonaws.com/2bbb74a49e4f11e3800a0e6f760c0b5b_101.mp4

(kan inte lägga in en film som ligger uppe på fb... så ni som vill får vackert klicka på länken :crash)

5x5 på 92,5 kg done. Kände mig stark idag :banana

Imponerande plåtis! Snygga böjar också!

Ett tips för filmerna är att du skaffar en youtube-kanal. Kostar inget, funkar i mobiler och du kan ställa in så att filmerna bara går att hitta om du valt att dela länken. :tummenupp

Last edited:

jetson

Guest
5x5 på 92,5 kg done. Kände mig stark idag :banana

Grymt. Har för mig att jag läst här i tråden att du bara tränat lite mer än ett år, hur många reps skulle du säga att det tog innan din nuvarande teknik i böjen satt?

Har sett att många säger 300-500 reps för en ny rörelse ska sitta men vet inte vad den siffran kommer ifrån. Svårt att uppskatta kanske tänkte bara om du hade nån aning :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Imponerande plåtis! Snygga böjar också!

Ett tips för filmerna är att du skaffar en youtube-kanal. Kostar inget, funkar i mobiler och du kan ställa in så att filmerna bara går att hitta om du valt att dela länken. :tummenupp

Jo, jag har faktiskt tube. Jaja, får lägga upp där i fortsättningen då. Vet inte varför jag inte lägger upp där nämligen :D

Grymt. Har för mig att jag läst här i tråden att du bara tränat lite mer än ett år, hur många reps skulle du säga att det tog innan din nuvarande teknik i böjen satt?

Har sett att många säger 300-500 reps för en ny rörelse ska sitta men vet inte vad den siffran kommer ifrån. Svårt att uppskatta kanske tänkte bara om du hade nån aning :)

Jag har hört 3000 upprepande gånger för att det ska bli automatiskt. Jag har ju inte knäböjt i enbart ett år utan jag gjorde det även tidigare men jag håller fortfarande på att ändra tekniken i uppvägen eftersom jag jävligt gärna viker in knäna. Sen vid tyngre vikter tenderar jag att krypa ihop istället för jag tror att jag ska misslyckas istället för att bara fortsätta med samma teknik som jag har. Så nu är målet att tillåta mig faila bara jag har bra teknik, vi får se hur stark jag blir efter att jag avslutat programmet. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA