Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Träningsvärk efter 6 set om 5 reps på 87,5 kg i böj igår, är mitt repsbästa hittills.

Knät krånglar också så har lagt ner löpningen och ska till naprapat för att se var felet är. Knät känns helt skumt, speciellt på morgonen nu. Hade inte ont innan, under eller efter passet igår så det känns helt fel... Var rätt stabil och stark i mina böj dessutom. Bara två veckor kvar på samma vikt, sen får jag öka lite, längtar lite :banana

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Sådärja då har man varit ute och sprungit (läs försökt) fem km. Det gick dock bättre än förväntat och nu efteråt känns det riktigt bra. Nu blire lite squats o annat gott o blandat.
På Fredag ska man o röntga rygg, höfter och ben så man får väl passa på innan kroppen blir utdömd för detta liv. :D
Höhö.

Bra jobbat PlåtPiaklas.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Träningsvärk efter 6 set om 5 reps på 87,5 kg i böj igår, är mitt repsbästa hittills.

Knät krånglar också så har lagt ner löpningen och ska till naprapat för att se var felet är. Knät känns helt skumt, speciellt på morgonen nu. Hade inte ont innan, under eller efter passet igår så det känns helt fel... Var rätt stabil och stark i mina böj dessutom. Bara två veckor kvar på samma vikt, sen får jag öka lite, längtar lite :banana

Det brukar ju kännas av i knäna när man är på sina max och kör tycker jag.
Ofta försvinner det ju efter ett tag... Som tur är :tummenupp

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det brukar ju kännas av i knäna när man är på sina max och kör tycker jag.
Ofta försvinner det ju efter ett tag... Som tur är :tummenupp

Nja, skulle inte säga att det är nära max, rättare sagt ligger jag på lagom intensitet just nu för att bygga upp styrkan, nämligen ca 80% av mitt max. :) Jag är försiktig med att dra på mig skador, särskilt nu när det ska satsas på SM i sommar.

Men har fixat tid hos naprapat till imorgon så ska det nog ordna sig. Är nog inte problem med böjen utan att jag inte lyckats komma igång med mitt löpning som jag velat utan att det krånglat. Kan möjligen vara mina stela muskler och min stela höft.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Ok, tänkte att du skrev att det var pb...
Jag har också ganska svårt att få löpning + knäböj att gå ihop... Så jag cyklar lite ibland... :)
Men jag gör det för att det är kul, inte för att tävla :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ok, tänkte att du skrev att det var pb...
Jag har också ganska svårt att få löpning + knäböj att gå ihop... Så jag cyklar lite ibland... :)
Men jag gör det för att det är kul, inte för att tävla :)

PB i antalet i reps på den vikten, jag har kört femmor på 85 kg tidigare. Mitt 1RM ligger på 110 för närvarande :)

Löpningen är egentligen bara något sekundärt men jag ska springa gbg-varvet i maj så jag vill ju komma igång ordentligt, det är den största anledningen :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Naprapat sa att det var sannolikt stela muskler så jag kunde fortsätta träna som vanligt, bara att jag får göra lite extra övningar och tänja ut muskler och massera. Han blev förvånad över att jag inte gått på massage på så länge så det är nog dags att jag börjar gå på massage :hihi

ThomasB, du gick väl på massage, hur ofta och vilken typ?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Mitt knä kändes sjukt bra efter naprapaten. Svag dock, tömd på energi eller nåt :crash Men gjorde mina lyft som planerat och ökade rodden till snäppet över min kroppsvikt.

Knät är bra på insidan nu men utsidan gnäller istället :3freak. Då är det bara att mangla mina biffiga benmuskler så de mjuknar och vill sträckas ut lite så att det inte blir så jävla stramt.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Min kamp mot vågen har gått bra!
75 kilo kvällsvikt en månad innan tävling. Målet var -74kg.

Problemet nu är att dom har anmält mig i -79 kg klassen...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...