Slowroller
Skrämmer små barn
Min kamp mot vågen har gått bra!
75 kilo kvällsvikt en månad innan tävling. Målet var -74kg.
Problemet nu är att dom har anmält mig i -79 kg klassen...
Då kan du ju äta igen.
Min kamp mot vågen har gått bra!
75 kilo kvällsvikt en månad innan tävling. Målet var -74kg.
Problemet nu är att dom har anmält mig i -79 kg klassen...
Då uppladdningen för vasan har gått åt skogen tänkte jag försöka göra det bättre med vättern så gjorde mitt första spinningpass idag
Äsch. Vasan klarar man ju på ren vilja.
Själv laddar jag för Tough Viking i Göteborg. Det finns tydligen en gammal hoppbacke i Slottsskogen. Fan.
Själv laddar jag för Tough Viking i Göteborg. Det finns tydligen en gammal hoppbacke i Slottsskogen. Fan.
Själv har jag haft ont i halsen (och inte tränat) sen i Söndags.. Ni vet, sån där värdelös halsont där man inte blir sjuk "på riktigt" utan det halsonda bara finns där..
Själv har jag haft ont i halsen (och inte tränat) sen i Söndags.. Ni vet, sån där värdelös halsont där man inte blir sjuk "på riktigt" utan det halsonda bara finns där..
Så länge du inte har feber kan du väl träna?
Halstabletter, typ gott o blandat, och sen bara köra?
Nää,,, påstås ju att just halsont är tecknet på att man inte kan träna då det kan sprida sig till hjärtat i värsta fall.. Inget jag har lust att utvärdera iaf, så det får bli vila nån dag till
Jag pratade med en doktor om detta, eller flera doktorer igentligen då jag alltid ställer frågan när jag är krasslig. Det de har sagt gällande förkylning och halsont är:
Man kan träna, men när man känner sig yr, ovanligt trött, får hög puls, känner sig svag osv, då ska man sluta.
Så känner man sig ok så kan man träna, men man ska vara observant på hur kroppen reagerar.
Ja är jag "lite förkyld" men inte känner mig svag så kör jag, men vid just halsont så låter jag bli.
Men visst, det är ju baserat på vad jag "hört" och läst (prova att googla "träna med halsont"). Hur förankrat det är i vetenskapen vet jag inte.
Det finns säkert folk som tränar sjuka och överlever, men personligen så känner jag mest att om jag nu chansa med något i livet så är det inte hjärtats funktion iaf
Har du ett hjärta?
Har några vänner som fått hjärtmuskelinflammation för att ha lyft tungt sjuka, riktigt tungt då, så jag försöker vara smartare idag iaf
Ja, jag har nån bekant som fått det också, dock helt orelaterat till träning, men det verkade "sådär".. Nånting jag helst undviker om jag kan...
Någon mer som pissat brunt efter ett stenhårt pass? Kollat vc inget fel med njurar eller liknande, fick förklarat att det kunde hända :s
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|